Gå til innhold

[Avsluttet] Akambrukerenes bilder - November 2011


Anbefalte innlegg

På søndag hadde jeg min første tur i studio siden juli

post-182759-0-76520400-1322526837_thumb.jpg

Modell: Stina/Starlet

 

Edit:

Faktisk det første seriøse bilde jeg har tatt med AF-S 85mm f/1.4 også, ble kjøpt for en del måneder siden men bare blitt liggende. Optikken leverte :)

Endret av TGB
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lekt meg litt med gatefoto. Her er et forsøk fra Praha med vinterkledde moteriktige Tjekksister.

 

 

post-180310-0-35193500-1322571168_thumb.jpg

 

 

post-180310-0-08208800-1322571235_thumb.jpg

 

 

post-180310-0-12352100-1322571299_thumb.jpg

 

Jeg tror det hadde slått bedre ut med litt mer zoom på gatefoto. Alle de gatefotoene jeg har sett som har vært suksessfulle har vært rimelig tett zoomet innpå objektet. Bare i tilfelle du ikke har noe imot bittelitt feedback.

Lenke til kommentar

Jeg tror det hadde slått bedre ut med litt mer zoom på gatefoto. Alle de gatefotoene jeg har sett som har vært suksessfulle har vært rimelig tett zoomet innpå objektet. Bare i tilfelle du ikke har noe imot bittelitt feedback.

 

Ikke mer zoom, men mer nærhet. De beste gatebildene er tatt med vidvinkel (~35mm) men veldig nær motivene.

Med mer tele blir det litt peeping-tom følelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det hadde slått bedre ut med litt mer zoom på gatefoto. Alle de gatefotoene jeg har sett som har vært suksessfulle har vært rimelig tett zoomet innpå objektet. Bare i tilfelle du ikke har noe imot bittelitt feedback.

 

Ikke mer zoom, men mer nærhet. De beste gatebildene er tatt med vidvinkel (~35mm) men veldig nær motivene.

Med mer tele blir det litt peeping-tom følelse.

Takk for tilbakemeldinger :thumbup:

 

P.S. Bilder er tatt med 50mm på FF med 2 - 2,8 og MF. Noen av de er litt beskjært, som jo gir litt lengre effektiv brennvidde. Selv liker jeg å kunne isolerere litt vha av kort DoF, noe som er litt vanskeligere med kortere brennvidder. Men ulempen (sett fra noen) er som påpekt litt "fjernhet".

Lenke til kommentar

Mine første forsøk på HDR på bilder fra A Coruña i sommer. Hva syntes dere? For mye?

 

For mye etter min smak. HDR er ett verktøy for å komprimere dynamikkomfanget i en scene med ekstreme kontraster slik at det kommer innenfor de 8-10 eksponeringstrinnene en vanlig skjerm er i stand til å vise. Her har du komprimert så mye at du nærmer deg ett rent gråkort, og bildene ender opp med å være blasse og livløse.

 

Ment som konstruktiv kritikk, altså :) HDR er ett nyttig verktøy om det brukes med fornuft - gjør det, og det skal gå deg vel i livet ;)

Lenke til kommentar

Veldig flotte bilder Killswitch! - spesielt det første var nydelig :)

 

Takk takk, også det som ble hovedbildet på lokalavisa sine hjemmesider. Har innsett at konsertfotografering er krevende, men ufattelig morsomt. Av utfordringer har man selvsagt lyset, tror alle bildene her ble tatt på ISO 2000 og F2.8. I tillegg kom alt lyset fra sidene eller bakfra, ingen belysning rett forfra. Naturligvis var også fulle folk, spesielt ei dame, en artig utfordring... Flere ganger jeg følte for å bruke 70-200'en som slegge etter at folk tar tak i solblender og river for å få tatt bilde av seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...