Gå til innhold

Backpaking/work and travel erfaringer.

Beateo2

Anbefalte innlegg

Hei, ønsker å høre om erfaringer fra work and travel eller backpakerliv. Ønsker også gjerne og komme i kontakt med noen som har vært på en slik tur.

Jeg vil til australia, men vil også høre andres erfaringer

Noen ting jeg lurer på: (uavhenging av work and travel eller ikke)

- HVOR reiste du?

- var det lett å finne jobb?

- fikk du gode jobber?

- var det lett å finne boplass, og hvor og hvordan bodde du?

- Hva gjorde du?

- positive og negative erfaringer?

- reiste du alene eller sammen med andre?

- anbefaler du å reise

mvh. Beate

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har en god kamerat som er i australia nå, han sier det er veldig vanskelig og finne jobber som er bra betalt, han har utdanning innen helse. han har jobba litt med frukt plukking, veldig dårlig betalt, nesten ikke nok til betale mat og boende per dag.

jeg har møtt rundt 30/40 når jeg har hvert ute og reist som har hvert og jobbet i australia, er i grunn bare 4stk av de som har fortalt at de har hatt bra jobber, 2akritekter, 1 skadedyr utrydder og en innen gruve drift i nord

alle har sagt det samme at det er alt for mange backpackere som prøver og finne jobber

Lenke til kommentar

Med mindre du kommer opp med en ekstraordinært god deal ville jeg jobbet i Norge og levd det glade slaraffenliv i utlandet. Klarer ikke se romantikken i hardt kroppsarbeid for 40 kroner timen; du bor i et land der det skal usannsynlig kort oppsparingsperiode til for å finansiere lange reiser, det er det verdt å utnytte.

Å jobbe i utlandet kan selvsagt være en morsom og lærerik opplevelse, men ikke den typen jobber det typisk er snakk om. Triks: betaler de ikke flybilletten min fra Norge for å få deg på intervju er det bortkastet tid.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar