ThaHoward Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) En kompis skal sette opp et trådløst nett i leiligheten min, men er usikker på om jeg skal bruke switch eller router. Han har et canaldigital modem og et ip-telefonmodem som er kobla på der igjen. Holder det da med å koble på en switch, eller må han ha en router for at internett skal funke bra? Endret 1. november 2011 av slettet II Lenke til kommentar
Saftis. Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Uten å si noe helt sikkert, er jeg ganske sikker på om at du må ha en router i dette tilfellet. Med hensyn til at en router er det som gir deg mulighet til å koble deg til utsiden. Om du har en innebygd router i modemet er det da en helt annen sak, som f.eks. noen av Telenors Speedtouch modem. 1 Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det skal holde med switch, men skal du ha det trådløst må du ha router. 1 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Mener å huske at CD gir ut 3 public adresser.. så opptil 3 maskiner så kan du vel bruke kun en switch.. men er nok like greit å gå for en router med en gang Ville ihvertfall jeg gjort 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Er jo en sikkerhetsrisiko hvis man fildeler i windows uten ruter, så da burde man ha windows 7 med passorddeling aktivert i så fall. Ellers er det å anbefale en ruter. Koster ikke mye. Har du en ruter fra før trenger du ikke en til, med mindre du vil dele nettverket, da kan en switch fordele linjen mellom nettverket. Endret 1. november 2011 av LMH1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå