Gå til innhold

Overfallsvoldtekter


Anbefalte innlegg

De mener nok ikke at de fortjener å bli voldtatt, men heller at man burde ta ansvar for hva man gjør og ikke tro blindt på at alle andre i verden skal passe på deg, for realiteten er jo at du må passe på deg selv.

De 'mener' nok mer enn hva en etnisk nordmann gjør uansett hva du tror om det. Greit for dem er at du dekker deg helt til (hud og hår) - mulig du mener det er å passe på deg selv, men jeg mener det blir helt feil vei å se det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De mener nok ikke at de fortjener å bli voldtatt, men heller at man burde ta ansvar for hva man gjør og ikke tro blindt på at alle andre i verden skal passe på deg, for realiteten er jo at du må passe på deg selv.

De 'mener' nok mer enn hva en etnisk nordmann gjør uansett hva du tror om det. Greit for dem er at du dekker deg helt til (hud og hår) - mulig du mener det er å passe på deg selv, men jeg mener det blir helt feil vei å se det.

 

Ikke tilegn meg meninger jeg ikke har for å prøve å ''score'' poeng.

Ser dette gang etter gang i slike diskusjoner hvor den ene parten er dårlig til å formulere seg og alle andre tilegner uttalelsen deres mening som ikke nødvendigvis er der. Det står ingen steder at de mener at voldtektsofre fortjener det, og da kan man ikke gå utifra at de da mener det basert på en uttalelse du velger å tolke på din måte.

Lenke til kommentar
Ikke tilegn meg meninger jeg ikke har for å prøve å ''score'' poeng.

? (eneste jeg kommenterte om dine meninger var hva du trodde de la i det og som jeg er uenig i - hvilke meninger tilegner jeg deg?)

Ser dette gang etter gang i slike diskusjoner hvor den ene parten er dårlig til å formulere seg og alle andre tilegner uttalelsen deres mening som ikke nødvendigvis er der. Det står ingen steder at de mener at voldtektsofre fortjener det, og da kan man ikke gå utifra at de da mener det basert på en uttalelse du velger å tolke på din måte.

Nå har jeg hørt det selv (ja, irl) og har da også lest hva enkelte fra visse kulturer mener om 'rangstigen' når det kommer til damer og deres 'verdi', så det er ikke basert på én uttalelse, men generell viten vi vet om kulturer og forskjellene. (disse kan være gode/dårlige, men i dette tilfellet vil jeg si negativt)

Endret av kandasa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg hørt det selv (ja, irl) og har da også lest hva enkelte fra visse kulturer mener om 'rangstigen' når det kommer til damer og deres 'verdi', så det er ikke basert på én uttalelse, men generell viten vi vet om kulturer og forskjellene. (disse kan være gode/dårlige, men i dette tilfellet vil jeg si negativt)

 

..mulig du mener det er å passe på deg selv..

 

Og nei, jeg prøver ikke å forsvare voldtekt. Voldtekt er aldri greit, men man burde ikke lukke øynene for at man har ett ansvar ovenfor sin egen sikkerhet og burde derfor ikke sette seg i utsatte situasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er da kjent at enkelte kulturer mener damer skal dekke seg til og at det er deres ansvar - dermed ikke 'friste' - det vil vel si å passe på seg selv? (utifra deres kultur?)

 

Det var en av de forskjellene jeg nevnte fra starten av i "hva de mener". Det var jo de vi(du) snakket om her og hva de mener. Mer ansvar for de er at kvinnen dekker seg til (blant annet, sammen med å holde seg hjemme mm) Det var at du kunne virke som var enig i dette jeg poengterte med 'du'

 

De mener nok ikke at de fortjener å bli voldtatt, men heller at man burde ta ansvar for hva man gjør[snip ...]

 

Mulig vi missforstod hverandre litt?

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Mulig.

 

Jeg vil også legge ved at min storesøster ble dopet ned for en liten stund siden mens hun var på ett utested. Ingenting skjedde heldigvis da folkene hun var med merket at noe var rart. Hun pleier ikke å drikke så hun hadde ikke passet på sin drink og hadde tatt imot fra fremmede som var på utestedet. Det er sånne småting man kan gjøre for å forhindre at man havner oppi uheldige situasjoner.

Lenke til kommentar

Vi er nok ganske så enige i at man bør ta sine forholdsregler og ta vare/passe på hverandre.

 

Er det forøvrig noen som vet statistikk på overfallsvoldtekter Norge kontra Danmark - Tenker spesielt på 'skrekkeksemplet' Oslo og siste 5 år der det kun var ikke etnisk norske. Hadde vært interessant å sett om det er forskjell, da det vel er like mange utlendinger i Danmark?

Er det en markant forskjell i statistikk, så hadde det vært interessant å diskutert/hørt synspunkter på hvorfor en eventuell forskjell i statistikk er til stede. Er det politikk, forebygging, politi i gatene osv ...

Lenke til kommentar

Mulig.

 

Jeg vil også legge ved at min storesøster ble dopet ned for en liten stund siden mens hun var på ett utested. Ingenting skjedde heldigvis da folkene hun var med merket at noe var rart. Hun pleier ikke å drikke så hun hadde ikke passet på sin drink og hadde tatt imot fra fremmede som var på utestedet. Det er sånne småting man kan gjøre for å forhindre at man havner oppi uheldige situasjoner.

 

Og dette ville i verste fall IKKE bli regnet som en overfallsvoldtekt, i den grad hun hadde husket noe i det hele tatt. Denne fokuseringen på den voldtekten som skjer i parken av en ensom gjerningsmann mot et ensomt offer er utrolig tilfeldig. LANGT de fleste voldtekter begås av norske drittsekker som ikke tør å spørre rett ut om ikke det hadde vært fantastisk koselig med litt sex.

Lenke til kommentar

Hvem vet hva som hadde skjedd hvis hun ikke hadde med seg gode, oppmerksomme venner.. Han var forøvrig norsk og ble holdt igjen av vektere og ble hentet av politiet. Saken ble selvsagt henlagt.

 

Edit: Jeg vil tro at det heller er noe slikt f.eks muslimer mener når de sier at de ''ber om å bli voldtatt'' når de gjør spesifikke ting på enkelte måter. Av min erfaring med muslimer (er født inn i en muslimsk slekt) så er de dårlige på å formulere det de ønsker å formidle.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Angående voldtektsbølgen i Oslo uttaler enkelte afrikanere at jentene kan skylde på seg selv siden de går rundt så lettkledd... Blir ikke det som å si at det er greit å kjøre over en neger når det er mørkt ute?

- No hard feelings! :thumbup:

 

Har du firhjulstrekk kan du ta fire i slengen....

 

Angående bekledning så er det egentlig et sidespor. I Egypt opplever kvinner, i full teltmundur, å bli angrepet og voldtatt av en gjeng menn som kommer ut av moskeen på en fredag. Så, telt, hjelper lite. Men en skal jo aldri forsverge seg fra apologetene, det er den "hvite mann" sin skyld at de gjør det. Og de som har mest skyld er nok den store og lille satan.

Lenke til kommentar

Ja, som sagt hadde det blitt definert som "nachspielvoldtekt". Statistikere og fiksjonsforfattere er veldig like.

 

Da bør du snart få med deg at begge, som oftest, er rusa/dritas. Så hvem som voldtar hvem er et godt spørsmål juridisk sett.

 

Når den ene bruker ulovlige rusmidler for å voldta den andre? Ja, du er meg en god en!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, som sagt hadde det blitt definert som "nachspielvoldtekt". Statistikere og fiksjonsforfattere er veldig like.

 

Da bør du snart få med deg at begge, som oftest, er rusa/dritas. Så hvem som voldtar hvem er et godt spørsmål juridisk sett.

 

Når den ene bruker ulovlige rusmidler for å voldta den andre? Ja, du er meg en god en!

 

Du pekte på festvoldtekter, der begge parter frivillig er rusa. Altså en situasjon der begge er som oftest totalt kanon. Så hvem voldtar hvem da mener du? Og det er i særs få tilfeller der en har dopet en annen.

 

§ 192 b)

har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller

 

Kan du gi meg en logisk grunn til at kvinnen anses som bevisstløs når man er dritas, mens en mann ikke gjøres det?

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar
Kan du gi meg en logisk grunn til at kvinnen anses som bevisstløs når man er dritas, mens en mann ikke gjøres det?

 

Man får ikke strafferabatt i noen andre saker ved å være full heller. Snarere får man skjerpet straff.

 

Litt av momentet er at begge er rusa. Det er ikke slik at den ene er totalt wasted, mens den andre er fullstendig klar i pappen.

 

Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg pekte på dette spesifikke eksempelet. Det er ikke SÅ jævlig vanskelig å lese, er det vel?

 

Gjør du?

, som oftest,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...