LMH1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Hei, foreldene mine har problemet met gammel toalett fra år 2000. Så jeg lurer på, er det fysisk mulig å fikse den knappen for å trekke ned? Siden det som skjer når man trykker inn, så er knappen helt løs, muligens det er mulig å bruke superlim, men plasten er helt løs og delt i 2 så er tydligvis slitasje. Så er det slik må man i det tilfelle få rørlegger å bytte hele toalettet eller er det noe man kan gjøre uten å bytte ut hele toalettet? Bruke superlim, fornuften slik at det ikke koster 20 000 kr å løse problemet ville vært en lur ting. Antar det er vanskelig å få tak i deler, så er nok lim eneste utvei i så fall. Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Du kan bytte ut innmaten, det som ligger i "ryggen". Det er kanskje en fjær eller noe som har røket. Går det ann å trekke ned? Hvis ikke, kan du skru toppen av og sjekke nedi. Dette gjøres ved å skru av den hvite ringen som knappen sitter nedi. Merket høres ukjent ut for meg, hvor har dere kjøpt det? Du kan spørre der om de har reservedeler. Følger med bruksanvisning. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Ja det går ann å trekke ned, men knappen dyttes oppover så knappen er helt løst. Plasten under knappehodet er ryket, muligens det går ann å bruke superlim som en midligtid løsning? Eller hva er å foretrekke i toalett med mye fuktighet og vann? Er ikke en fjær som har ryker, det er plasten under knappen, slik at jeg må dytte ned knappen hver gang jeg trekker ned. Ellers er knappen 3 CM over poselen klosettet. Er ikke så enkelt å få tak i deler, siden byggmax/maxbo og tilsvarende butikker har kun reservedeler til det som selges i dag, så man må eventuelt spesialbestille deler. Nå vet jeg ikke hvordan det gjøres for sphinx? Toalettet fulgte med huset da det var nytt. Nå vet jeg ikke om toalettet har en standard på slike ting, slik at man kan kjøpe deler til et annet merke og det passer? kan jo være slik. Endret 2. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Ja det går ann å trekke ned, men knappen dyttes oppover så knappen er helt løst. Plasten under knappehodet er ryket, muligens det går ann å bruke superlim som en midligtid løsning? Eller hva er å foretrekke i toalett med mye fuktighet og vann? Du kan ikke legge ut et bilde? Jeg klarer ikke å se for meg spyleknappen. Du trekker altså ned ved å dra opp knappen? Og plasthåndtaket på spyleknappen er knukket? For selve limingen er Tec 7 lim veldig sterkt når det kommer til baderom. Her er en lenke til hva det er. Er ikke så enkelt å få tak i deler, siden byggmax/maxbo og tilsvarende butikker har kun reservedeler til det som selges i dag, så man må eventuelt spesialbestille deler. Nå vet jeg ikke hvordan det gjøres for sphinx? Toalettet fulgte med huset da det var nytt. Nå vet jeg ikke om toalettet har en standard på slike ting, slik at man kan kjøpe deler til et annet merke og det passer? kan jo være slik. Siden det ikke er noe galt med å få spylt ned, så trenger du nok ikke å bytte innmaten. Når det kommer til selve knappen er nok dette noe du må bestille igjennom Sphinx. En mulighet jeg ser, er å stikke innom Comfort. De pleier å ha mye smådeler og slikt. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 (endret) Noe slik ser det ut: Som du ser er den brokket tvers av, så vet ikke om superlim, for å lime fast plasten, og det Tec 7 lim for å lime fast knappen hjelper stort. Vet ikke om Tec 7 var der fra før av, kan være det har forsvunnet etter 10 år med fuktighet og slikt. Kan jo høre med Comfort, men hvis de ikke har, tror jeg det blir vanskelig og skaffe deler. Er disse delene standard i moderne toalett? Endret 4. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 5. november 2011 Del Skrevet 5. november 2011 (endret) Sjekk med Comfort. Hvis de ikke har noe så sender du en mail til Sphinx. Kanskje de kan hjelpe deg. Så lenge du får trekt ned, så er det ikke noen stor fare. Hadde noe av det samme problemet med en vaskemaskin hvor knappen/bryteren for å justere program hadde knukket. Jeg ringte ned til firmaet. De snakket ikke annet enn dansk, men etter 3 uker fikk jeg ihvertfall ny del i postkassen. Så det er håp. Endret 5. november 2011 av Metaldude Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. november 2011 Forfatter Del Skrevet 5. november 2011 Ser ut som det koster ca 500 kr å bytte de delene med fortoling idiotiske priser? Så da tok jeg å brukte superlim + teip for å fikse dette, foreløpig så får jeg se hvor lenge det holder, eventuelt vurdere Tec 7 lim hvis det holder dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå