Gå til innhold

Hva mener du er tidenes beste låt?

Ensombryrseg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes tidenes beste låt er en av de simpleste låtene som er laget. Det er ikke noe komplisert oppbygging, ikke noe sinnsyke riffs eller andre ting, og ingen mindblowing vokal. Likevel den vakreste låten som er laget, og det er ganske så vanskelig når man har så enkle hjelpemidler synes jeg.

Og da snakker jeg selvfølgelig om Beatles/Geroge Harrison sin Something

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke det er tåpelig å nevne det en mener er tidenes beste sang, men derimot svært vanskelig. For min del skifter jeg favorittsanger like ofte som sokker. Noen dager er en sang favoritten, mens en annen dag er det en helt annen sang. Sjeldent at jeg hører på sanger i mange år uten at jeg føler de blir oppbrukt og kjedelige. Selvsagt noen sanger jeg alltid kommer tilbake til, men ingen favoritt som er med løpet gjennom :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke på en låt som må være veldig undervurdert da jeg hørte den igjen nå i dag: Roy Orbisons Pretty Woman. Den var pop tidlig på 60-tallet, og det som slo meg var at den ikke hadde tapt seg, snarere tvert om, den skiller seg ut, melodien har groove og nerve, og har ikke tapt noe av glansen.

Jeg synes den er en god kandidat til tidenes beste låt.

Lenke til kommentar

Jeg kom til å tenke på en låt som må være veldig undervurdert da jeg hørte den igjen nå i dag: Roy Orbisons Pretty Woman. Den var pop tidlig på 60-tallet, og det som slo meg var at den ikke hadde tapt seg, snarere tvert om, den skiller seg ut, melodien har groove og nerve, og har ikke tapt noe av glansen.

Jeg synes den er en god kandidat til tidenes beste låt.

Roy Orbison sine låter er tidløse igrunn, for tekstene tar for seg ting som er relevant selv idag. Går aldri lei dem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...