spamex Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Hei, jeg hadde tenkt til å bytte SATA kabel til SSDen nå og når jeg tok av SATA kabelen så så jeg at det svarte plastikken på SSD rundt de gull greie som SATA kabelen skal sitte på var av og det gull greiene var bøyd. Jeg kjøpte SSDen hos komplett og når jeg satt inn SATA kabelen for 4 måneder siden så hadde jeg ikke noen problemer og når jeg tok den ut så var det heller ingen problem. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Den er nok sabotert ja, årsaken er måten kabelen er bygget på og den går faktisk inn i SSDen akkurat som på en vanlig harddisk. Enten må du rigge til noe for engangsbruk, det vil si hente ut data og / eller prøve garanti, før du vurderer ett nytt kort til SSDen. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Jeg har tenkt til å sende den tilbake til komplett og få en ny en Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 VenaTio skrev (På 1.11.2011 den 18.17): Jeg har tenkt til å sende den tilbake til komplett og få en ny en Kjøpe ny (mener du)? Her er det nok 100% monteringsfeil, det vil si brukerfeil. Og det dekkes hverken av garanti elelr reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Hvordan blir det monteringsfeil når den gikk rett inn uten noen problemer? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Du får et forklaringsproblem ovenfor komplett. Pinner og plastikk bøyer seg ikke og knekker ikke av seg selv. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Det jeg mener er at plastikken ga seg før jeg tok ut kabelen fordi jeg fikk bluescreen for 2 uker siden der det sto at det var hardware feil og nå klikka windows for 2 dager siden. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg har ingen formening om det er produksjonsfeil eller brukerfeil, men vil bare si at om du sender inn og de bestemmer seg for at det var brukerfeil så må du betale frakt begge veier og for tiden Kompletts teknikere har brukt på saken. Med andre ord kan det koste deg noen hundre kroner. Om du derimot har vært kunde der før og/eller har handlet for store beløp der så kan det hende at du klarer å grine deg til å få en ny en selv om de veit at det er brukerfeil da de er ofte ganske interesserte i å beholde kundene sine. Jeg for eksempel har handlet for flere titusen der etter alle årene jeg har drevet med hardware og de gidder ikke å krangle noe særlig med meg om det skal være noe i alle fall. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Har brukt 17-18 tusen der. Er bare 15 år så håper de ser på meg som en kunde som kommer til å bruke mange flere tusen videre. Endret 1. november 2011 av VenaTio Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Absolutt verdt å forhøre seg med kundebehandlere i så fall, hvertfall om du mener selv at konstruksjonen var for skrøpelig, var skadet eller lignende. Om ikke annet så får du kanskje avslag på en ny disk om det er din feil. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Men det som ikke gir mening om jeg gjor feil er at det tok 4 måneder før det ble problemer. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Var den slik når du fikk den? Var det en demovare? Om det var en demovare så har du ingen rettigheter. Var den fin når du fikk den er det kanskje du som har feilmontert eller noe annet magisk, aner ikke hvordan det skal kunne gjøres men. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Jeg så ikke så mye på den når jeg fikk den, men kabelen gikk rett inn. Det var ingen demovare Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Og siden det er så lenge siden så har du egentlig en ganske svak sak. Tror ikke du skal satse på at du får noen erstatning, og husk at du kan potensielt tape penger på å prøve å få erstatning. Om ikke annet så kan du prøve å grine deg til noe rabatt hvis du gidder.. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Hva om jeg ringer og snakker med komplett før jeg sender pakken? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Går ikke an å besvare så veldig mye mer enn det som er blitt gjort i denne tråden her nå, neste steg for deg nå er jo åpenbart å ta kontakt med Komplett selv, vi kan ikke forutse hva Komplett sier.. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Ok, ringer de i morgo. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Du kan høre hva de sier, men tror ikke jeg ville gamblet på at de godtok reklamasjon når de får undersøkt disken. Vet ikke om bildet kan lyge, men det ser ut til å være 2 merker i lakken under kontakten, og at disse samsvarer med de 2 forhøyningene på pluggen. Dette får meg til å anta at pluggen har utsatt kontakten for bøying og denne har knekt enten straks den ble montert, eller etter ei stund... Hadde det vært min disk ville jeg ha forsøkt å lodde på en SATA-kabel og brukt disken dersom dette ble vellykket Lenke til kommentar
spamex Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Får se hva de sier også kan jeg jo prøve det du sier, kan ikke tape noe på å prøve. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Hadde jeg jobbet på en returavdeling og fått noe som så sånn ut som det der, hadde jeg sendt det rett tilbake, sammen med en faktura for frakt og feilsøking, og en lapp der "DUST!" var formulert på en eller annen høflig og diskret måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå