""" Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Susumu Yokota var deilig. Må sjekkes ut ordentlig. Stars of the Lid er fantastisk. Lenke til kommentar
internaut Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Da vet jeg hva jeg skal høre på utover de små nattetimer. Susumu Yokota og Juno er nytt for meg, Stars of the Lid er jo selvsagt innertier evt. innernier. Det meste har jo egentlig vært innertiere i denne tråden, bortsett fra Disco Inferno. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 2002: Tom Waits - Alice Faktisk ikke ment som en hyllest til en viss forumbestefar. Jeg velger denne fordi den rett og slett er en av de beste platene til den brautende whiskeystemmen. Å traske rundt på den første snøen med Alice på ørene anbefales for optimal opplevelse. http://www.youtube.com/watch?v=aEj-mrwwaxo Så får jeg fortsette med å vente på at vinteren skal komme til trøndelag. 1 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Nydelige artister og band så langt hele veien. Fantastisk, Merk. Tom Waits og Stars of the Lid er helt krem. Endret 22. november 2011 av CypheroN Lenke til kommentar
Badering Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 (endret) Åh, Alice. Min favorittskive av Waits. Tror jeg dævver hver gang jeg hører på det sporet. It's dreamy weather we're on You waved your crooked wand Along an icy pond with a frozen moon A murder of silhouette crows I saw And the tears on my face And the skates on the pond They spell Alice FUUUUUUCK Endret 22. november 2011 av Badering Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 (endret) 2003: Boris - Akuma no uta En av mine absolutte favoritter. Jeg får lyst til å knuse gitarer ved hver gjennomlytting. http://www.youtube.com/watch?v=uQ6Rq841iEA http://www.youtube.com/watch?v=oo0EMbMn1cQ YYYYYYYYEEEEEEEEAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!!! Endret 23. november 2011 av Merk. Lenke til kommentar
""" Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Og der vant du. For et band og for ei skive. Suverent! Akuma No Uta, Vein og Rainbow er mine Boris-favoritter. Men liker alt veldig godt. Vein, Flood og Sound Track from Film "Mabuta No Ura" er altfor, altfor oversett, spesielt førstnevnte er ei skive jeg aldri hører prat om. Urghle! Lenke til kommentar
Anvlaibar Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Oh lord! Innertier! Tom Waits og det meste andre du har servert óg. (av en eller annen grunn havner ikke denne tråden i mine innlegg, så hadde glemt tråden litt ) Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 23. november 2011 Forfatter Del Skrevet 23. november 2011 Flott at dere digger Akuma no uta. Albumet oser hemningsløs, anarkistisk moro. Vein skal sjekkes ut. Lenke til kommentar
""" Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Husk å sjekke ut hardcore-versjonen, og ikke drone-versjonen av Vein. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. november 2011 Del Skrevet 23. november 2011 Helt rå skive. Alle låtene er helt supre, men Naki Kyoku er best! Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 (endret) 2004: Merzbow vs. Nordvargr - Partikel Herlig miks av noise og dark ambient. Til å bli svett av. Fant ingen klipp på youtube, og de nekter meg å laste opp noe over 15 min, så jeg droppet det. Her kan du høre uendelig mange smakebiter, men du må manuelt fortsette sangen hvert 30. sekund. Endret 24. november 2011 av Merk. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Synes generelt Merzbow er altfor masete, men dette var mer melodiøst enn hva annet jeg har hørt fra karen. Noe annet du anbefaler fra Merzbow, i litt samme type? Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Merzbow er Noise, Nordvarg er Ambient. Derfor en mix av Noise og Ambient. Merzbow er jo bare noiiiiizzzzeee. Til å få hodepine av. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Tja, men. Merzbows bidrag i Partikel er jo pulserende. Rytmisk. Og ikke så overveldende som mye av hans sologreier. Synes generelt Merzbow er altfor masete, men dette var mer melodiøst enn hva annet jeg har hørt fra karen. Noe annet du anbefaler fra Merzbow, i litt samme type? Har hørt mest på nyere Merzbow selv, som preges veldig mye av harsh noise, men jeg tror du finner noe om du leter litt langt bak i katalogen hans. Mannen har jo utgitt over 300 plater, så noe finnes det. http://www.youtube.com/watch?v=bjmXceKIFRQ Endret 24. november 2011 av Merk. Lenke til kommentar
""" Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Merzbow alene er ganske slitsomt, men han ruler ganske hardt på noen av skivene med Boris og med andre artister. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 (endret) Merzbow er Noise, Nordvarg er Ambient. Derfor en mix av Noise og Ambient. Merzbow er jo bare noiiiiizzzzeee. Til å få hodepine av. Joda, men det kunne jo finnes mindre støyete album enn de kjente/de jeg har hørt, som Merk. kunne anbefale. Har hørt album som 1930, Pulse Demon og Flare Gun. Bare bråk alt sammen. @Merk.: Vil ikke ødelegge tråden din, så tar dette i spoiler. Eksempel på en artist jeg liker, som er akkurat ikke for noisy. Kevin Drumm - Sheer Hellish Miasma (2002) Det er kanksje bråkete, men ikke like masete som Merzbow. Låttitlene er også utrolig passende. Kunne lett sett for meg disse låtene bli brukt i filmer, osv. Med Kevin Drumm klarer jeg også å skille mellom låtene - de er varierte - dette er sjelden noe jeg finner hos Merzbow. Men 300 album, hehe, må nesten sjekke ut mer da. Endret 24. november 2011 av CypheroN Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 24. november 2011 Forfatter Del Skrevet 24. november 2011 Trådkapring er ok, så lenge det er on-topic Sheer Hellish Miasma er jo verdens beste noiseplate. Mye mer nyansert, og låtene har en bedre pacing enn laptop-Merzbow. Likevel savner jeg litt kaos, litt uforutsigbarhet. Mens Drumm lager låter, lager Merzbow et hav av alskens helvete og satanskap. Spennende. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Merzbow er på ingen måte spennende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå