monirha Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Noen som kan hjelpe meg med å finne en Acer pc som er god til flere ting samtidig? F.eks spilling og internett. Jeg ønsker at det er HDMI på den. Webcamera og minst 15" skjerm. Harddisk på helst 500GB. Noen som kan hjelpe? Jeg er helt blank.. Jeg har sett litt på denne, er den bra? Tusen takk for all hjelp jeg kan få *** Acer Aspire AS7741Z Intel DualCore P6200 *** Spesifikasjoner: PROSESSOR Intel® Pentium® P6200 KLOKKEHASTIGHET 2.13 GHz CACHE 3 MB CHIP SET Intel HM55 HOVEDMINNE 4096 MB (2x2GB installert) HOVEDMINNE (MAKS.) 8 GB DDR3-1066 HARDDISK GB 500 GB 5400 RPM, Serial ATA SKJERM TFT WXGA+ SKJERMTYPE Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD SKJERMSTØRRELSE 17.3" MAX. OPPLØSNING 1600 x 900 GRAFIKKORT Intel HD Graphics GRAFIKK MINNE USE MAIN MEMORY OF PC MUS TOUCH PAD BATTERI LITHIUM–ION 6-CELL MAX. BATTERIKAPASITET 4400 mAh DRIVE TYPE DVD Super Multi drive (DVD-RAM, DVD±R/±RW) OPERATIVSYSTEM Windows 7 Home Premium 64 OPERATIV SYSTEM SPRÅK ENGELSK,NORSK,FINSK,SVENSK,DANSK NETTVERKSKORT 1 GIGABIT ETHERNET NETTVERKSKORT INTEGRERT JA FAKS/ MODEM NEI WLAN YES b/g/n BLÅTANN NEI LYDKORT Intel High Definition Audio HØYTTALER Two built-in Acer 3DSonic™ stereo speakers INFRARØD PORT NEI USB-PORTER 3 USB 2.0 3 FIREWIRE TILKOBLING NEI TV-UT TILKOBLING HDMI UTVIDELSESPORTER RJ-45,VGA-out,USB 2.0,HDMI,Line Out,Line In,AC adapter INTEGRERT MINNEKORTLESER 5-in-1 TASTATUR UTFORMING NORDIC BREDDE (CM) 41.5 HØYDE CM 2.71 - 3.43 DYBDE CM 27.5 VEKT NETTO (KG) 3.3 SECURITY SYSTEM Kensington Lock slot INTEGRATED WEB CAMERA YES Lenke til kommentar
greenman Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Den du har funnet vil være dårlig til spilling da den har integrert skjermkort og en relativt svak prosessor. Hva er budsjettet ditt? Og hvilke spill tenker du å spille på den? Lenke til kommentar
monirha Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 ok, jeg har ikke peiling i det hele tatt. Jeg tenkte rundt 4000,- Den trenger ikke være superbra, men bare at den ikke hakker og låser seg hele tiden. Jeg spiller for det meste spill som the sims, farmville og sånne enkle spill, counter strike av og til, men den dataen jeg har nå er svært gammel og veldig hakkete så den duger bare så vidt til kabal. Dette er sikkert ikke en maskin som egner seg til spilling i utgangspunktet, men den har måtte duge til jeg hadde råd. Lenke til kommentar
monirha Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Jeg driver og mye med dreamweaver/andre hjemmeside-program og photoshop. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Er det nødt til å være en Acer maskin? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Helst dropp Acer. Kvaliteten er laber, og de er kjent for å streike etter et års tid. Lenke til kommentar
monirha Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 Nei, trenger ikke det. Var bare et merke jeg vart anbefalt. Ønsker gjerne en pc til lavest mulig pris siden økonomien ikke er helt på topp nå, men jeg orker ikke kjøpe en pc fordi den er billig. Vil ha en som er god til mitt bruk. Ikke over 5000,- det har jeg ikke råd til.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Du får til eksempel ASUS K53E til litt over 4000 kr Denne har 500GB HDD , 4GB minne , Intel 2'gen Core i3 2.2ghz og har Intel HD 3000 grafikk som bør holde tritt med spillbruken du definerer. ASUS K53E http://www.dustinhome.no/asus-k53e-ci3-22-4gb-500-156-w7hp/product/5010610450 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 (endret) http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/toshiba-satellitel755-167/160800.3003/ Denne burde gjøre susen for deg. Glemte å spørre om hvilken størrelse du er ute etter, men den jeg har linket til er 15.6" evt: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/asus-n53sv-sx653v/156989.3003/ Hvis du er villig til å gå opp så mye i pris da. Personlig hadde jeg gått for den jeg linket sist (ASUS) pga veldig gode erfaringer med ASUS. Da får du garantert en maskin som varer lenge. Fant akuratt dette tilbudet: http://www.multicom.no/PocketDetail.aspx?q=p:10607928 Ganske streit pris inkl sekk. Endret 2. november 2011 av Bibow Lenke til kommentar
monirha Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Beklager for seint svar. Den fra multicom virka bra! Jeg har jo ikke peiling på sånne ting. Kanskje jeg skal satse på den takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
monirha Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 hm.. vart plutselig usikker. Er ASUS mye bedre enn ACER?? Lillesøs har ASUS og er veldig fornøyd.. Blir en av linkene tenke bittelitt. Takk for hjelpen ivertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå