Gå til innhold

HDMI fra pc til tv.

MI_Stedje

Anbefalte innlegg

Hei, her kommer en nøtt jeg virkelig trenger hjelp med.

Jeg har en acer, som har fått seg en slagskade som gjør at skjermen omtrent er defekt.

Om jeg kunne klare å koble den til TV via HDMI kunne jo fortsatt pc'en min fungere som en media enhet.

TV'en jeg skal koble til er en 32 tommer LG, og jeg kjører med windows 7.

Uansett hva jeg prøver på får jeg opp på TV'en at det ikke er noe signal. Jeg vet at kabelen er ok, siden den funker med ps3. Jeg har prøvd winndows knappen pluss p, prøvd å forandre på oppløsningen på pc'en. uten at dette gir noe utslag.

Er det noen som har noen som helst å komme med som kan hjelpe meg?

Skjønner ikke hvorfor det ikke fungerer, jeg har en annen acer som kjører med windows vista. og den har ikke noe problemer med hdmi til tv i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laptop_Keyboard_for_Acer_Aspire_1510_1350.jpg

Hvis du har noe tilsvarende tastatur som over, har du prøvd FN + F5 tasten også velge en av utgangene?

Problemer jeg har merket med HDMI, er at man på ha en HD veriant f.eks 720p, 1080p for å få bilde, slik er det på mine skjermer, velger jeg noen andre oppløsninger annet en 1024x786 blir bilde ustabilt eller borte/svart etter noen sekunder.

Ut i fra http://www.howtogeek.com/howto/17604/change-desktop-resolution-with-a-keyboard-shortcut/ ser det ikke ut som det finnes noen hurtigtaster på å endre oppløsningen, så har du lite skjermbilde i det heletatt kan det bli vanskelig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det står fortsatt bare "No Signal" på tv'en. Har prøvd alt med Funksjon knappen, samt windows + p.

Har også prøvd det meste av forskjellige oppløsninger. Det var her jeg trodde problemt var, siden tv'en "oppdager" at det er noe som er tilkoblet hdmi. Men på den andre siden kommer det ikke noen lyd når jeg kobler i hdmi på pc'en. Så det her forstår jeg ikke noe av.

Men takk for hjelp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...