tormm Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Hei. Jeg har en "gammel" PII 350 fra 1999 med Shuttle 440BX hovedkort og 256MB RAM. Er det noen vits i å oppgradere noe, eller er det så gammelt at jeg heller bør bytte det meste. (Har jo sett at de nyeste hovedkortene ikke har ISA lenger, og jeg har ihvertfall 2 ISA kort i maskinen) Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Som i andre gamle maskiner må du sikkert skifte det aller meste av komponenter, derfor: Spar pengene til du kan kjøpe helt ny maskin. Behold 350'en som reserve-spillmaskin, erfaring tilsier at det er mange klassikere som kjører topp på slikt utstyr. Torfinn Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 På din maskin så kan du ihvertfall kjøre en 1ghz p3. Det er jo MER enn nok til dagens spill/programmer/os. Det kan da være aktuelt med pc133 sdram. Det har ata33 kontroller, så skal du ha ny hd, så kan du få kjøpt en ata100 kontroller for 2-300kr. + en hd. Kortet har vel også en agp x2 port. De fleste skjermkort idag kan kjøres på den porten, gf2, ati osv. (Vet ikke med high end gf3/4 Ati Radeon 8500). Poenget er at du ikke trenger å kjøpe helt ny maskin. Hvis du da ikke vil ha amd :smile: Du burde få 3-400kr for din cpu + 400kr + for ram. da har du plutselig 700. At du har to isa kort er ikke så viktig, er vel sannsynligvis nettverkskort, isdn kort eller lydkort eller noe sånt? Du kan få tak i celeron også, med slot converter. Slik at du i prinsippet kan kjøre ganske store cpu'er på den. (powerleap heter slot converteren). Skulle jeg hatt en økonomisk helt grei og rask maskin, hadde jeg oppdatert følgende: 1. Enten Celeron med slot converter, eller en p3 over 800mhz. 2. Minimum 256mb Sdram Pc133 3. Harddisk ATA100 4. ATA 100 kontroller PCI 5. Skjermkort av et eller annet slag, (Agp) Eller du kan kjøpe deg en amd og selge hele greia :smile: Hvis du da vil ha noe billig. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Bare ta en titt på min snart 4 år gamle maskin, den begynte livet som en PII 450MHz (se sig.). Den kan oppgraderes til raskeste Celeron Tualatin som blir tilgjenglig med 100MHz FSB (når toppen ved 1500MHz eller 1600MHz til høsten i følge Intels roadplan). Telcontar Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 hvor mye koster konverten? Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Den selges på http://www.powerleap.com (må bestilles fra USA, finnes også i UK, men der er den mye dyrere). Den selges i pakkeløsning med en Celeron Tualatin 1200MHz til 169$. Ferdig fortollet kom den på 2200kr. Det er selvfølgelig billigere å bytte HK og CPU, men min maskin har ikke standard strømkontakter til HK så jeg kunne ikke gjøre dette. Grei måte å forlenge livet til en gammel sliter av en maskin. Telcontar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå