Earthrise Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hei. Har googla litt rundt på nettet, men det står så mye forskjellig angående hvilke fag som inngår i en generell studiekompetanse. Jeg har gått 2 år på yrkesfaglig skole og er nå lærling samtidig som jeg tar opp fagene jeg trenger (historie, naturfag, matematikk, norsk hovedmål, norsk sidemål og norsk muntlig)for å få en generell studiekompetanse. Det jeg lurer på er om karakterene for dem fagene jeg har hatt på VG2 (gym, samfunnsfag, engelsk) teller i denne generelle studiekompetansen? Og når jeg først skriver et innlegg her; hvordan skal jeg søke på universitetet? Må jeg sende inn karakterene jeg allerede har, for deretter å ettersende karakterene jeg får fra eksamenene jeg har senere på våren? På forhånd takk for alle svar. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Karakterene for samfunnsfag og engelsk teller. Er usikker på om gymkarakteren fra VG2 teller da gym er et 3-årig "fag". Best å snakke med en rådgiver! For øvrig, du kan ikke sende inn noe til samordnaopptak (det er de som administrerer søknader) før du har fått vitnemålet ditt. Du kan dog søke på samordnaopptak når søknadene åpner 1. februar 2012. Endret 31. oktober 2011 av Star Fox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå