Gå til innhold

Excel klipp og lim problemer

Konamixx

Anbefalte innlegg

Jeg har et regneark der jeg splitter dataene fra første fane og ut på flere faner. Jeg gjør dette rett og slett ved å pakke på et autofilter, kopier dataene ved å merke øverst i venstre hjørne og lime inn i nabofanen. Dette fungerte finfint i starten, men har etterhvert blitt mer problematisk. Først begynte excel å plusse på ekstra rader opp til 60k. Dette førte selvfølgelig til at filen blir meningsløst stor så jeg måtte begynne å slette alle disse radene hver gang jeg skal splitte opp dataen slik. Vi brukte da 2003 versjonen av excel. Vi har nå gått over til 2007 versjonen og ting blir bare verre. Nå lager excel over 1.000.000 meningsløserader og maskinen knæler rett og slett av denne dritten. Er det mulig å få excel til å slutte med dette tøvet? Dette skjer også kun på et utvalg faner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo vurdere å flytte dataene vha et VBA script.

Da slipper du også hele den klipp&lim greia.

Nå er jeg usikker på klipp&lim varianter i excel men å klikke i venstre hjørne (merk alt) bør ikke gi deg annet enn problemer.

Jeg vil tro at det er bedre å merke rangen du skal ha ut samt merke rangen hvor du skal ha det inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...