Smørkåre Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Hei, Jeg har fått inn en ny catalyst 2960. Jeg har fått tips på å kopiere configen fra en annen lik svitch for å få over oppsettet vårt på den, med vlan osv.. Hvordan går jeg frem ?= Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Du kan laste opp config til tftp server, ellers så er det endel telnet klienter som støtter å lagre output til tekstfil. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Du kan også konfigurere switchen til å ta automatisk backup til en tftp server etter antall minutter(time period). Hver gang du lagrer vil den også kopiere den nye konfigurasjonen til TFTP serveren. $h lagrer automatisk hostname og dato som navn på backup filen. Eksempelet nedenfor tar kun backup av running-config og ikke VLAN.dat archive log config logging enable hidekeys path tftp://192.168.200.200/$h write-memory time-period 86400 Hver gang du lagrer vil den også kopiere den nye konfigurasjonen til TFTP serveren. Med kommandoen show archive med ulike parametere kan du også se endringer som er gjort på swicthen siden hver konfigurasjons endring. Men husk også å ta backup av vlan.dat filen som ikke ligger i running-config(copy flash:vlan.dat tftp). Endret 1. november 2011 av Knopfix Lenke til kommentar
Smørkåre Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 Ok, Men hvordan for jeg det fra en svitsj til en annen. Er det innebygget tfpt(?) i svitsjene? Jeg har en helt lik en som jeg skal kopiere configen på. Alt utenom portoppsettet. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Fra switch til backupserver eller annen switch: Copy running-config tftp (all konfig bortsett fra VLAN) Copy flash:vlan.dat tftp (kopierer VLAN) Når filene er kopiert til ny switch skriv: copy <filnavn på overført running konfig fra orginal switch> running-config Save med write Når du kopierer til en ny switch må den settes opp med IP på ett SVI(interface VLAN) for IP konektivitet til tftp som er innebygd. Porter må endres etterpå da de blir klonet. Endret 3. november 2011 av Knopfix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå