Gå til innhold

CL: 01.11.2011 Arsenal - Marseille @ Emirates Stadium

Anbefalte innlegg

01.11.2011

Arsenal- Marseille

Champions League

20:45 @ Emirates Stadium

Tide for en ny Champions League kamp, og nå får vi besøk av det franske laget Marseille. Vi møtte de for ikke så lenge siden i en meget kjedelig kamp, der vi til scoret og vant 1-0 på overtid.

Arsenal nyheter:

Sagna, Diaby, Wilshere og Kieren Gibbs er alle ute, og vi har fått en ny en på sidelinjen, denne gangen Chamakh som sliter med et kne.

Jenkinson og Vermaelen er tilbake.

Szczesny

Jenkinson, Koscielny, Mertesacker, Santos

Song, Benayoun, Ramsey

Arshavin, Van Persie, Gervinho

1319902681000_arsenal-x-20111029_4029077728x1000r.jpg

Marseille nyheter:

Gignac og Mbia er begge ute, men bortsett ifra det er alle spillerne tilgjengelig. Marseille er som Arsenal i form, og har vunnet alle sine tre siste kamper.

Mandanda

Fanni, Diawara, N'Koulou, Morel

Gonzalez, Diarra, Cheyrou

Valbuena, Remy, A. Ayew

Tipper vi vinner 3-1, mål av Ramsey, Gervinho og RVP.

God kamp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser egentlig ingen grunn til å hvile spillere i dag. De fleste fikk uansett hvile forrige uke, da vi møtte Bolton i ligacupen. Dessuten er det bare denne og én kamp til igjen før det er landslagspause. Mange av spillerne kommer til å få hvile da også.

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Santos

Arteta - Song - Ramsey

Walcott - van Persie - Gervinho

Lenke til kommentar

Ser egentlig ingen grunn til å hvile spillere i dag. De fleste fikk uansett hvile forrige uke, da vi møtte Bolton i ligacupen. Dessuten er det bare denne og én kamp til igjen før det er landslagspause. Mange av spillerne kommer til å få hvile da også.

Szczesny

Jenkinson - Koscielny - Vermaelen - Santos

Arteta - Song - Ramsey

Walcott - van Persie - Gervinho

Det samme er tydeligvis Wenger.

Wenger tempted to stick with same side

Dog som deg ser jeg gjerne Jenkinson inn for Djourou og Vermaelen inn for Mertesacker, men må si jeg er litt redd for van Persie som mest sannsynligvis ikke får noe hvile i landslagspausen og derfor ønsker jeg dermed Park inn som har møtt Marseille mange ganger før.

Lenke til kommentar

Enig med Stefan, dette er ikke en veldig viktig kamp, så RvP bør hviles og heller komme inn etter 70 min hvis resultatet ikke er bra nok. Håper vi stiller med et "B-lag" da ligaen helt klart bør prioriteres fremfor CL:

Szczesny

Jenkern, Verminator, Mertesacker, Santos

Song, Benayoun

Walcott, Arshavin, Rosicky

Park

Tror derimot at vi starter slik LP har spådd.

Lenke til kommentar

Fordi risikoen for skader øker betraktelig (spesielt i Arsenal) når man spiller 2 kamper på 4 dager. Arteta og Gervinho jobba ræva av seg på lørdag og da er det greit at de får fri i dag slik at de er 100% fit til West Brom i helga, som er en viktigere kamp enn den i dag. Dessuten har vi greie backup-spillere som gjør jobben.

Lenke til kommentar

Joda, men husk at både Arteta og Gervinho fikk hvile forrige uke. De er topptrente idrettsutøvere. De bør klare to kamper på fire dager. Om de først skulle være så uheldige å pådra seg skader, vil det sannsynligvis være snakk om små muskelskader, og da vil de uansett være tilbake før landslagspausen er over.

Lenke til kommentar

Enig med Stefan, dette er ikke en veldig viktig kamp, så RvP bør hviles og heller komme inn etter 70 min hvis resultatet ikke er bra nok. Håper vi stiller med et "B-lag" da ligaen helt klart bør prioriteres fremfor CL:

Szczesny

Jenkern, Verminator, Mertesacker, Santos

Song, Benayoun

Walcott, Arshavin, Rosicky

Park

Tror derimot at vi starter slik LP har spådd.

Hvorfor i alle dager snakker alle om å plassere Arshavin på midten? Det er en posisjon jeg aldri har sett han i, og som jeg tviler på at vi får se i en startoppstilling.

edit: ...og som jeg tror ville fungert dårlig.

Endret av Urmaker
Lenke til kommentar

Jaja, kan akseptere at Robin hviles. Det blir spennende å se Park i aksjon med gode spillere rundt seg. Tipper han kommer til å putte. Gleder meg også til å se Permaelen-partnerskapet for første gang.

Hvorfor i alle dager snakker alle om å plassere Arshavin på midten? Det er en posisjon jeg aldri har sett han i, og som jeg tviler på at vi får se i en startoppstilling.

Det er hans favoriserte posisjon, og han briljerte der mot Bolton forrige uke. Med tanke på kvalitetene hans passer han mye bedre bak en spiss enn ute på kanten imo.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du aldri har sett Arshavin på midten har du sett svært lite fotball de siste årene. I det siste har det funket bedre når han spiller på midten enn på venstre siden han får mye mer tid med ball og derfor ikke blir uinteressert.

Fornøyd med laget vi stiller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke fornøyd med midtstopperparet. Koscielny har vært svært god i det siste, Mertesacker har ikke vært god. Vermaelen og Koscielny er det beste vi kan stille med, iallfall mot raske spisser.

Synes det er greit vi sparer både Van Persie og Koscielny, trenger dem i PL.

Konge med Park i front og Arshavin på midten! Blir spennende.

Edit: Damn, så ikke oppdatert lagoppstilling.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Tror vi kan vinne denne, men det blir viktig å tette igjen bak. Marseille kommer antagelig til å satse på kontringer og ligge bakpå. Blir spennende å se hvor ubrukelig Walcott blir i dag. Han sliter alltid når vi møter lag som legger seg med 10 mann bak ballen.

Jeg er ikke fornøyd med midtstopperparet. Koscielny har vært svært god i det siste, Mertesacker har ikke vært god. Vermaelen og Koscielny er det beste vi kan stille med, iallfall mot raske spisser.

Arshavin starter da ikke?

Lenke til kommentar

Tror vi kan vinne denne, men det blir viktig å tette igjen bak. Marseille kommer antagelig til å satse på kontringer og ligge bakpå. Blir spennende å se hvor ubrukelig Walcott blir i dag. Han sliter alltid når vi møter lag som legger seg med 10 mann bak ballen.

Arshavin starter da ikke?

Nei, så lagoppstillingen nå på twitter.

Lenke til kommentar

Bra at RvP spares. Syns også det er greit at Koscielny hviles.

Skal bli spennende å se Per og Thomas sammen bak. Jeg har troen på at de to kan danne et sterkt par i det lange løp, selv om Koscielny virker som et bedre valg pdd. Skal bli spennende å følge Park i en nesten toppet tropp :)

Lenke til kommentar

Tror Marseille kommer til å satse offensivt denne kampen. De vil vinne gruppen, og da er kun seier godt nok. Bare se på lagoppstillingen. To spisser, og Ayew og Valbuena på hver sin kant. Offensivt så det holder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...