Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC rebooter etter oppgradering

Anbefalte innlegg

Hei

I forbindelse med lanseringen av Battlefield 3 valgte jeg å gjennomføre en liten oppgradering av PCen min. Jeg fikk satt inn to ekstra GB ram i form av 2 Corsair CM2X 1024-6400, samme type som de to jeg hadde fra før. Samt en oppgradering fra Nvidia GeForce 8800GTS til GeForce GT 250. I tillegg til dette har jeg installert Windows 7 64bit.

Installasjonen av Windows 7 gikk problemfritt, men med en gang jeg skal foreta meg noe som helst slår PCen min seg av og restarter. (Den holder litt lenger i Sikkerhetsmodus, slik at jeg har installert driverne til skjermkortet.)

Ting jeg har prøvd:

- Forsøkt å kjøre PCen med kun de gamle rambrikkene som jeg vet fungerer.

- Førsøkt alle kombinasjoner med alle 4 rambrikker samt bare de 2 nye.

- Endre Voltinstillinger inne i BIOS, ved noen instillinger klarer den å kjøre Youtube filmer, men ikke stort mer.

- Resette BIOS

Andre spesifikasjoner:

- Corsair Powersupply 550W

- Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

- MSI P35 Neo hovedkort

Det som allerede er forsøkt har en venn av meg gjort, jeg er ikke tekninsk anlagt når det kommer til PCer og håper jeg har ordlagt meg på en forståelig måte. Slet med "Ready to install" feilen med Origin/Battlefield 3 før jeg valgte å oppgradere og blir møtt med dette så er ganske fortvilet...

Håper noen tar seg tid til å hjelpe/har noen løsninger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si, men hvis du ikke får BSoD før maskinen restarter så heller jeg i retning av overoppheting eller trøbbel med strømforsyningen. Det at du kom deg gjennom Windows-installasjonen taler kanskje litt imot de to tingene, men likevel.

• Sjekk temperaturen på prosessor og andre komponenter med Speccy eller et annet egnet program
  • Sett i det gamle grafikkortet igjen
  • Prøv å få lånt en annen strømforsyning

Hvis prosessortemperaturen viser seg å være høy så må du sjekke at prosessorkjøleren sitter som den skal og at viften går. Det er ikke utenkelig at du/dere har kommet borti noe under installasjonen av mer minne eller nytt grafikkort.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg kjørt Speccy og funnet ut at alle deler ligger stabilt på 30-50 grader, samt byttet tilbake til det gamle grafikkortet igjen uten hell.

Jeg har også forsøkt å bytte tilbake til Vista 32 bit uten at dette hjalp heller...

En annen strømforsyner har jeg ikke mulighet til å få lånt noe sted og vi har også sørget for at ikke noe har løsnet mens vi har installert de nye delene.

Begynner å gå ganske tom for idéer så det jeg sitter igjen med nå er egentlig å ta den med til et sted type Elkjøp og få de til å se på det. Noen som anbefaler et sted å ta med PCen og hvor mye det vil koste osv?

Hvis dere har andre forslag for å hindre PCen min fra å reboote (rekker knapt å åpne nettleser) er det bare å lufte det også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...