Gå til innhold

Vifte på Radeon9800pro

Taarec

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å har maskinen på rommet mitt på når jeg sover, jeg har mist silent twin og viftestyring til kab. viftene. Jeg kjøpte nylig ett Sapphire Radeon 9800Pro. Viften på dette kortet bråker ikke så veldig mye, men har en litt høyfrekvent summing som jeg finner irriterende når jeg prøver å sove. Derfor lurer jeg på om kortet kan ta skade av å ikke ha på viften, selv om det er idle? eller bare trenger viften når det er i bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde jo gå an å klokke NED skjermkortet før du legger deg? Hvis du senker frekvensen til det halve elns burde du jo kunne koble fra viften, ihvertfall mens du sover.. :o) hehe men noe varig løsning er det ikke... Hadde en gang bare lagt en 80mm vifte oppå skjermkortet for å kjøle det ned, det funka bra, du kan jo se om du får montert en sånn på et eller annet vis :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg klokker skjermkortet kraftig ned, vil jeg fremdeles trenge Zalman Heatpipe?

hvis du klokker ned med mer enn 50% tviler jeg på at du trenger vifte... forutsatt at det er vifter rett i nærheten... dvs god luftstrøm forbi kjøleribbene elns.. hadde kanskje prøvd den viftestyringen du snakket om i kombinasjon med å klokke ned, det burde funke fett, ihvertfall hvis lyden blir borte ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...