Gå til innhold

Nec 1300A DVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har fixa det nå, men fikk det ikke til å funke med cd, brukte boot disk for xp + en disk med firmware på, nå funker det fint den ble også sonefri da jeg brukte 105V8FRE

Hei

Jeg har samme problem som du hadde (ingen floppy disk stasjon). Hvordan fikk du anvendt XP boot-disken til å kjøre separat CD med NEC-firmware på? Win98-oppstartsdisk gir deg vel en dos-lignende prompt med A:> osv , men jeg kan ikke huske i farten at XP gjør dette. Såvidt jeg husker så spør bare XP boot-disken deg om du vil starte recovery eller ny-installering av operativsystem når denne ligger i cd/dvd-stasjonen ved oppstart? Fikk du tilgang til kommando-prompt som kunne anvendes for flashing fra cd ved å velge Recovery?

(Jeg ser at NEC har lagt ut egen oppdatering for NEC 1300 og har tenkt å prøve meg på denne før jeg anvender det som er lagt ut på herrie.rpc1.org. Behøver ikke sonefri, ønsker kun mulighet for å brenne Princo DVD-R)

Lenke til kommentar
Har fixa det nå' date=' men fikk det ikke til å funke med cd, brukte boot disk for xp + en disk med firmware på, nå funker det fint den ble også sonefri da jeg brukte 105V8FRE [/quote']

Hei

Jeg har samme problem som du hadde (ingen floppy disk stasjon). Hvordan fikk du anvendt XP boot-disken til å kjøre separat CD med NEC-firmware på? Win98-oppstartsdisk gir deg vel en dos-lignende prompt med A:> osv , men jeg kan ikke huske i farten at XP gjør dette. Såvidt jeg husker så spør bare XP boot-disken deg om du vil starte recovery eller ny-installering av operativsystem når denne ligger i cd/dvd-stasjonen ved oppstart? Fikk du tilgang til kommando-prompt som kunne anvendes for flashing fra cd ved å velge Recovery?

http://herrie.rpc1.org/ Last ned 105V8 for nec 1300

Jeg måtte "låne" meg en floppy for anledningen, formaterte 2 disketter, en boot disk å en med firmware på, startet pcn med boot disken, satte in firmware disken å kjørte komandoen, funa meget fint...

Jeg brukte denne boot disken for xp http://www.bcfirst.com/xpboot.exe

det er en custom boot disk for xp.

Tror nokk at 105V8 funker bedre enn nec sin firmware ( helt sikker )

Lenke til kommentar

Ok, jeg har tenkt litt på det, og jeg tror at 1.06 versjonen til herrie også har støtte for flere medietyper, selv om den ikke er markert som det.

Ihverfall hvis den 1.06 versjonen som ligger på herrie's side er en hacka versjon av den 1.06 firmwaren som NEC la ut(men som de trakk tilbake).

Den ofisielle NEC 1.06 versjonen hadde jo utvidet støtte for medietyper. Ville vel være rart om herrie skulle droppe den støtten som i så fall allerede ligger der.

HVIS hans versjon er en hacka versjon av NEC's 1.06 da.

Lenke til kommentar
Ok, jeg har tenkt litt på det, og jeg tror at 1.06 versjonen til herrie også har støtte for flere medietyper, selv om den ikke er markert som det.

Ihverfall hvis den 1.06 versjonen som ligger på herrie's side er en hacka versjon av den 1.06 firmwaren som NEC la ut(men som de trakk tilbake).

Den ofisielle NEC 1.06 versjonen hadde jo utvidet støtte for medietyper. Ville vel være rart om herrie skulle droppe den støtten som i så fall allerede ligger der.

HVIS hans versjon er en hacka versjon av NEC's 1.06 da.

106 på herrie sin side er nokk en hack som er bedre enn nec sin å har utvidet støtte for medietyper , men jeg tror nokk 105v8 har mer utvidet støtte for medietyper, har ikke testet så mange typer selv enda men i readme fila står følgende,

Version History:

v8 (1h05)

Changed writing strategie for many media, which should increase writing quality!

Added support for the following media:

BEALL G00001

SMMR01

GRUPO CONDOR

Plasmon-Gen

GSC001 2x and 4x with various media codes

REC001

BEALL_ G00002

AN30

TAROKO-X2

Auvistar

ACER MEDIA

LONGTEN 001

v6 (1f05):

Changed writing strategy for Princo 4x DVD-R media, which improves writing strategy.

Added support for CMC MAG. AF1 again.

Added support for INFODK-R01.(Removed 1FUJIFILM for this one).

Changed the ß in the firmware, because it seemed to cause some problems with some IDE controllers (e.g. Nforce chipsets).

v5ß (1ß05):

Changed writing strategy for Princo 4x DVD-R media, which should improve writing strategy.

Added 'beta' support for INFODK-R01

v4 (1x05):

Added support for 2x media again :)

Added media codes:

6 times space (2x tested & verified)

6 times space (4x tested & verified)

Auvistar (2x tested & verified)

BeAll G00001 (2x tested & verified)

CMC MAG.AF01 (4x tested & verified)

DDD DVDR (2x tested & verified)

EuroDig-Disc (2x tested & verified)

GSC001 (2x tested & verified)

LEADDATA01 (4x tested & verified)

LONGTEN TECH (4x tested & verified)

MAMEG02 (2x experimental)

NANYA (2x)

PRINCO (4x tested & verified) (Princo White Tops 1-4x, BulkPaq 1-4x)

PRODISCG01 (2x tested & verified)

SHT 001 (2x experimental)

SKC Co Ltd. (2x)

UTJG01001 (2x tested & verified)

The following media have been removed (because they don't exist and they were disabled anyway in the firmware):

2FUJIFILM...

3FUJIFILM...

4FUJIFILM...

5FUJIFILM...

CMC00RG301..

CMC00RG302..

MCC 02RG20

MCC 03RG20

MCIG03......

OPTODISCK005

PRODISCG03..

PRODISCG04..

PVC001002

PVC001003

PVCR001004..

PVCR002002..

TYG03.......

v3 (1.05)

Changed writing speeds in the firmware back from 4x (52 01) for all discs (which wasn't working properly) to the original speeds. I enabled all media in the firmware, also the 'non-existing' 'future' media codes.

v2 (1.05)

Added support for Princo 4x @ 2x

v1 (1.05)

Internal test version which removed "Illegal Medium" problems in Nero.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...