Gå til innhold

SSD er kanskje ødelagt

spamex

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde tenkt til å bytte SATA kabel til SSDen nå og når jeg tok av SATA kabelen så så jeg at det svarte plastikken på SSD rundt de gull greie som SATA kabelen skal sitte på var av og det gull greiene var bøyd.

post-229843-0-70832800-1320158677_thumb.jpg

post-229843-0-46785700-1320158773_thumb.jpg

post-229843-0-49800000-1320158814_thumb.jpg

Jeg kjøpte SSDen hos komplett og når jeg satt inn SATA kabelen for 4 måneder siden så hadde jeg ikke noen problemer og når jeg tok den ut så var det heller ingen problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er nok sabotert ja, årsaken er måten kabelen er bygget på og den går faktisk inn i SSDen akkurat som på en vanlig harddisk.

Enten må du rigge til noe for engangsbruk, det vil si hente ut data og / eller prøve garanti, før du vurderer ett nytt kort til SSDen.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen formening om det er produksjonsfeil eller brukerfeil, men vil bare si at om du sender inn og de bestemmer seg for at det var brukerfeil så må du betale frakt begge veier og for tiden Kompletts teknikere har brukt på saken. Med andre ord kan det koste deg noen hundre kroner.

Om du derimot har vært kunde der før og/eller har handlet for store beløp der så kan det hende at du klarer å grine deg til å få en ny en selv om de veit at det er brukerfeil da de er ofte ganske interesserte i å beholde kundene sine.

Jeg for eksempel har handlet for flere titusen der etter alle årene jeg har drevet med hardware og de gidder ikke å krangle noe særlig med meg om det skal være noe i alle fall.

Lenke til kommentar

Var den slik når du fikk den? Var det en demovare? Om det var en demovare så har du ingen rettigheter. Var den fin når du fikk den er det kanskje du som har feilmontert eller noe annet magisk, aner ikke hvordan det skal kunne gjøres men.

Lenke til kommentar

Og siden det er så lenge siden så har du egentlig en ganske svak sak. Tror ikke du skal satse på at du får noen erstatning, og husk at du kan potensielt tape penger på å prøve å få erstatning. Om ikke annet så kan du prøve å grine deg til noe rabatt hvis du gidder..

Lenke til kommentar

Du kan høre hva de sier, men tror ikke jeg ville gamblet på at de godtok reklamasjon når de får undersøkt disken. Vet ikke om bildet kan lyge, men det ser ut til å være 2 merker i lakken under kontakten, og at disse samsvarer med de 2 forhøyningene på pluggen. Dette får meg til å anta at pluggen har utsatt kontakten for bøying og denne har knekt enten straks den ble montert, eller etter ei stund...

Hadde det vært min disk ville jeg ha forsøkt å lodde på en SATA-kabel og brukt disken dersom dette ble vellykket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...