6 Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hei Jeg var så dom å nesten ta den i reverse da i litt fart. bare et par km i timen. Tok den umiddelbart tilbake når jeg hørte det ikke gikk. Tenkte på noe helt annet Er gir kassa fucket nå eller gjør det ikke noe ? Takk på forhånd Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Det burde gå bra, sålenge det du skriver her stemmer. Altså at du ikke f.eks. kjørte fortere og kasta den i revers osv. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 På biler flest så er det ikke mulig å få i reversen uten å stå stille så ingen skade skjedd 1 Lenke til kommentar
6 Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 Flott Nå ble jeg lettet Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 den ene bilen min skraper inn i revers hver gang jeg skal inn i gården, men så er jeg fryktelig utålmodig med å stoppe også da Lar jeg bilen stå i ro, så er det ingen ulyd. Dette er ikke farlig en gang i blant, men større fart krever større makt, og på mange biler er det ikke mulig mens du fortsatt beveger deg framover.. Lenke til kommentar
Timster Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Hvis det er en eldre bil skraper det fordi det ikke er synkronisering på reversen. Er ikke noe kritisk dette, samme som om man skraper gir i fart. Girkasser er generelt holdbare greier, skal litt til å rase dem. Clutch derimot.... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Bomgiring er noen av testpostene for nye biler. Da tester man at bilen tåler x antall bomgiringer. Så en bomgir skal gå bra! Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 stemmer ikke helt. det er greit man må bruke makt for å klare å få den i revers i fart. men har dere tenkt på automatgir? der kan man hive den i revers i 80/kmh. men kan love at da er man fri for girkasse og det blir BRÅSTOPP. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Ikke på moderne biler Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Du har vel en sikkerhet på litt eldre kasser hvertfall? Har noen kompiser som prøvde en gang, og var visst bare en tikking (beskyttelsessak som slo inn) fram til fatren blei lav nok til at reversen kobla inn Lenke til kommentar
volvopentagon Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Riktig som pluggen sier! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Sidenote, men jeg ble faktisk stående fast på en bensinstasjon på Alnabru etter en bomgiring, på tur fra Vestlandet. Tømte tredjegir på motorveien og skulle til fjerde, jeg traff derimot andre og slapp clutchen. Motoren skrek og alle eksosventilene ble bøyde. Det ble fly hjem 4 Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 I slike tilfeller er det fint med en motor hvor stemplene ikke tar i ventilene uansett. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Dette var en sekssylindret M50B25 i en E36. Jeg byttet til S50 da, så bilen ble jo mer morsom etterpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå