Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettet (BF3)

Anbefalte innlegg

Jeg har nå holdt på i mange dager med å prøve å få orden på dette problemet, men jeg finner virkelig ingen løsning på det. Under spilling av BF3 sliter jeg kraftig med internettlag.

Jeg har prøvd å koble meg rett på modem istedenfor via ruter og da går det vesentlig bedre, men ikke helt perfekt.

Når jeg har testet hastigheten på nettet får jeg følgende resultater:

Kabel direkte til modem: 4,75 Mpbs

Kabel via ruter til modem: 3,1 Mpbs

Selv om direktetilkoblingen til modemet slår ut bedre på testen, så skal vel begge disse resultatene være akseptable for gaming?

Ruteren er en D-Link DI-624+. Er det denne som gjør at alt går i dass?

Tar i mot all hjelp med åpne armer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er hva du skal gjøre: Gå ned og koble ned den D-Link routeren og kast den så langt du klarer og få den.

Jeg er himmelfallen over at du har klart deg med den routeren så lenge.

Så kan du koble deg rett i modemet og bestille en skikkelig router fra Netgear eller Linksys.

Seriøst, routeren din er antikk og hører hjemme enten på "Museumet for Latterlig Dårlige Routere" eller på dynga.

Gjør deg en tjeneste og skaff deg noe som klarer internet anno 2011 og da er ikke D-Link et godt valg.

Lenke til kommentar

Ihvertfall godt å vite at det faktisk er den som er problemet. Min far elsker den routeren som om det skulle vært hans eneste barn, så jeg må nok jobbe med den saken. Vi har allerede en Netgear ruter som vi har hatt problemer med å koble opp, men skal gjøre et forsøk til på det.

Takk så lenge!

Lenke til kommentar

Her er hva du skal gjøre: Gå ned og koble ned den D-Link routeren og kast den så langt du klarer og få den.

Jeg er himmelfallen over at du har klart deg med den routeren så lenge.

Så kan du koble deg rett i modemet og bestille en skikkelig router fra Netgear eller Linksys.

Seriøst, routeren din er antikk og hører hjemme enten på "Museumet for Latterlig Dårlige Routere" eller på dynga.

Gjør deg en tjeneste og skaff deg noe som klarer internet anno 2011 og da er ikke D-Link et godt valg.

Funnet frem den nye routeren som er en Netgear N750 Dual Band Gigabit Ruter. Burde denne fungere bedre?

Lenke til kommentar

Da kommer igjen problemet som jeg har hatt tidligere. (Må bare unnskylde at jeg er helt grønn på dette området). Når jeg kobler om fra den steingamle D-Link routeren til Netgear routeren så får jeg ingen kontakt. Den er koblet opp på akkurat samme vis. Noen innstillinger jeg må endre på?

Lenke til kommentar

Den må nok konfigureres. Det er sjelden at det er bare og plugge opp en router og den virker uten hjelp.

Litt avhengig av hvilken ISP som leverer nettet ditt så er dette en rimelig enkel affære. Jeg anbefaler deg å lese guiden som kom med routeren. For å konfigurere den så bør du koble deg til routeren med en kabel, du vil da få en ipadresse. Åpne så et dos kommando vindu med å skrive cmd i kjør feltet i startmenyen.

Du kan også åpne det ved å klikke på Command Prompt ikonet under Accessorier/Tilbehør under Alle Programmer.

Når vinduet kommer opp skriver du ipconfig /all og taster enter, da kan de se ipadressen til maskinen din og under den adressen til default gateway. Noter deg dette nummeret som normal er f.eks 192.168.1.1 eller tilsvarende i 10 serien.

Skriv inn ipadressen til gatewayen i adressefeltet i browseren din og tast enter, da vil du få opp en innloggingsboks hvor du må legge inn default brukernavn og passord på routeren. Dette står som regel i dokumentasjonen til routeren eller på en lapp under routeren.

Når du er inne i interfacet til routeren så kan du sette opp nettverket slik du ønsker. Det som er viktig er at du endrer admin passordet, at du skrur på kryptering på det trådløse nettverket ditt og noterer ned navn på det trådløse nettet samt passordet du lagde.

Netgears routerinterface har en enormt bra hjelpefunksjon ute på høyre side som forklarer hva alle valg betyr og som regel har eksempler på hvordan du setter opp de forskjellige tingene.

Lenke til kommentar

Den må nok konfigureres. Det er sjelden at det er bare og plugge opp en router og den virker uten hjelp.

Litt avhengig av hvilken ISP som leverer nettet ditt så er dette en rimelig enkel affære. Jeg anbefaler deg å lese guiden som kom med routeren. For å konfigurere den så bør du koble deg til routeren med en kabel, du vil da få en ipadresse. Åpne så et dos kommando vindu med å skrive cmd i kjør feltet i startmenyen.

Du kan også åpne det ved å klikke på Command Prompt ikonet under Accessorier/Tilbehør under Alle Programmer.

Når vinduet kommer opp skriver du ipconfig /all og taster enter, da kan de se ipadressen til maskinen din og under den adressen til default gateway. Noter deg dette nummeret som normal er f.eks 192.168.1.1 eller tilsvarende i 10 serien.

Skriv inn ipadressen til gatewayen i adressefeltet i browseren din og tast enter, da vil du få opp en innloggingsboks hvor du må legge inn default brukernavn og passord på routeren. Dette står som regel i dokumentasjonen til routeren eller på en lapp under routeren.

Når du er inne i interfacet til routeren så kan du sette opp nettverket slik du ønsker. Det som er viktig er at du endrer admin passordet, at du skrur på kryptering på det trådløse nettverket ditt og noterer ned navn på det trådløse nettet samt passordet du lagde.

Netgears routerinterface har en enormt bra hjelpefunksjon ute på høyre side som forklarer hva alle valg betyr og som regel har eksempler på hvordan du setter opp de forskjellige tingene.

Da skal jeg sette i gang og se om jeg får noe orden i sysakene her. Takker og bukker for at du tok deg tiden til dette, det setter jeg stor pris på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...