Gå til innhold

forhandlingsmuligheteri dagens arbeidsmarked

Anbefalte innlegg

La for et års tid siden ut en CV hos diverse bemanningsbyråer, samt Finn.no. Den gang var det null respons å få, og jeg følte jeg var veldig heldig som til slutt fikk en fast jobb.

Men nå virker det som om alt har snudd. Jeg får ca 1-4 telefoner i månden fra forskjellige rekrutteringsselskaper som virker desperate etter å få kloa i meg. Hva har skjedd? Er det virkelig så stor mangel på folk rundt forbi? Og hvor kravstor kan man tillate seg å være når det kommer til forhandlingen av lønn og andre goder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber som service ingeniør innen offshore og maritim industri. Jeg er 23 år gammel. Har fagbrev som mekaniker, og teknisk fagskole i mekatronikk.

Stillingene jeg blir "tilbudt" er bla. konstruktør, teknisk tegner, vedlikeholdsingeniør i jernbaneverket, serviceansvarlig hos boblebadleverandører osv.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til at teknisk tegner er en stilling som har fått en stor etterspørsel på markedet. Kommer bare flere stillinger her for hver uke. Mange andre stillinger som "ingeniør" som har dukket opp å. Har å sett annonseringer for et relativt stort firma, der det søkes etter 800+ ansatte til ingeniør-stillinger. (faen, hva var nå det navnet igjen)

Jeg sliter med å ikke se utlyste stillinger innen mekanikk, automasjon, teknikk, ingeniør.. etc.

Ser ut til at du kan finne drømmejobben din. :thumbup:

Lenke til kommentar

Er bare en jævel til å undersøke hvor markedet står for litt forskjellige yrker. Og de med mekatronikk inne i fagfeltet sitt er veldig etterspurt nå, så for å svare på topic:

Forhandlingsmuligheter - ja, absolutt.

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...