enden Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 eks: <body class ="klasse1, klasse2, klsse3"> Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Er det ikke bare til å prøve? :wink: Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 et visdommens ord er bare litt lat, så håpet var at jeg (og alle andre i uvitenhetens klør) skulle få svaret servert på det sedvanlige sølvfat! Lenke til kommentar
smetho Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Hehe, vise ord. Vel, gikk det? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Tviler på at det går an. Men hva er egentlig vitsen? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Ka er vitsen ja. Korfor ikkje berre oprette en klasse som er akkurat slik du vil ha den? Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 La oss si at siden min har endel tabeller. Disse tabellene har alle samme basisegenskaper. Tenk at noen av tabellene skal ha et par tilleggsegenskaper; altså alle basisegenskapene + noen til. Greit å bare kunne slene på <table class ="basis, tillegg">. Hvis jeg har ti ulike tabeller som skal ha ulike tilleggsegenskaper, så blit det pokker så mye repeterende kode... Skal sjekke det imorgen om det går. Har ikke tid idag - tenkte jeg skulle stryke en eksamen før jeg drar på jobb Lenke til kommentar
magikern Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 da bruker du html delen: <table class="basis" id="innviklaogvanskelig"> css delen: .basis { //veldig enkel css her } #innviklaogvanskelig { //veldig innvikla og vanskelig css her } Lenke til kommentar
magikern Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 kom på en viktig ting ved bruk av ID: ID er forskjellig fra CLASS på den måten at CLASS kan brukes til flere elementer på en side, mens ID er unik for et element, så du kan altså bruke <p class="basis" id="vanskelig"></p> <p class="basis" id="snodig"></p> men du kan ikke bruke: <p class="basis" id="vanskelig"></p> <p class="snodig" id="vanskelig"></p> Lenke til kommentar
enden Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Det var jeg klar over. Er bare å gi den en sinnsyk unaturlig id Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå