Dolg_313 Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Jeg har akkuratt fyrt opp min trådløse ruter VRT300N og den virker helt fint. Jeg kan koble til både laptopper og Pcer med den. MEN av en eller annen grunn vil ikke min mobil telefon koble opp, en Huawei. Jeg finner nettverket, men den stopper ved å søke etter IP, før den gir opp og deaktiverer. mobilen har ingen prolemer med å koble seg til andre nettverk, men mitt er den tydeligvis ikke noe glad i. JEg har prøvd påde med WEP, PSK og PSK2 kryptering, samt åpent nettverk, og ikke engang DA vil den logge inn, så da har jeg ekskludert at det er krypteringen som bugger. Har noen ide forslag? eller opplevd samme problemet? Jeg har minimal peiling på nettverk annet enn det grunnleggende, så jeg trenger enkle svar ;P Endret 1. november 2011 av Dolg_313 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 (endret) Det er endel androidmobiler som sliter med trådløsnett mot visse routere. Din router har forskjellig innmat avhengig av versjon. V1 har Broadcom chipset som er rimelig stabile, mens V2 er mere tvilsom tror jeg. Du kan forsøke å sette routeren i 11g. Det er ikke alle mobiler som liker routere med 11n eller mixed. http://www.diskusjon...c=1292701&st=40 Endret 1. november 2011 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Dolg_313 Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Det er endel androidmobiler som sliter med trådløsnett mot visse routere. Din router har forskjellig innmat avhengig av versjon. V1 har Broadcom chipset som er rimelig stabile, mens V2 er mere tvilsom tror jeg. Du kan forsøke å sette routeren i 11g. Det er ikke alle mobiler som liker routere med 11n eller mixed. http://www.diskusjon...c=1292701&st=40 Hmm, finner ikek noe konkret, men har det å gjøre med om jeg kjører 20 eller 40 MHZ? ser ut som om 20 er for G og 40 er for N? eller er jeg helt på bærtur? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 11g bruker 20MHz selv om du stiller routeren til 40MHz som 11n kan bruke. Det enkleste for deg vil være å skaffe en router som ikke har trøbbel med mobiltelefoner. Jeg bruker selv to routere med Broadcom chipset og disse fungerer problemfritt mot flere nettbrett og androidmobiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå