Gå til innhold

SSD er kanskje ødelagt

spamex

Anbefalte innlegg

Husk også på at Komplett må returnere denne til sin leverandør som neppe godtar at dette er produksjonsfeil. I så fall må komplett ta det på egen kappe.

Når jeg ser nøyere på bildene så ser jeg at det er en vinkla SATA-ledning med lås på pluggen. Skaden stemmer overens med at noen har nappa kabelen rett ut uten å presse inn låsemeknismen først. Men jeg har faktisk selv vært ute for USB-kontakter som har knekt nesten av seg selv på ca. samme måte, så det kan være produksjonsfeil. Bare veldig vanskelig å bevise.

Og jobber man på returavdeling så skal man ikke kalle kunder for "dust". Man skal prøve å få de til å forstå at de ikke kan ta slikt på garanti/reklamasjon. Man vil ikke ha misfornøyde kunder. :p

Samme når man som kunde skal prøve å reklamere på slike tvilsomme ting. Man kan ikke skrive ting som "denne j*vla dritten knakk helt plutselig. Jeg vil ha ny! I går!" Man forklarer seg høflig, pent og seriøst og prøver å lage et intrykk av at man ikke kan skjønne at den kan knekke så lett og om det kan være mulig for at den var sprekt fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her stiller du nok veldig dårlig, siden dette tyder sterkt på en monteringsfeil.

Her har SATA-kabelen stått i spenn/press, noe som til slutt har gitt ett tretthetsbrudd i plastikken.

Komplett kommer nesten helt sikkert til å fakturere deg for sjekken av den, og du vil nok ikke få noen ny disk tilbake, mht at dette trolig er en monteringsfeil.

- Mortis

Lenke til kommentar

Vis jeg ikke får reklamasjon på denne så er det siste gang jeg kjøper på komplett. Når de får det fortalt over telefon burde de kunne si om det er stor sjangs for om jeg må betale når de hører hva som har skjedd. Som dere sier så er det ikke ofta at noe sånt skjer og vis de bare vil ha den slik at jeg betaler de, så er det ganske dårlig av de.

Lenke til kommentar

Vis jeg ikke får reklamasjon på denne så er det siste gang jeg kjøper på komplett. Når de får det fortalt over telefon burde de kunne si om det er stor sjangs for om jeg må betale når de hører hva som har skjedd. Som dere sier så er det ikke ofta at noe sånt skjer og vis de bare vil ha den slik at jeg betaler de, så er det ganske dårlig av de.

At akkurat du kommer til å slutte å handle på komplett fordi du ikke får reklamasjon på en vare som har fungert 100% til den ble ødelagt i ditt eie kommer de til å bry seg fint lite om. Du blir nok bare en av de "sutrete kundene som ikke klarer å passe på tingene sine" :roll:

Lenke til kommentar

Om den var helt fin lenge så tyder det jo hvertfall på at du har gjort noe magisk med den.

Syns ikke det er sleipt av komplett å foreslå at de sjekker så du evt. kan få reklamasjon, hva er det du egentlig forventer at de skal gjøre? Gi deg nytt med en gang noe blir ødelagt?

Lenke til kommentar

Så du vil at komplett skal kompensere deg med halve kjøpssummen på denne disken fordi du var uforsiktig og klarte å knekke sata festet på disken? Hadde jeg jobba på returavdelinga hadde jeg ringt deg som kunde og enkelt forklart at dette desverre ikke er mulig å få dekka på garanti eller reklamasjon, og at vi kan returnere den mot dekning av porto, men at du skal slippe testgebyr siden du har vært uheldig.

Å sitte der og bli furt for at andre ikke vil ta regninga på ting du ødelegger, viser bare at du oppfører deg tilsvarende alderen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med og bare sende bildene til komplett? Da slipper du og betale frakt frem og tilbake + eventuelle kostnader for sjekk. For, med mindre dette er en kjent svakhet (fabrikasjons-feil) så kan jeg si 99,99% sikkert at du ikke kommer til å få noe gehør for reklamasjon hos komplett.

De, som meg, kommer til og påstå at ledningen har fått en belastning som har medført knekt feste. Bildene dine viser jo eksakt den skaden som vil oppstå hvis du drar hard i ledningen når du har en vinklet sata med festeklips..

MEN, utifra hva jeg kan se så bør du kunne klare og reparere skaden. Ett forstørrelsesglass, riktig lim og liten tang for og rette kontaktpunktene er alt som skal til.

Lenke til kommentar

Hvilken epost adresse skal jeg sende bildene til? Vis jeg kan få de til å få sett på det uten at det ikke koster noe, så gjør jeg gjerne det. Vis jeg får svar at de ikke kan gjøre noe så lodder jeg det.

Edit: Foreldra mine er så bestemt på at de skal få se den fysisk og ta iden, så jeg slepper å betale frakt.

Endret av VenaTio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...