Gå til innhold

Nye tider for Novoflex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedre oversikt over Novoflex-adaptre.Kan ellers ikke se i listen at de har adaptre så man "for eksempel kan bruke Canons gamle FD-optikk på det moderne EOS-systemet" - et sånt adapter må på grunn av den nesten identiske registeravstanden nødvendigvis inneholde optikk, og såvidt jeg kan se fører de ikke noe sånt.

Sant det, jeg leste feil i PDF-en. Står EOS/CO ikke EOS/FD som jeg leste :) Min feil, skal rette det opp.

Lenke til kommentar

Trondster: En sånn adapter trenger ikke inneholde optikk. Hvis diameteren på objektivfatningen er mindre så kan det passe inni en større kamerafatning. Et annet alternativ er å godta forlenget registeravstand og dermed mangel på fokus mot uendelig og dårligere korrigerte aberrasjoner.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Trondster: En sånn adapter trenger ikke inneholde optikk. Hvis diameteren på objektivfatningen er mindre så kan det passe inni en større kamerafatning. Et annet alternativ er å godta forlenget registeravstand og dermed mangel på fokus mot uendelig og dårligere korrigerte aberrasjoner.

Vel - underforstått "adapter som kan fokusere på uendelig". Ellers helt enig i det du skriver. :)

Novoflex lager bare "fulle" adaptere, ser det ut til - de har for eksempel ingen EOS->NEX adaptere - sikkert fordi man ikke vil kunne kontrollere blender, og så blir det dermed ikke et skikkelig Novoflextm adapter. Fornuftig forretningsregel, egentlig.

Lenke til kommentar

Sant det, jeg leste feil i PDF-en. Står EOS/CO ikke EOS/FD som jeg leste :) Min feil, skal rette det opp.

Linken i artikkelen er forøvrig mer reklame og oversikt over alle mulige andre produkter - pdf'en jeg linket til er bedre oversikt over de tilgjengelige adaptrene - der står det ikke bare "... and many more". :)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...