mortenbruserud Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Hei, jeg trenger litt hjelp til å gjøre IPen min statisk, så jeg kan åpne porter/port forwarde. Er veldig ny til alt som har med Internett-konfigurering å gjøre, men ville prøve å lære meg litt. Vil gjerne åpne porter for Minecraft for å lage min egen server og Battlefield 3 for å få redusert nettverks problemer. Så jeg gikk på www.porforward.com og begynte prosessen. men når jeg skrev inn den nødvendige informasjonen fra cmd>ipconfig/all inn i TCP/IvP4 så mistet jeg internett umiddelbart. På www.porforward.com sto det ingen videre innstrukser hvis dette skjedde, så jeg klikket meg inn hit i håp om hjelp. Håper det er en og annen datakyndig som kan ta tak i problemet for meg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Når du skal sette opp statisk IP, så må den ligge i samme subnett som router. I tillegg må du sette opp riktig adresse til gateway (router) og DNS. Start med å skrive ipconfig i cmd og noter ned IP og standard gateway. Hvis router har ipadressen 192.168.1.1, så kan man sette opp følgende. 192.168.1.2 (Datamaskinens ipadresse kan være 192.168.1.2 - 254) 255.255.255.0 (Nettverksmaske) 192.168.1.1 (Gateway= router) 192.168.1.1 (DNS = routerens adresse) Kan også være nettleverandøress DNS-adresse. PS: Har du modem før routeren, så sjekk at det ikke er et routermodem, for de må også forwarde porter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå