Skrue Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Muligens ett litt kryptisk formulert tema kanskje, men her er hele saken: En bekjent av meg opplevde plutselig at maskinen slo seg av, etter følgende melding: This system is shutting down. Please save all work in progress and log off. Any unsaved changes will be lost. This shutdown was initiated by NT AUTHORITY SYSTEM. Time before shutdown: 60 secs. Message: Windows must now restart because the Remote Procedure (all RPC) service termiated unexpectedly. Hva i all verden betyr dette? Han kjører XP Pro engelsk (en litt hm, tvilsom lisens), og kobler seg opp via en ISDN-linje. Så fort han kobler vekk internettforbindelsen, (fjerner ISDN-kabelen), så forsvinner problemet. Jeg har i alle fall aldri vært borti noe lignende. Men kanskje en av dere kan fortelle meg hva dette betyr, eller opplevd tilsvarende? Jeg venter spent på svar! Lenke til kommentar
huf Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Eneste jeg vet er at Remote Procedure er et/en program/applikasjon som windows kjører i bakgrunnen. Bare ta en titt inn på task manager, lukker du den, så kommer den meldingen som du beskrev her...har funne ut dette pga at jeg hadde ett lignende problem med en eldre pc..måtte bare formatere for å fikse problemet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 RPC ORM ! http://www.hardware.no/nyheter/august03/rp...ndows_hull.html Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hei Ta en runde på div. forum for det du har fått er omtalt hundrevis av ganger i dag. Det er et virus som heter Blaster eller msblast exe. Start i sikkermodus og kjør virusskan hvis du har oppdatert virusprogram. Hvis ikke så får du prøve å slette ei fil som ligger på Win/sys32 som heter msblast exe. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Glimrende folkens! Der var dere kjappe! Men fant ikke den applikasjonen du viser til huf, i alle fall ikke her hos meg sjøl! (Ctr-alt-del, Processes i task manager) Men det lukter jo unektelig litt av virus dette her, ikke minst som både jarmo og oddivato trekker opp den muligheten! Har du tilfeldigvis en link til en side hvor jeg kan lese om dette, oddivato? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?topic=138801 Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hei igjen Har desverre ikke noen linker direkte men det står en artikkel øverst på sida til Windows.no, på Vg og Hardware.no Problemet til han kompisen din blir vel kanskje å få lasta ned oppdateringa (sikkerhetsoppdatering nr 823980) som fikser problemet både fordi det er rimelig kø der og særlig hvis lisensen er tvilsom. Det finns et lite program på Symantec sine sider (Fix Blast)som det går an å laste ned på en annen maskin og legge på en diskett. Hvis maskina startes i sikkermodus kan programmet kjøres fra disketten. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Linken er rett ovenfor din post :wink: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Nice! Takk igjen jarmo! Mer jobb i vente, for gjett hvem som må fikse? :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå