skisser Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 hei!sitter med en oppgave, hvor jeg skal gruppere regnskap( eiendler, gjeld osv) og vi skal også regne resultatregnskap. noen som vet hvor "debitorer" skal være ? skal jeg ta det under resultatregnskap og plusse det på driftresultatet? noen som har hatt økonomi eller drevet med dette før??som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 hei!sitter med en oppgave, hvor jeg skal gruppere regnskap( eiendler, gjeld osv) og vi skal også regne resultatregnskap. noen som vet hvor "debitorer" skal være ? skal jeg ta det under resultatregnskap og plusse det på driftresultatet? noen som har hatt økonomi eller drevet med dette før??som kan hjelpe meg? Vist ikke oppgaven er veldig lang, så hadde vært fint vist du skrev litt om hva som står i selve oppgaven.. Vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet helt.. Men debitorer går vell under omløpsmidler.. Jeg vil jo tro det går under resultatregnskapet, på driftsinntekter.. Lenke til kommentar
skisser Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 hei!sitter med en oppgave, hvor jeg skal gruppere regnskap( eiendler, gjeld osv) og vi skal også regne resultatregnskap. noen som vet hvor "debitorer" skal være ? skal jeg ta det under resultatregnskap og plusse det på driftresultatet? noen som har hatt økonomi eller drevet med dette før??som kan hjelpe meg? Vist ikke oppgaven er veldig lang, så hadde vært fint vist du skrev litt om hva som står i selve oppgaven.. Vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet helt.. Men debitorer går vell under omløpsmidler.. Jeg vil jo tro det går under resultatregnskapet, på driftsinntekter.. ja var det jeg lurte på,altså om debitorer gikk under omløpsmidler!takker Lenke til kommentar
Karikarikari Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 hei!sitter med en oppgave, hvor jeg skal gruppere regnskap( eiendler, gjeld osv) og vi skal også regne resultatregnskap. noen som vet hvor "debitorer" skal være ? skal jeg ta det under resultatregnskap og plusse det på driftresultatet? noen som har hatt økonomi eller drevet med dette før??som kan hjelpe meg? Vist ikke oppgaven er veldig lang, så hadde vært fint vist du skrev litt om hva som står i selve oppgaven.. Vet ikke helt om jeg skjønner spørsmålet helt.. Men debitorer går vell under omløpsmidler.. Jeg vil jo tro det går under resultatregnskapet, på driftsinntekter.. ja var det jeg lurte på,altså om debitorer gikk under omløpsmidler!takker Hei! Debitorer er de selskapet har fordringer på (Kunder, mellomværende med eiere/andre selskaper ol), altså skal det ligge under fordringer. I og med at dette er i en skoleoppgave tar du utgangspunkt i at fordringen er kortsiktig, den vil da ligge under omløpsmidler i balansen. Det ser ut som du trenger å ta en runde på hva som skal under resultat, og hva som skal direkte inn i balansen. Resultatregnskapet ligger som underkontoer av egenkapitalen, som logikken tilsier så blir ikke egenkapitalen styrket eller svekket i en fordring. Derfor er dette en annen eiendel/gjeldspost. Det motsatte av en debitor er kreditor som er noen som selskapet skylder penger (Eks. leverandører) Håper dette hjelper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå