Gå til innhold

Tmz's treningslogg


Tmz

Anbefalte innlegg

Født: 16. nov. 1990 (20 år per d.d.)

Høyde: 178cm

Vekt: 72kg+-

Treningsbakgrunn: Startet med styrketrening sommeren 2009, var ekstremt spinkel, veide 58kg med samme høyde som nå. Visste veldig lite om trening på denne tiden, og trente ett års tid med mye frem og tilbake av programmer og et dårlig kosthold. Var også veldig mye av og på, og hadde pauser på flere måneder, og resultatene var deretter. I mars i år ble jeg innkalt til militæret og jeg bestemte meg for å bruke dette året på å forbedre formen. Under rekruttskolen ble dette litt vanskelig så var vel i slutten av mars jeg startet for fullt.

 

Program: Programmet jeg har valgt å kjøre er stronglift 5x5, jeg har testet flere programmer, blandt annet har jeg kjørt gjennom RYP en gang tidligere, men stronglift er det programmet jeg har vært mest fornøyd med både fordi jeg liker øvelsene samtidig som det er effektivt og jeg slipper å bruke så alt for lang tid vær gang jeg er å trener.

 

Mine maksløft 5rm

Knebøy: 80kg

Markløft: 115kg

Militærpress: 45kg

Benkpress: 70kg

Barbell row: 60kg

 

Jeg har jeg ikke testet maks på veldig lenge, så har derfor skrevet det tyngste jeg har trent med, altså 5x5.

 

Hovedsakelig har jeg laget denne tråden for å holde bedre styr på min egen trening, men tar gjerne imot kommentarer og kritikk. :)

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

30.10.2011

 

Knebøy:

5x5 - 70kg

 

Gikk helt greit, kjenner at jeg har mer å gi, men jeg dro på meg en skade for noen måneder tilbake i kneet og er derfor veldig svak i denne øvelsen, samt vil jeg være forsiktig og ikke dra på meg ny skade.

 

Militærpress

5x5 - 45kg

 

Kjenner det begynner å bli tungt, siste rep gikk såvidt, så blir spennende og se hvordan det går fremover.

 

Markløft

1x5 - 97,5kg

 

Gikk helt greit, kjenner grepet begynner å svikte og måtte bytte til mixed grip på siste rep. Vanskelig når man begynner å bli svett på hendene.

 

Alt i alt en helt grei treningsøkt, fornøyd med militærpressen (ny pers). Var noe sliten etter en togreise på 8,5 timer så er fornøyd. :)

Lenke til kommentar

02.11.2011

 

Knebøy:72,5kg - 5x5

 

Benkpress:70kg - 5x3 +4+4

 

Var tungt, gikk greit de første settene, men de to siste manglet jeg desverre en rep. I tillegg klarte jeg å løfte litt feil, fikk ihvertfall vondt i skulderen, men får håpe det går over iløpet av et par dager..

 

Bicepcurl: 14kg 5x5 (i hver hånd)

 

Gikk lett, men ville ikke kjøre for tungt da jeg kjente skulderen var litt vond.

 

Mage Planken - 3x1 min med 10kg på ryggen.

 

Nedtrekk:69kg - 5x5

 

Roing:69kg - 5x5

 

De siste øvelsene var kun fordi jeg hadde litt ekstra tid da jeg trente med en kompis, selv om de ikke hører med i programmet jeg kjører, skader vel heller ikke med litt variasjon. Blir spennende å se hvordan det går fremover mtp skulderen, kan se for meg at militærepressen på fredag kan bli et problem...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

07.11.11

 

Knebøy:70kg - 3x8

 

Gikk helt greit, fortsatt endel å gå på her

 

Benkpress:60kg - 3x8

 

Føltes som luft, ser frem til å komme over 70 kg her

 

Barbell row50kg - 3x8

 

Bicepcurl14kg - 3x8

 

Dips:10kg - 3x8 (i belte)

 

Hangups: 8 / 5 / 4

 

Planken:15kg 3x1min

 

Veldig bra økt, ble endel ekstra øvelser da jeg fikk litt tid til overs, men var helt kjørt etterpå. Herlig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...