Gå til innhold

Eyy, hvor blir det av vannet i min waterchill?

Anbefalte innlegg

Hmm.. sakte men sikkert synker vannstanden i vanntanken. Jeg har sjekket koblingene 100 ganger, men finner INGEN dråper av noe slag. Eneste jeg kan komme på er kondens som flyr ut ett eller annet sted.. noen som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis toppen på tanken ikke er helt tett kan det jo hende at det forsvinner litt kondens ut der. Men 1 cm på en måned var jo noe mye !

Jeg vil heller tro at du har hatt litt luft i radiatoren din. Dette kommer sakte men sikkert ned i tanken og da vil du få mindre vann i tanken.

Kunne jo hende d ? Eller ?

Lenke til kommentar

Ett eller annet sted må du nødvendigvis ha en lekkasje.

Jeg vil gjette på at problemet ligger i tanken din, fortrinnsvis i lokket. Er ikke dette 100% tett, dvs gasstett, så kan det godt hende at vannet sakte men sikkert fordamper den veien.

Det er også en mulighet for at du kan ha en liten bitteliten lekkasje / pore i selve radiatoren. Denne kan være så liten at det nærmest dreier seg om såkalt svetting, og dermed vil vannet kunne fordampe før det dannes dråper. Noe det også vil få god hjelp til fra luftstrømmen gjennom radiatoren.

Foreslår at du trykkprøver radiatoren din, om du ikke finner noe galt med tanken.

Samme situasjon kan også oppstå i selve vannblokka. Materialfeil forekommer jo!

I verste fall får du legge hele kjølesystemet ditt i badekaret, og trykkprøve alt sammen. Har du brukbare lunger, så holder det som regel at du blåser i en av slangene.

Lenke til kommentar
Hvis toppen på tanken ikke er helt tett kan det jo hende at det forsvinner litt kondens ut der. Men 1 cm på en måned var jo noe mye !

Jeg vil heller tro at du har hatt litt luft i radiatoren din. Dette kommer sakte men sikkert ned i tanken og da vil du få mindre vann i tanken.

Kunne jo hende d ? Eller ?

Kanskje? Jeg lot systemet stå og gå noen timer før jeg monterte det og da bør vel det meste av luften være forduftet.. kanskje det er lokket i tanken som ikke er helt tett...

Lenke til kommentar
Ett eller annet sted må du nødvendigvis ha en lekkasje.  

Jeg vil gjette på at problemet ligger i tanken din, fortrinnsvis i lokket. Er ikke dette 100% tett, dvs gasstett, så kan det godt hende at vannet sakte men sikkert fordamper den veien.

Det er også en mulighet for at du kan ha en liten bitteliten lekkasje / pore i selve radiatoren. Denne kan være så liten at det nærmest dreier seg om såkalt svetting, og dermed vil vannet kunne fordampe før det dannes dråper. Noe det også vil få god hjelp til fra luftstrømmen gjennom radiatoren.

Foreslår at du trykkprøver radiatoren din, om du ikke finner noe galt med tanken.

Samme situasjon kan også oppstå i selve vannblokka. Materialfeil forekommer jo!

I verste fall får du legge hele kjølesystemet ditt i badekaret, og trykkprøve alt sammen. Har du brukbare lunger, så holder det som regel at du blåser i en av slangene.

Takk for svar Skrue og alle andre. Er vel ikke noen vei utenom å sjekke en ting om gangen grundig..

Lenke til kommentar

vannstanden synker når det kommer luft ut av systemet. jeg har ikke toppen på tanken min (WaterChill). da jeg reiste på ferie merket jeg vannstanden. når jeg kom tilbake var vannstanden sunket med 1 cm. og da la jeg merke til at en boble som jeg hadde hatt i Chip set blokken min hadde forsvunnet. så jeg satser pengene mine på at det er snakk om luft i systemet som har kommet ut.

hvis det motsatte skjer, vannet i tanken stiger er det snakk om at luft kommer inn i systemet. det vil du/dere se hvis dere lager et lite hull i en vannslange i systemet. da vil tanken til slutt renne over.

Lenke til kommentar

Om du bruker "kran vann" så er det ganske mye luft i det...når luften i det vannet presses ut minker volumet.

Bruker du "Batteri vann" så skal det være dødt og sterilt.

Jeg må si meg enig med de som tror "feilen" er lokket på tanken, det er mest logisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...