Gå til innhold

Anbefal et bemaningsbyrå i Trondheim ;-)

Anbefalte innlegg

Som overskriften. Dere som kan det her, og har erfaring derfra, gjerne svar.

*Hvilket bemanningsbyrå/vikarbyrå vil dere anbefale???

-Er per nå i den situasjonen at jeg vil/bør få meg jobb kjappest mulig, og håper det ikke tar altfor lang tid å få det!

*Andre måter en kan få kjapt jobb på her i byen???

-Har nå prøvd Manpower, Effect bemanning + litt stepstone...

*Hva krever de/krever de mye av arbeidtaker - i form av flott CV f.eks før man innkalles til intervju???

*Ser rundt meg litt eldre, utenlandske mennesker (der jeg bor), som relativt lett får ufaglært helsesektor-jobb - og jeg er ung og litt lei av at det skal gå evt LANG tid før jeg får meg noe! :-/

*Tar det vanligvis lang tid før de koordinerer søkere og kaller inn til intervju???

Ellers andre tips og råd???

Takk for svar folkens!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ønsker å jobbe i helsesektoren (og har kvalifikasjonene som hører til) anbefaler jeg at du sjekker med kommunen og sykehuset hvilket vikarbyrå de har rammeavtale med. Når du da melder deg inn som vikar hos disse vil jobber hos denne kunden vær et alternativ.

I tillegg kan du høre med andre store aktører som har behov for vikarer om hvilket vikarbyrå de er tilknyttet. Hva finnes i Trondheim av store bedrifter? NTNU?

Lenke til kommentar

Valentino, når du mener kommunen, mener du da egentlig NAV??

-Og forresten, mener du f.eks at jeg heller skal prøve å søke utenom bemanningsbyråene - helelr gjennom nav f.eks, eller direkte til en bedrifter/institusjoner??

-En ting til; jeg er igrunn ufaglært hvis en ser bort ifra allmennfag, folkehøskole og førstegangstj. HAr dette da mye å si for muligheten til ansettelse??

Lenke til kommentar

Jeg jobber gjennom ISS Personalhuset nå. De tar for seg kassearbeid hos Rimi, Rema og Ica. Så har de lagerarbeid m/truck for forskjellige (men du må ha rimelig bra med erfaring for å få disse), kantinearbeid og bilklargjørere.

Personlig erfaring:

Det er litt opp og ned for meg iallefall med hvor mye arbeid man får. Jeg er kassemedarbeider for enten Rimi eller Ica, det spørs hvem som trenger folk (systemene er helt like). Jeg har vært i en periode der jeg kunne få arbeid 5 dager i uken, men etter jeg takket nei til 2 oppdrag, så fikk jeg faktisk ikke jobb på en hel måned!

Og de er utrolig flinke til å kontakte deg en time før arbeidet begynner om du vil ta jobben eller ikke.

Hva krever de/krever de mye av arbeidtaker - i form av flott CV f.eks før man innkalles til intervju???

De krever ikke så mye. Men du bør ha en god CV, denne vil de gå gjennom med deg under intervjuet og referanser er velig, veldig viktig her, disse vil de ringe under intervjuet (mens du ser gjennom kontrakten)

Iss personalhuset ansetter folk hele tiden, og er kjappe til å kalle inn folk og ansette. De taper ikke på å masseansette folk, siden de ikke trenger å gi deg arbeid og du får heller ikke noe betaling om du ikke jobber noe for de. (men slik er det jo for alle)

Ser rundt meg litt eldre, utenlandske mennesker (der jeg bor), som relativt lett får ufaglært helsesektor-jobb - og jeg er ung og litt lei av at det skal gå evt LANG tid før jeg får meg noe!

De tjener rundt 20,- mindre i timen enn av det vi gjør. Så selvfølgelig er de førstevalget innen helse.

Konklusjon:

Du får raskt intervju, og jobb om du skulle vise deg å være oppegående. Du kan t.o.m få arbeid på dagen! Timelønnen varierer fra 120-132,-. Om det skulle være litt tid mellom dagene du får jobb kan du bare ringe de og spørre etter arbeid og da ville de finne noe annet som feks. bilklargjører som du kan drive på med i en periode. Du får variert arbeid som er utrolig gøy. :)

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar

Valentino, når du mener kommunen, mener du da egentlig NAV??

-Og forresten, mener du f.eks at jeg heller skal prøve å søke utenom bemanningsbyråene - helelr gjennom nav f.eks, eller direkte til en bedrifter/institusjoner??

-En ting til; jeg er igrunn ufaglært hvis en ser bort ifra allmennfag, folkehøskole og førstegangstj. HAr dette da mye å si for muligheten til ansettelse??

Hei.

Jeg mener ikke nav. Jeg kan utdype dette litt bedre.

De fleste bedrifter som har behov for ansatte har fulltids og deltidsansatte. Ut over dette kan de i perioder ha behov for ytterligere mannskaper, men som de ikke ønsker å ha ansatt selv. For eksempel for å dekke inn mannskapsmangel i forbindelse med sykemeldinger. De knytter seg derfor til et vikarbyrå, der de får en god pris mot at de forplikter seg til å handle hos den aktuelle bedriften.

Alle offentlige etater er underlagt et lovverk om offentlige anskaffelser. Dette innebærer at de må konkurrere og etablere avtaler for å kunne handle lovlig. Du nevner helsesektoren i ditt første innlegg. I all hovedsak er det kommunen som styrer med sykehjem der det kan være aktuelt å leie inn helsevikarer, og sykehuset er statlig.

For å få innpass som vikar i disse bedriftene må du vite hvilket vikarbyrå som har den aktuelle avtalen. De offentlige etatene kan med andre ord fortelle deg hvilket vikarbyrå de har avtale med, og som du må knytte deg til for å bli innleid som vikar.

Det er muligens lettere å gå direkte på det enkelte sykehjem eller lignende å høre om assistentstilling eller noe lignende. Vær kreativ og vis engasjement så får du sikkert jobb et sted du vil finne det interessant å være.

Lenke til kommentar

OK, takk for svar dere to.

Men jeg lurer på også i tillegg over hva slags erfaring dere med bemanningsbyråer, spesielt da byråene i Trondheim??

-Hvor pålitelige er de/byråene?? Skaffer de O.k. jobber?? Er arbeidstakervernet svært dårlig når man jobber for sånne??

Er det mulig å bli kjent med folk via sånn type jobbing, eller blir man kasta rundt??

-er rekrutteringsbyrå og bemanningsbyrå det samme??

Lenke til kommentar
Men jeg lurer på også i tillegg over hva slags erfaring dere med bemanningsbyråer, spesielt da byråene i Trondheim??

.....

Kan å nevne at jeg jobber for Fremo Bemanning (Trondheim) og de ser ut til å være mer seriøse, men igjen enda vanskeligere å få jobb hos. Lønna der er veldig god. Jobber på lager gjennom de og får langt over snittet i timelønn + godt skifttillegg. :)

Iss Personalhuset jeg nevnte tidligere er stasjonert i Trondheim.

Hvor pålitelige er de/byråene?? Skaffer de O.k. jobber?? Er arbeidstakervernet svært dårlig når man jobber for sånne??

Er det mulig å bli kjent med folk via sånn type jobbing, eller blir man kasta rundt??

Pålitelige... tjah. For meg som er deltid så varierte arbeidsmengden veldig. Fikk ikke jobb i hele oktober. Men om du skal ha fulltid / jobbe mest mulig, kontakter du de bare, så finner de noe til deg.

Arbeidsvernet er vel standard. Prøvetid, oppsigelse osv. Men du har ikke stadfestet arbeidstid, så jobber du ikke / får ikke jobb, så har du ikke penger... ikke mer å gjøre med det.

Du blir kanskje kasta rundt litt, spesiellt innen dagligvaren. Spørs egentlig på hva du får jobb i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...