Pangaea Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Tungvindt å bruke forskjellige websider for å lese mail, så tenkte derfor å bruke thunderbird for både hotmail og gmail. Det funket greit å sette opp gmail-kontoen med Thunderbird 3.1.15, men Hotmail er noe skikkelig hært å sette opp. Er det fordi jeg har Telenor Online? Eller er det Avast antivirus som er trøbbel? Vet dere hvordan jeg skal sette opp dette så kom gjerne med tips, jeg trenger litt hjelp her. Kan jeg bruke IMAP med hotmail? Vil helst ha alle mailer på begge steder. Har prøvd med smtp.live.com og smtp.online.no (begge port 587), men ingen av dem virker. Får beskjed om at Thunderbird ikke klarte å finne rette innstillinger. Endret 1. november 2011 av Pangaea Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Det er nok microsoft som ikke bruker pop/smtp instilllinger. Vet selv ikke hva microsoft bruker, men er ikke knyttet til hverken internetlinjen eller Avast som er problemet. Så det er kommunikasjon mellom hotmail sine servere og Thunderbird som er problemet. Hva jeg vet er windows live mail vil muligens fungere bedre. Du kan jo forsøke http://techblissonline.com/hotmail-pop3-and-smtp-settings/ men kan ikke love det vil fungere. Endret 1. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Takk for linken. Tror ikke jeg endret noe, men fikk spørsmål om passord og da begynte nedlastingen av hotmail mailer også. "Bare" 4900 å laste ned! :!: Får håpe det varer nå, at jeg får lastet ned fra hotmail i framtiden også. Bruker disse innstillingene, i tilfelle andre er i trøbbel også. POP Mail Server Server: pop3.live.com Port 995 Security: SSL/TLS Authentication: Normal password SMTP Server Server: smtp.online.no Port: 587 Security: None Authentication: No authentication Lenke til kommentar
ChrisAndre Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Problemet mitt (har hotmail på iPad) er at endringene jeg gjør i mailprogrammet ikke skjer i nettleseren. Altså, hvis jeg logger inn på www.hotmail.com fra en PC som ikke er min, så er det 1000 uleste mail hvis jeg kun har brukt mailprogrammet. Hotmail kommuniserer TIL mailprogrammet, men mailprogrammet kommuniserer IKKE til hotmail. Har du det samme problemet? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Hotmail: Server for innkommende epost: pop3.live.com Server for utgående epost: smtp.live.com Legg også inn 25 på utgående og 995 på innkommende epost, og aktiver Denne serveren krever en sikker tilkobling og Min utgående server krever autentikasjon Lenke til kommentar
teknolicious Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 noen som har en løsning med IMAP for Hotmail og thunderbird? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå