Gå til innhold

[Avsluttet] Akambrukerenes bilder - November 2011

Anbefalte innlegg

Jeg var utskremt fotograf på cupfinalen i går. Noe forskjell å være på Ullevaal med 25000 gærne vestlendinger kontra Bislett med 250 litt forvirra Skeid-supportere.

6319767573_f9e153f117.jpg

SK Brann - Aalesunds FK by azathosk, on Flickr

6319853786_e595394908.jpg

6319850144_8cb02a6c26.jpg

6319361361_2734b9dd7f.jpg

For flere - se her.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

img_7939-edit.jpg

Som alltid - nydelig bilde, DeViSoR. Men - det så ikke pent ut i Firefox - kjørte en kalibrering av skjermen, og så så det pent ut. I IE så det pent ut.

"Ikke pent"? Hva mener Trondster? Det var i Firefox stygg posterisering med et grått felt langs og midt på låret, i steden for jevn og fin fargeovergang.

Nok noe fargerom-problematikk - om feilen var i Firefox eller monitorprofil skal være usagt.

Bare skrevet til info, i tilfelle noen kunder klager på farger - "prøv en annen browser". Send eventuelt kundene til denne siden og hør om de ser forskjellige farger på de tre landskapene (det skal det ikke være).. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Takker for tips....men hvordan "ser" de 3 kolonnene ut i forhold til hverandre når du bruker Google Chrome?

Det kommer an på skjerminnstillinger, OS-innstillinger, browserinnstillinger, fargeprofilinnstillinger og hva som ligger i bildet - hva bildet sier at fargerommet er og hva bildets farger egentlig har for fargerom. "Det er vanskelig å si".

Gå inn på siden jeg linket til hos Lloyd Chambers eller denne tråden.

Er det "riktig" ser du ikke forskjell på bildene.

Er det "feil" så ser det for eksempel ut som det siste bildet med fargekart og forskjell i fargene på miniatyrbildene.

Du bør ha et oppsett så de tre bildene ser like ut. Når de tre bildene ser like ut, så oversetter browseren fargerom til riktig fargerom.

Når ting er konfigurert så de tre bildene ser like ut, og oversettelse mellom fargerom går ok - kan du gå i gang med å tweake skjermkalibreringen så fargene også ser riktige ut. :)

Ta heller videre diskusjon i tråden jeg linker til - det er en tråd om emnet, så vi ikke søler til bildetråden mer enn nødvendig. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Jeg veit jeg kom med noen bilder i går, men jeg er såpass frekk at jeg slenger ut noen til:

Jubel!

6320064714_8d2b027016.jpg

Larsen og Korcsmár

6319514685_ace93bf544.jpg

For noen uttrykk!

6320017516_2acb6bddf4.jpg

Nesten!

6319960404_20a90beff8.jpg

Og til slutt:

Ikke skyt den ballen mot meg!!!

6319915888_2206820fb9.jpg

Lenke til kommentar

Fly + tåke = sant! :D

Dette var veldig spennende og gode bilder.

Har familie som bor like ved "stripa" på Gardermoen og kunne jo vært gøy å prøve seg på noe slikt som dette en gang. Både dag og natt/kveld.

Vil du dele hvordan du har fått til disse bildene?

Og hvor det er mulig for å få til noe slikt som dette, skal jo selvfølgelig ikke blå kopiere det du har gjort. Må jo finne noe eget ved dette hvis dette er noe jeg prøver ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...