Gå til innhold

[Løst] trenger recovery cd! [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg booter opp pc, den klarer bios fint, men når det kommer til den faktiske booten så står det bare at jeg trenger recovery cd.

På facebook fikk jeg en link, (av en kamerat) jeg spurte hva det var men han svarte ikke før senere (6 tim sneere). Denne linken inneholdt en jpg.sc altså iflg deskripsjonen screenshot bilde, jeg valgte å åpne opp med bilder, det bilde kunne ikke vises, javel tenkte jeg og slettet den (og slettet den i søplekassen). Men det var ikke alt, plutselig så begynner den å bitche om windows frame ete eller annet update, og da mener jeg virklig masing, om jeg trykket nei så kom dne opp med engang, ikke nok med det jeg kom nær enter (som var på ja) og da begynte chrome å mase, jeg sa nei og senere så bare ignorerte jeg den (mener ikke å huske å trykke ja på den) brukte mse den fant 1 og den ble slettet, men whiningen kom fortsatt fra chrome, brukt mbam, det funket ikke å installere, burkte sas og det funket, den sa "you need to restart or your pc might sitll be infected" eller noe lignende. Jeg dreit i å reboote pga at det var ikke lenge før jeg skulle slå av pc. Så her er vi i dag da, får bare beskjed om å boote med windows recovery cd (noe som er litt vansklig, har den ikke, kan kanskje få låne dne av en venn). Har masse stæsj på diskene mine (bortsett fra os disken) som jeg helst vill beholde, kan jeg reparer pc eller må jeg reinstallere på nytt og fjerne ALT?! I såfall trenger jeg bare å fjerne det som likker på os disken eller må jeg fjerne på begge diskene?

På boot menyen så valgte jeg fialsafe boot up, men det funket ikke.

Har fått tak i en 64 bits windows cd, vill den funke på en 32 bits? det funker ikke å trykke på enter eller escape, hva gjør jeg nå?

Endret av Stalthy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Har masse stæsj på diskene mine (bortsett fra os disken) som jeg helst vill beholde, kan jeg reparer pc eller må jeg reinstallere på nytt og fjerne ALT?! I såfall trenger jeg bare å fjerne det som likker på os disken eller må jeg fjerne på begge diskene?

Kanskje, kansje ikke. Her er det ingen fasitsvar ut fra de opplysninger du har gitt. uten navn påd et som har smittet maskinen din er det ingen muligheter for å si hva som er smittet og hvor virus/trojaner kan gjemme seg. Enkelte gjemmeser seg i bootsektoren på harddisken så en vanlig formatering/reinstalalsjon av OS ikke hjelper.

Har fått tak i en 64 bits windows cd, vill den funke på en 32 bits? det funker ikke å trykke på enter eller escape, hva gjør jeg nå?

Tvilsomt. Men avhengig av versjoner etc.

Forsøk å kopier alt det du vil ta vare på (bortsett fra programmer) på en ekstern harddisk/minnepenn og skann denne via flere anativirusprogrammer på en annen trygg PC.

Lenke til kommentar

Finner ikek "løst" knappen. Løsnignen var å starte i bios, aktivrer boot med cd, så prøvde jeg å gjenopprette, noe som funket dårlig ettersom problemet vawr bootmanager, så prøvde jeg å installere på nytt og burke windows.old metode (noe som egentlig er dumt da virus kan ligge der...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...