IntelAmdAti Skrevet 27. oktober 2011 Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Angående at du ser på et raid som en fast avtale - du er ikke alene om å se det på den måten. Men det er ikke bra å se på den avtalen som noe viktig, det er overhodet ikke viktig på noen som helst måte at du holder en avtale. Det kan godt hende det føltes viktig for deg, men det blir igjen en illusjon. Ikke mer viktig enn å spille ludo eller minesveiper. Hvorfor i alle dager er det ikke bra å se på en avtale om et raid som viktig? Det sitter 9 eller 24 andre personer på andre sida av internettlinja di som regner med at du stiller opp og kanskje får sin kveld ødelagt fordi du ikke føler at det er viktig å holde en sånn type avtale. Takke faenmeg til å spille med folk som ser på meg som like viktig som Minesweeper. På hvilken måte er det viktig at de 24 andre menneskene ikke går utendørs eller finne på noe annet å gjøre den kvelden enn å sitte inne og spille? Tenk om de leste en bok i stedenfor? Det kan sikkert føltes viktig, på samme måte som minesveiper føltes viktig for andre. JuletreDuden, Prøv å slutte å spille WoW i noen år så ser du hvordan vennskapene som dannes er. Lagt merke til "goodbye, I quit wow" tråder i guild forums? Om du slutter er det som om du reiser til et annet kontinent.. nagina, Du kan "gifte" deg med noen i katedralen i Stormwind så mange ganger du vil men det vil aldri være det samme som å gifte seg på ekte. Det samme gjelder vennskapene du danner det, det føltes mer virkelig enn det faktisk er. Edit: Angående vanskelighetsgraden til raids. 10 dager player = 240 timer. Hvis du jobber for 100kr timen blir det 24,000kr. 100 dager /played = 2400 timer = 240,000kr. Det finnes ingen som kjøper seg større fordeler enn de som spiller mest. Men selv så har de gjerne på en eller annen måte lurt seg selv til å tro at å kjøpe fordeler har ingenting med det å gjøre, kun "skills". Jeg har faktisk opplevd å bli kjefta på av slike spillere som mener jeg kjøper meg fordeler, når jeg ikke bruker brøkdelen av en brøkdel av hva de har råd til å ofre for spillet. Skal jeg ta meg fri fra jobben en kveld koster det meg rundt 1000kr i tapte inntekter, å delta på raids kan da fort koste tusenvis i uken. Resultatet blir da at jeg dropper den delen av spillet fordi jeg ikke har råd til det, og blir flamet av de som har råd til det fordi de mener det er urettferdig at jeg kan bli god i spillet uten å ofre/betale like mye som de gjør. Og da er vi tilbake til vanskelighetsgraden, det er vanskelig for mange å sette av tid til raidene mens innholdet i dem nok ikke er så utfordrende som flere skal ha det til. Mange dårlige spillere bruker mer tid på raid enn gode spillere og klarer derfor noe de gode spillerene ikke har tid til, og det får dem til å føle seg bedre enn hva de egentlig er. Dette er kjempefint og noe jeg tror alle vinner på. Jeg tror spillet ville hatt godt av at vanskelighetsgraden gikk mer inn på faktiske skills enn bare det å unngå real life. Slik jeg ser det krever raids bare mest tid, mens pvp krever mest skills, og heroic raids krever mye fra begge deler. Kan være jeg er blitt litt bortskjemt etter å ha spilt Vindictus, hvor selv raid kan soloes bare du er god nok og rask nok. Selv likte jeg veldig godt å gjøre dungeons alene der, greit nok at det tok lengre tid men det var en utfordring og det minste feilgrep kunne bety katastrofe. Endret 28. oktober 2011 av Pycnopodia Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har ikke sett noen poster om dette, så jeg spør her: Er det ingen andre som så nyhetene på onsdag, hvor Breiviks massemord knyttes direkte til hans WoW spilling? Den ene etter den andre uttalte seg om at "jo, Breivik kan godt ha brukt spillingen som et skalkeskjul da han reiste ut av landet" "jo, Breivik kan godt ha trodd han var i en spillverden (WoW) da han gjennomførte massakren" Et klipp fra spillet (WoW) ble vist i fullskjerm og det ble utbrodert hvor voldelig spillet var. Velger å dra på meg ignorerinsmaska når jeg kommer over ting som dette. Nyttesløst å bli irritert da det alltid finnes noen faens idioter i Norge/Verden som ikke har peiling på en jævla dritt. Alt for mange som får jobber og rykte på seg fordi i tillegg til at de snakker piss og svada tror gjerne veldig mange på dem. I tillegg til medier. Som oftest leker disse personene bedrevitere selv om de ikke har peiling i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Hel Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har ikke sett noen poster om dette, så jeg spør her: Er det ingen andre som så nyhetene på onsdag, hvor Breiviks massemord knyttes direkte til hans WoW spilling? Den ene etter den andre uttalte seg om at "jo, Breivik kan godt ha brukt spillingen som et skalkeskjul da han reiste ut av landet" "jo, Breivik kan godt ha trodd han var i en spillverden (WoW) da han gjennomførte massakren" Et klipp fra spillet (WoW) ble vist i fullskjerm og det ble utbrodert hvor voldelig spillet var. Litt farlig å åpne en sånn can of worms, men se på det sånn: WoW har 10-12 millioner spillere på verdensbasis; hvor mange av dem har gjort som ABB? Greit nok at spillet har voldelige tendenser, men det er i tur en skikkelig tegneserieverden med få røtter i det virkelige liv. Det ga meg en rar følelse å se et lengre innlegg på riks-tv hvor det tydelige budskapet var at massemordet kunne knyttes til WoW. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Velger å dra på meg ignorerinsmaska når jeg kommer over ting som dette. Nyttesløst å bli irritert da det alltid finnes noen faens idioter i Norge/Verden som ikke har peiling på en jævla dritt. Alt for mange som får jobber og rykte på seg fordi i tillegg til at de snakker piss og svada tror gjerne veldig mange på dem. I tillegg til medier. Som oftest leker disse personene bedrevitere selv om de ikke har peiling i det hele tatt. Og du mener du vet noe mer? Det ga meg en rar følelse å se et lengre innlegg på riks-tv hvor det tydelige budskapet var at massemordet kunne knyttes til WoW. Trenger ikke å bekymre deg, massemediene har forsvart mediavold i 60 år. Og har gjort en ganske god jobb til det også. Ellers er spill som WoW som inneholder urealistisk vold ganske forskjellige fra spill som GTA eller Manhunt, det er såvidt jeg vet realistisk vold som fører til de største problemene for samfunnet. Problemene kommer ca 10 år etter innførelse av TV/Spill til et nytt samfunn, det er tiden det tar for de aller yngste til å bli påvirket og gamle nok til å gjøre ugagn. Det kan godt være WoW var med på å gjøre Breivik innesluttet eller mer i utakt med omverdenen, blir interessant å se hva de som undersøker han finner ut av. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Må gjerne bruke LFR tool du pycno. Eg kommer til å bruke langt mindre tid enn deg på WoW (som er ditt hovedpoeng) for å få raida litt, men for all del, hiv deg på bølga. Blir snodig å sammenligne days played med ka du kan tjene også. Det er jo når eg er ferdig på jobb eg speler. Om du tar deg fri fra jobb for å raide har du misforstått. Raide med fast gjeng og renske på 3-4 timer. Banne og steike i LFR tool i 10 timer, og gjerne få ned halvparten. Lykke til. 3 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Må gjerne bruke LFR tool du pycno. Eg kommer til å bruke langt mindre tid enn deg på WoW (som er ditt hovedpoeng) for å få raida litt, men for all del, hiv deg på bølga. Blir snodig å sammenligne days played med ka du kan tjene også. Det er jo når eg er ferdig på jobb eg speler. Om du tar deg fri fra jobb for å raide har du misforstått. Raide med fast gjeng og renske på 3-4 timer. Banne og steike i LFR tool i 10 timer, og gjerne få ned halvparten. Lykke til. Jeg ser ikke på LFR som noen god ide fra blizzard sin side, deres mål er at alle som spiller wow skal raide. Det er omtrent som om de kun selger sjokolade-is, istedenfor å selge jordbær-is så prøver de å tilpasse og fikse på sjokolade-isen i et forsøk på å lage en sjokolade-is som passer for alle. Raids er ikke det mest spennende jeg kan tenke meg, bruke flere timer på å drepe en boss jeg har drept 100 ganger før i en dungeon jeg har gjort 100 ganger før? Det eneste som driver noen til slik farming er at de er besatt av å få bedre gear på characteren sin til det punktet de ikke klarer å stoppe. Og vet du hvordan jeg vet det? Så fort det kommer en ny dungeon med bedre loot hopper de over til den, og de sier "Endelig! Jeg orket nesten ikke mer av den forrige!". Det beste av alt er at du tror jeg er misunnelig.. Jeg duelerte den nest sterkeste spilleren på serveren en gang i forrige expansion, han var raider og hadde fem Deathknight`s med hver sine legendary Shadowmourne-økser, alle gjorde 16k dps hver. Noen fra guilden hans så på duellen og jeg fikk vite i etterkant at han tok nederlaget så tungt at han sluttet å spille på dagen. Jeg tilbød meg å hjelpe raideren, med hans 5 stk legendary våpen tror jeg han kunne blitt en real powerhouse men han sa bare at han hadde kastet vekk et år av livet sitt og det var det siste jeg hørte. Det er heller raidere som er misunnelige, og jeg smiler hver gang de klager over hvor urettferdig de syntes jeg er Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Du sa sjøl tidligare at dette var et steg i riktig retning. Logisk tankegang tilseier at det då er en god ide. Alt det andre sjølskrytet ditt får stå for di eiga rekning. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Angående at du ser på et raid som en fast avtale - du er ikke alene om å se det på den måten. Men det er ikke bra å se på den avtalen som noe viktig, det er overhodet ikke viktig på noen som helst måte at du holder en avtale. Det kan godt hende det føltes viktig for deg, men det blir igjen en illusjon. Ikke mer viktig enn å spille ludo eller minesveiper. Hvorfor i alle dager er det ikke bra å se på en avtale om et raid som viktig? Det sitter 9 eller 24 andre personer på andre sida av internettlinja di som regner med at du stiller opp og kanskje får sin kveld ødelagt fordi du ikke føler at det er viktig å holde en sånn type avtale. Takke faenmeg til å spille med folk som ser på meg som like viktig som Minesweeper. På hvilken måte er det viktig at de 24 andre menneskene ikke går utendørs eller finne på noe annet å gjøre den kvelden enn å sitte inne og spille? Tenk om de leste en bok i stedenfor? Det kan sikkert føltes viktig, på samme måte som minesveiper føltes viktig for andre. Det er akuratt like viktig som andre møter. Dette er hvordan mange mennesker velger å tilbringe fritiden sin, fordi det er morsomt. I det store og hele er det ikke viktig, men det er heller ikke noen andre fritidssysler. Dette er en hobby på lik linje med alle andre hobbier. Endret 28. oktober 2011 av Skurupu Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Du sa sjøl tidligare at dette var et steg i riktig retning. Logisk tankegang tilseier at det då er en god ide. Alt det andre sjølskrytet ditt får stå for di eiga rekning. På den ene siden kan det være bra at alle får mulighet til å raide, på den andre siden - hvorfor må alle raide? Kan man ikke lage noe annet innhold for de som ikke vil/kan raide? Uansett hvor bra sjokolade-isen er så er det fremdeles noen som foretrekker jordbær-is.. Jeg liker at de tenker på casual-spillerne men jeg vet ikke om jeg liker at de prøver å lage raids for casual-gamere. WoW har stagnert i vekst for lenge siden fordi spillere er lut lei av raiding. Mange var forventningsfulle til Cataclysm men igjen er det beste Blizzard har kommet opp med at vi igjen skal grinde og farme samme dungeon i mange måneder i strekk. Skurupu, Akkurat like viktig som om du stiller opp for å spille Farmville med guild-members, eller deltar på klankamp i World of Tanks eller Battlefield. Og akkurat like viktig som at du sitter mutters alene og spiller Sims. Det er så viktig som det egentlig er, men det føltes viktigere fordi du føler det gir konsekvenser om du ikke møter opp. Blir du en "slacker" kan du miste plassen i guildet eller sjanse til loot, og de virtuelle itemene som om kort tid blir utdatert og bytta ut med greens føltes også viktige. Om du har et raid i Firelands eller om du skal gjøre en LFD Deadmines på din lvl 15 alt er akkurat like (u)viktig. Men som sagt, det er illusjoner med i bildet som at du "svikter" "viktige" mennesker som "trenger" deg eller at du går glipp av "viktig" sjanse til "viktig" loot. Akkurat disse illusjonene er det som skiller WoW-spillere som har mistet grepet fra de som ikke har det. Jeg sier ikke det er noe galt i å gjøre raids sålenge du har viktigere ting å gjøre iblant, problemet oppstår når raidet er det viktigste og alt annet bare er noe herk du må skynde deg gjennom for å kunne returnere til spillet. Og det er grunnen til at jeg sier det ikke er noe viktig, jeg tror ikke du ville tatt skade av å gjøre noe annet enn å spille dataspill iblant, jeg hadde ihvertfall ikke hatt vondt av bruke mer tid på andre ting. Når du sier det er viktig så hørtes det for meg ut som at du mener det er viktig at du pleier og vedlikeholder spilleavhengigheten til andre så langt det rekker Endret 28. oktober 2011 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Jeg sier at raids ikke er vitkig i det store og hele, men at det er like viktig som alle andre hobbier. Det øyeblikket raiding er mer enn plikt enn frivillig moro, så slutter jeg. Noe jeg har gjort flere ganger før, når spillet begynnte å bli kjedelig. Folk har forskjellige prioriteringer, og forskjellig syn på hva som er god bruk av fritiden sin. 5 Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Jeg sier at raids ikke er vitkig i det store og hele, men at det er like viktig som alle andre hobbier. Det øyeblikket raiding er mer enn plikt enn frivillig moro, så slutter jeg. Noe jeg har gjort flere ganger før, når spillet begynnte å bli kjedelig. Folk har forskjellige prioriteringer, og forskjellig syn på hva som er god bruk av fritiden sin. This^ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Pycnopodia minner meg litt om en ex-alkis som prøver å overbevise alle de andre om at Jesus er det eneste rette vei ut av ondskapen. 4 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Jeg sier at raids ikke er vitkig i det store og hele, men at det er like viktig som alle andre hobbier. Det øyeblikket raiding er mer enn plikt enn frivillig moro, så slutter jeg. Noe jeg har gjort flere ganger før, når spillet begynnte å bli kjedelig. Folk har forskjellige prioriteringer, og forskjellig syn på hva som er god bruk av fritiden sin. Det er forskjell på hobbyer og alle hobbyer er ikke like viktige. Noen kan for eksempel med enkelhet utsettes eller praktiseres hver dag. Andre som f.eks. astronomi kan ha spesielle hendelser som kun kan oppleves kansje en gang i livet. Å gjøre en hobby utav wow skal en være forsiktig med, det er slik alle som blir sykelig avhengige begynner.. Og det er ikke bedre enn å se på TV, TVen kan du slå av eller sette på opptak. Raidet "må" du være på helt til det er ferdig.. Jeg er litt enig med deg, folk har forskjellig syn på hva som er god bruk av fritid. Det viktigste er at du selv trives med det, men selv da er det en balansegang. Mens du spiller WoW kan du ikke gjøre andre ting som å gå ut og være med andre eller drive sport, hver time brukt i WoW går på bekostning av noe annet. Mens trening tar gjerne et par timer i uken for å føle seg bra og holde seg frisk så finnes det dem som spiller WoW 100 timer i uken og ikke gjør på noe som helst annet. Uansett, for å opprettholde høy attendance på raids over tid så må du enten prioritere raid over andre ting eller ikke ha andre ting å gjøre på. Jeg ville ikke anbefalt noen av delene. Når det er sagt så holder jeg på å levle en ny helt (tank) på en ny server og jeg har allerede joinet et raid guild. Jeg tror jeg vil bli en elendig raider Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Ja, raide skal en være jævlig forsiktig med. Plutselig havner man på kjøret og ender opp som guild master! 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Ja du vet, å lukte på en hasjsneip leder fort til herrrrrrroin hællvete. 5 Lenke til kommentar
PSV Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Pycnopodia minner meg litt om en ex-alkis som prøver å overbevise alle de andre om at Jesus er det eneste rette vei ut av ondskapen. Ja, evt. så har han blitt såret av det store slemme raidguildet. :!: Jeg har fremdeles jevnlig kontakt med folk (både IRL og i chat) jeg spilte med for ganske mange år siden, så jeg vet ikke hvor han får denne disillusjonen om at man flytter fra et annet kontinent ifra. Kanskje han ikke har tenkt over det faktum at det kanskje er ham det er noe galt med og ikke "de andre" ? Noe som virker rimelig logisk utifra tankegang ellers. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Problemet er bare fordi det er slik for pycnopedia, så er det automatisk slik for alle andre. :!: 3 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 På hvilken måte er det viktig at de 24 andre menneskene ikke går utendørs eller finne på noe annet å gjøre den kvelden enn å sitte inne og spille? Tenk om de leste en bok i stedenfor? Det kan sikkert føltes viktig, på samme måte som minesveiper føltes viktig for andre. Fordi det ikke er et valg du skal ta for dem? En avtale er en avtale. Om du ikke takler å holde avtaler får du la være å inngå dem med andre mennesker. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 Ja, raide skal en være jævlig forsiktig med. Plutselig havner man på kjøret og ender opp som guild master! Eller class leader! Huffameg.. dwezirads, Kall det en avtale men det er å binde tiden sin til et dataspill og så nedprioritere alt annet for denne tiden. Ringer sjefen? Synd, du er opptatt.. Ringer venner? Synd, du er opptatt.. Kone, unger? Synd, du er opptatt.. Det er ikke noe galt i ha planer men når planene er et dataspill så er det en god tid for å tenke seg grundig om. PSV, Jeg har aldri giddet å bli kjent med noen over nettet, men det kan være jeg hadde sett annerledes på det hvis jeg bodde på landsbygden eller var ensom. Såret har jeg nok ikke blitt, og isåfall hadde det vært en sak mellom meg og enkeltpersoner og ikke mellom et helt eller flere guilder. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. oktober 2011 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg skjønner fremdeles ikke hva som er så galt med å planlegge, og sette av tid, til å spille et dataspill. Det er en kjempefin hobby! 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå