Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kløe på lår etter jogge/løpetur

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Etter å ha tatt en lang eller litt mer enn en kort løpetur pleier jeg å kl i lårene. Sån intenst, eller kanskje ikke HEEELT intenst, men nære der da. Man føler lissom kløe. Kan dette bety noe? Drikker for lite... spiser ...?

Postet av anonym: fcc8cc52e0948bd89d56dd0812b6f5e0

GLEMTE Å SI "Kløe på lår etter og UNDER jogge/løpetur"

Lenke til kommentar

Det første en tenker på er om det er elveblest, eller lignende. Altså en allergisk reaksjon på enten treningsklær, varme/kulde, eller den fysiske aktiviteten i seg selv. Du kan prøve en Zyrtec noen timer før neste økt for å se om det hjelper.

Ellers kan det være at du har en mangel på jern, magnesium, zink eller kalium.

Lenke til kommentar

Jeg tror det kommer av gnissing. Opplever selv det med enkelte shorts/joggebukser. De gnir når man jogger mot lårene. Ikke vondt når man går til vanlig, men etter å ha jogget en stund lugger og drar det og man får en brennende følelse.

Er ikke verre enn å prøve med annet treningstøy.

Det kjipe er at dette ikke er noe man oppdager i butikken når man prøver. :/

Lenke til kommentar

NNei, klor på lårene. Jeg mener lissom jeg må klo i haret på lårene. Lol, som oftest under en lopetur, merker den/de som løper med meg at jeg løper imens jeg bøyer meg ettpar ganger for å klo. Jeg fikk en positiv følelse inne i meg da noen nevnte at musklene vokser? Er dette sant? Jeg ikke sterk, og er undervektig. Mn tror jeg har en del fett på lårene. Veier rundt 55 kg, etter at jeg har startet a spise mye, veide foor 50kg. Er gutt. 16ar. Noen anelse?

Beklager skrivefeil skrevet fra min mobil

Lenke til kommentar

Hvis du løper en gang med shorts, og hvis det da klør, så har du ihvertfall eliminert muligheten av at det kan være klærne som er årsaken.

Kan det være hyperventilering som er årsaken kanskje? Det kan jo gi en litt "rar" følelse. Men typisk er det vel i fingerspissene o.l. man merker det først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...