Gå til innhold

Flere moderatorer

Anbefalte innlegg

Altså, nå mener jeg dere bør løse litt på reglene for hvem som kan bli moderatorer og skaffe dere flere eller eventuelt bytte ut dem dere har med noen nye som kan være litt mer aktive. Skaffe en plan over vem som kan ha ansvaret for forumet nå og da for eksempel. Det flyter over av off topic poster of utskjelling. Folk kaster dritt så det flyr om hverandre og moderatorene er ikke å se.

Desertglow er kanskje dne neste skikkeligt gode moderatoren her men dere kan da ikke la han få alt arbeidet? En er moderator for å holde orden på et forum, og da bør en klare det også... :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, nå mener jeg dere bør løse litt på reglene for hvem som kan bli moderatorer og skaffe dere flere eller eventuelt bytte ut dem dere har med noen nye som kan være litt mer aktive. Skaffe en plan over vem som kan ha ansvaret for forumet nå og da for eksempel. Det flyter over av off topic poster of utskjelling. Folk kaster dritt så det flyr om hverandre og moderatorene er ikke å se.  

Desertglow er kanskje dne neste skikkeligt gode moderatoren her men dere kan da ikke la han få alt arbeidet? En er moderator for å holde orden på et forum, og da bør en klare det også... :/

Jeg velger å tro at en del innaktivitet i det siste fra en del moderatorer skyldes ferie, og til helgen setter vel skolen i gang igjen, og en del studenter på studenthybler med høyhastighetsnett kan kanskje sette av litt tid til moderering igjen...

Jeg tviler på at forumstyret vil slippe inn folk utenfor nettverket som moderatorer (det har i alle fall være gjennomgangstonen fram til nå), selv om det definitivt er noen her (ingen nevn, ingen glemt) som kunne hatt det potensialet.

Jeg benytter igjen anledningen til å si at ser dere noe som dere mener ikke burde forekomme så send en PM til en online moderator, så pleier vi å ta de nødvendige reaksjoner.

Lenke til kommentar
Jeg benytter igjen anledningen til å si at ser dere noe som dere mener ikke burde forekomme så send en PM til en online moderator, så pleier vi å ta de nødvendige reaksjoner.

Gjør dette hver gang. Problemene oppstår når det ikke er moderatorer online...

Og jeg ser mange av de fra bla. Gamer.no som ikke har "moderator" under navnet sitt. Da trenger en vel ikke ta inn folk fra utenom søstersidene?

Lenke til kommentar

Forumet er her for å hjelpe folk og ikke for å holde fattige folk ute...

Og dette med å ta betalt pluss lignende ideer er tatt opp en hel del ganger :)

Edit: Pluss at en enkel side ikke plutselig an begynne å ta betalt. Da stikekr alle andre til konkurentene. se for deg VG bli betal-avis og DB ikke. Ikke søren om VG fremdeles hadde hatt 350K ukentlige besøkende, eller DB bare 347k!

Lenke til kommentar

Og jeg ser mange av de fra bla. Gamer.no som ikke har "moderator" under navnet sitt. Da trenger en vel ikke ta inn folk fra utenom søstersidene?

Hvis det er en stor krise det er snakk om så kan jeg se dette vil være et problem, men slikt blir som regel stoppet ganske fort. Det er dessuten folk som er moderatorer som ikke har "moderator" under navnet (bør nok forandres på). Under kriser send en mail til [email protected]

Uansett, er det ingen moderatorer online så send meg en PM likevel, så ordner jeg opp i det når jeg kommer online igjen (er som regel på nett ganske mye hver dag, og mail kommer til meg selv om jeg ikke er logget på forumet).

Lenke til kommentar

Etter som jeg har oppfattet det, så er alle skribentene moderatorer på hele hardware.no communityet og dermed er det mange "offline" moderatorer.

Selv så ser ikke helt poenget å gi disse folkene moderator-status.

Lenke til kommentar
Etter som jeg har oppfattet det, så er alle skribentene moderatorer på hele hardware.no communityet og dermed er det mange "offline" moderatorer.

Selv så ser ikke helt poenget å gi disse folkene moderator-status.

Ikkje heilt korrekt. Ein må ha vore "aktiv medarbeider" i nettverket i over 3 månedar, og ein må ha vore aktiv på forumet for å få moderatorstatus. Dette til informasjon. ;)

Lenke til kommentar

Mange moderatører fra forskjellige søstersider holder seg stort sett i "sin" del av forumet. Dette inkluderer megselv. Det gjør ikke meg (eller noen av de andre) mindre aktiv enn noen andre, men dere ser oss kanskje ikke like ofte grunnet at dere ikke henger på den delen av forumet.

Det er satt ganske strenge regler til hvem som kan bli moderatører av forskjellige årsaker. En grunn er at vi ikke ønsker mas ala det som finner sted på IRC. "jeg vil være op!", "gi meg op", osv... Regelen på hvor lenge man må ha vært medarbeider er også satt så ingen som ikke er skikket til å moderere skal kunne bli dette. Med en såpass lang "karantene" før man kan bli moderatør er det lettere for oss å bli kjent med personen, og se om han/hun er seriøs. Dessuten hvis noen absolutt har lyst til å bli moderatør så skader det vel ikke å hjelpe til litt på en av sidene i nettverket? :)

Har noen utenfor nettverket fått tilbud om å bli moderatør? snodig...dette skal ikke forekomme.

Det er heller ikke noe problem hvis man sender PM til en moderatør. Jeg får mesteparten av henvendelsene fra brukere enten på PM, på mail, eller på IRC mens jeg IKKE browser gjennom forumet. Så hvis jeg ikke er bortreist får jeg ordnet ting ganske fort alikevel. Hvis noen absolutt må ha tak i en moderatør der og da så stikk innom #hw.no/linux på efnet og snakk til meg. Er på IRC stort sett hele døgnet (med mindre jeg er bortreist).

Lenke til kommentar
Har noen utenfor nettverket fått tilbud om å bli moderatør? snodig...dette skal ikke forekomme.

Når det gjelder Anders så er det leit. Vi hadde faktisk tenkt til å høre med han om han ville være moderator på forumet ettersom han er så aktiv og bidrar med så mye bra... "Anders om du er der, så send meg en mail!"

Tråd

Lenke til kommentar

Kan jo hende at det blir flere moderatorer i forbindelse med hw.no/linux-prosjektet da, menmen...

Iallefall på Linux-forumet har det i det siste (sorry, har ikke vært på forumet på 3 uker, men før det) har det blitt endel mer moderatoraktivitet der. Det er bra.

Stå på!

Lenke til kommentar

Når det gjelder Anders så er det leit. Vi hadde faktisk tenkt til å høre med han om han ville være moderator på forumet ettersom han er så aktiv og bidrar med så mye bra... "Anders om du er der, så send meg en mail!"

Tråd

Reglene er litt endret siden den gang...

Lenke til kommentar
Kan jo hende at det blir flere moderatorer i forbindelse med hw.no/linux-prosjektet da, menmen...

Iallefall på Linux-forumet har det i det siste (sorry, har ikke vært på forumet på 3 uker, men før det) har det blitt endel mer moderatoraktivitet der. Det er bra.

Stå på!

Hva kan man si...Egil|B sa ifra at det var bruk for litt mer kontrollering av det området, og det viste seg stemte :lol:

Ellers er det som vanlig bare å ta kontakt om dere legger merke til noe vi moderatører overser...

Lenke til kommentar

Vil si at moderatorene er skikkelig bra når de er der.

Moderatorer er jo menesker og kan jo ikke være på hw.no forumet 24/7.

De er en form for veiledere, I bunn å i grunn så er det vel VI som bestemmer grovt hvordan forumet skal være.

I stedet for å skrive i en feilposta post la vær å skriv i den og evntuelt send en pm, men hvis ingen skriver i den vil den dø av seg selv.

Hvis du lar være å svare på tåpelige poster så vil dem dø ut av seg selv og du behøver ikke bli så forbanna, Tror ingen personer lager Tåpelige poster på tåpelige poster, de må jo lære. Stå frem som et godt eksempel.

Mener at Søppel(off-topic) kunne vi vert foruten, men det står mye morsomt der.

Moderatorer styrer ikke forumet.Vi styrer forumet

Lenke til kommentar
Vil si at moderatorene er skikkelig bra når de er der.

Moderatorer er jo menesker og kan jo ikke være på hw.no forumet 24/7.

Du har misforstått hva en moderator er...

En moderator er en som skal holde orden i forumet, noe hw.no gjør på en heller dårlig måte. Dette pga de ikke har moderatører, men bare personer som på en eller annen måte jobber i nettverket, og derfor ikke bruker tiden på å rydde forumet.

Les innlegget mitt her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=136146

Jeg skjønner ikke hvorfor de skal være så streng på moderator opplegget. Jeg vil jo tro at målet er å få et bra og ryddig forum, men det er jo tydeligvis feil siden de ikke vil ha moderatører. :shrug:

Lenke til kommentar

Det er mange som er medarbeidere, og mange av dem kan vi godt sparke i gang litt. Men dersom dere selv hjelper til ved aktivt å benytte "varsle mod" -knappen, klarer vi å ta det unna. Årsaken til at vi ikke vil ha eksterne moderatorer er i hovedsak at alle advarsler og utestengelser skal varsles på vår interne kommunikasjonskanal. I tillegg vil moderatorene få beskjeder fra forumstyret via samme kanal.

Dersom dere brukere aktivt benytter "varsle mod" -knappen, vil dere bidra til å holde forumet ryddig. Da ser jeg ikke noen hensikt i å ha flere moderatorer, så fremt ikke arbeidsmengden blir ekstremt stor. Pr. i dag klarer vi lett å ta oss av det meste, særlig når varslings-systemet er i drift.

Lenke til kommentar

Er det en ting forumet trenger er å fjerne moderatoren Yummy!!

Han har flere gange stengt mine innlegg. Innlegg som jeg trengte gode råd raskt... Han er en idiot (meningen min) :woot::yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...