fjarle Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Nå er oppfølgeren til Gorilla Glass klar. Superglass kan gi deg bedre batteri Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Batteriet blir ikke bedre av å bytte glass. Det øker f.eks ikke fra 1500 til 1600 mAh av glassbyttet. Men telefonen kan bruke mindre strøm, hvis man skrur ned lysstyrken tilsvarende det man får i ekstra lysstyrke av å bytte glass. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Syns egentlig dagens Gorilla glass er meget bra jeg. Har brukt min N8 ganske mye i over 1år nå og ikke tegn til en eneste ripe på den iallfall, hverken på kamerlinsen eller skjermen Endret 1. november 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
Slai Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det er vel det som er poenget, Simen? Iallefall slik jeg forstod det . Og ja, gorillaglasset virker ganske schtramt for min del og, både n8, sgs2 og n9 har aldri fått noe merker. Alltid moro med innovasjon though, så hey! good times. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det virker forresten som det er forskjellige kvaliteter på gorilla glass også. På SGS fikk jeg ikke en eneste ripe, mens på SGS2 kan jeg få riper bare ved å kikke på telefonen omtrent. Samme forsiktige bruk hvor telefonen ligger alene i lomma. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Det er vel det som er poenget, Simen? Iallefall slik jeg forstod det . Poenget er at overskriften er direkte feil. Det kunne f.eks stått "Superglass kan gi deg lengre batteritid". Jeg synes i hvert fall det er en viktig nyanseforskjell. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Mulig. Overskriftene her har vel lenge vært ganske misledende. Som når de hadde noen tall fra Netcoms nettbutikk over hvilke mobiler som solgte mest i en periode på 2 måneder eller noe slikt og overskriften vinklet salgstallene til å virke som om de representerte noe vesentlig større enn et par måneder på 1 operatør og kun deres nettbutikk. Men joda, er enig. Then again skriver folk mye svada i artikler uten å gjøre noe med det når de blir konfrontert med fakta på at de har skrevet misvisende og direkte feil (dinsides Nokia N9 test, feks). Så jeg har lite tiltro til mange av disse sidenes artikler. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Synes du det er dumt av meg å si i fra? Skal vi bare la det skure å gå? Eller fortjener journalistene å få høre det når de skriver direkte feil? Det er ikke tjenelig for hverken journalistene (troverdighet) eller leserne (misleding) at feil får stå umotsagt. Endret 1. november 2011 av Simen1 2 Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Synes du det er dumt av meg å si i fra? Skal vi bare la det skure å gå? Eller fortjener journalistene å få høre det når de skriver direkte feil? Det er ikke tjenelig for hverken journalistene (troverdighet) eller leserne (misleding) at feil får stå umotsagt. Det er ikke dumt,men om telefonen bruker mindre strøm..vil den jo da øke batteritiden. Eller? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Ja, men hva har blitt bedre? Glasset, resten av telefonen eller batteriet? Forbedringen ligger i glasset, ingen andre steder. Ja, det kan få følgefordeler for andre deler, dersom man gjør sånn og sånn. Man kan ikke gå i butikken å kjøpe en plate med Lotus glass og tro at AA-batteriene som ligger i skapet på magisk vis blir bedre. Kjøper jeg en bil med 40 liters bensintank og bytter ut frontruta med en mer aerodynamisk frontrute så betyr det ikke at bensintanken blir bedre. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Nei, men hvor langt du kjører på én tank blir bedre. Tilsvarende blir det med telefoner: Gitt at opplevd lysstyrke er uendret (Jeg synes det er en rimelig antagelse, det er mer eller mindre ingen utvikling på lysstyrke), vil skjermen under glasset bruke mindre strøm, og batteritiden blir bedre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Du trenger ikke forklare meg hvorfor batteritiden kan bli lengre, hvis forbruket reduseres. Noe det slett ikke trenger å gjøre om de bytter glass. Sannsynligvis vil nye modeller få akkurat samme LED med samme styrke bak glasset slik at lysstyrken på andre siden av brukersiden av glasset øker. Om du vil merke forskjellen er en annen sak. Jeg står fortsatt fast på at batteriet ikke blir bedre, slik overskriften hevder. Batteriet blir hverken mindre, lettere, billigere, kraftigere, mer varig eller noen andre fordeler. Batteriet forblir akkurat det samme som før, med mindre de faktisk forbedrer batteriet i tillegg. Det skal man jo ikke se bort i fra, men å gi nytt glass æren for eventuelt bedre batteri blir helt feil. Redigert: Flott Finn Jarle, tittelen på artikkelen er rettet (tittelen på denne tråden er fortsatt den samme) Endret 1. november 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Du er vel mod, så hvis emnetittel er missvisende og feil, så endre det istedet for å diskutere hvordan emnetittel er skrevet istedet for å diskuter sak. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Synes du det er dumt av meg å si i fra? Nei. Merkelig spørsmål. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Synes du det er dumt av meg å si i fra? Nei. Merkelig spørsmål. Bra att Simen sier ifra da istedenfor å la det skure og gå som han sier selv. Er nok av de her som ikke tør si fra om sånt da... Endret 1. november 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg fikk aldri med meg den dårlige tittelen... Den var visst endret da jeg først leste artikkelen og kommenterte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg