Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads

Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjedde noe snålt med min i natt. Hadde brukt den slik at selve tablet batteriet var nede på 70% og akkurat begynt å lade fra dock'en. Jeg slo deretter av tablet, tenkte for å spare strøm og gikk å la meg. Når jeg slo den på nå på morgen var tablet naturligvis på 100%, men docken var på 30%... Var ikke dette veldig lite. Mener de andre gangene så har ikke docken blitt så utladet av en oppladning av skjermen.

Lenke til kommentar

Ipad 3 har 4 ganger bedre grafikk enn tegra 3 sies det i følge apple lanseringen.

Nvidia tror ikke helt på det:

http://phandroid.com/2012/03/07/nvidia-wants-proof-that-apples-a5x-is-really-4xs-more-powerful-than-the-tegra-3/

+ at Nvidia har en helt annen strategi når det kommer til hvordan deres GPU er bygget opp.

"Here's the deal... The A5X may be faster than a Tegra 3 in some graphics tests (The PowerVR GPU's Tile-based deferred rendering helps quite a bit with that stuff and is arguably a bit of a cheat) but... BUT... the power efficiency sucks.

The new iPad has a whopping 42.5 Whr battery. The Transformer Infinity (1920x1200 display with a 1.6 Ghz Tegra 3 which has yet to be benchmarked) has a 25 Whr battery. They're both supposed to get 9-10 hrs of use.The Transformer Prime with a 1.3 Ghz Tegra 3 has a 22 Whr battery life and manages a 9-10 hour battery life.

nVidia was focusing on performance per watt. That's a bit of a big deal for mobile devices.

Tha A5X will never see the inside of a Phone. The Tegra 3 will be powering many phones and tablets.

PS - TBDR is also used by Adreno and Mali GPUs. It's great now (it saves the GPU from drawing unseen geometry) but as mobile graphics get more complex geometry, nVidia's IMR approach will actually give a much better visual experience. Right now, game devs are using pixel shader effects in place of high polygon counts. That'll start to look crappy as mobile games get more complex and displays go higher res"

Lenke til kommentar

Jeg har to problemer nå med denne.

Problem 1 er at med noen videoformat spessielt i 1080p så klarer den ikke å overføre signalet skikkelig via hdmi til TVen. Deler av bildet er der med store deler blir til "snø". Kan endre til software deoder, men da er problemet at bildefrekvensen blir dårlig og lyden hengende etter av og til.

Problem 2 gjelder subtitles. Når jeg finner videoer som spiller fint it HW decoding så vises ikke underteksten på tv skjermen. Den vises bare på Transformer Primen.

Har prøvd med en hel haug avspillere. MX, Dice og BS er alle prøvd med den innebygde.

Noen som har samme problem? Eller noen andre spillere jeg kan bruke?

Endret av Shaka82
Lenke til kommentar

Nvidia tror ikke helt på det:

http://phandroid.com/2012/03/07/nvidia-wants-proof-that-apples-a5x-is-really-4xs-more-powerful-than-the-tegra-3/

+ at Nvidia har en helt annen strategi når det kommer til hvordan deres GPU er bygget opp.

"Here's the deal... The A5X may be faster than a Tegra 3 in some graphics tests (The PowerVR GPU's Tile-based deferred rendering helps quite a bit with that stuff and is arguably a bit of a cheat) but... BUT... the power efficiency sucks.

The new iPad has a whopping 42.5 Whr battery. The Transformer Infinity (1920x1200 display with a 1.6 Ghz Tegra 3 which has yet to be benchmarked) has a 25 Whr battery. They're both supposed to get 9-10 hrs of use.The Transformer Prime with a 1.3 Ghz Tegra 3 has a 22 Whr battery life and manages a 9-10 hour battery life.

nVidia was focusing on performance per watt. That's a bit of a big deal for mobile devices.

Tha A5X will never see the inside of a Phone. The Tegra 3 will be powering many phones and tablets.

PS - TBDR is also used by Adreno and Mali GPUs. It's great now (it saves the GPU from drawing unseen geometry) but as mobile graphics get more complex geometry, nVidia's IMR approach will actually give a much better visual experience. Right now, game devs are using pixel shader effects in place of high polygon counts. That'll start to look crappy as mobile games get more complex and displays go higher res"

Problemet er at jeg ikke hadde hatt noe imot en mm ekstra tykkelse hvis jeg kunne fått mye bedre GPU ytelse tilbake. Synes egentlig det er litt tåpelig at tablets skal ha samme ytelse som smarttelefoner, de bør åpenbart klare å dytte inn noe kraftigere. Når det er sagt, så kan jeg tro på at tegra 3 kommer litt urettferdig svakt ut i slike benchmarks, mtp. at den har en annen arkitektur. Men iPad 2 har hatt den klart beste grafikkytelsen i en mobil enhet nå, så det virker ganske sannsynlig at iPad HD vil befeste den posisjonen.

Og forresten, det med 4 kjerner GPU er ganske så tåpelig. Sier i praksis bare noe om forholdet mellom ulike apple produkter.

Lenke til kommentar

Gary Key fra Asus kom med litt ny info om primen, må si jeg likte nr 4:

"Items- 3/8/2012

1. For users with the WiFi/BT dropout problem we expect additional materials or replacement units in stock at the repair depots by 3/12. We apologize for some of the lengthy waits a few customers had to endure but it will be solved shortly.

2. As to the rumors of a hardware fix for WiFi/BT dropouts, the actual fix is just ensuring that the hardware utilized in current units is performing to tested standards. Basically to ensure this level of compliance we are replacing components within the WiFi subsystem on an as needed basis and then testing the units before shipment.

3. I am still responding to messages sent during my last two events at the end of February and beginning of March. I should be current by the weekend.

4. I will have some exciting news in about two weeks on the TF201. :D

5. Expect to see a .16 or later release in the near future with further tweaks and updates."

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Problem 2 gjelder subtitles. Når jeg finner videoer som spiller fint it HW decoding så vises ikke underteksten på tv skjermen. Den vises bare på Transformer Primen.

Har prøvd med en hel haug avspillere. MX, Dice og BS er alle prøvd med den innebygde.

Noen som har samme problem? Eller noen andre spillere jeg kan bruke?

Samme problem her. Endte opp med å se filmen på en annen maskin. Håper noen har en løsning på dette.

har noen prøvd Opera sin nettleser på primen?

Ja, har prøvd den, men foretrekker heller Dolphin HD som nettleser. Smarte funksjoner og gode add-ons.

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått min prime! =) C20KAS, får ofte full score (25/5mbps) i speedtest (tilsynelatende litt avhengig av om jeg har skjermen eller ryggen vendt mot ruteren), og har ikke opplevd noen særlige problemer enda. Så to låste pixler og litt lysblødning når jeg skrudde den på, men har ikke sett de siden, så det bryr meg ikke så mye. Veldig fornøyd! Har ikke prøvd bt eller gps enda da..

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med å lade docken? Jeg har hatt den i laderen halve dagen nå uten at den har begynt å lade. Kan det ha noe med at batteriet har ligget på 0% hele helgen mens den har vært koblet til Prime'n?

Det har skjedd en gang før at jeg har hatt problemer med å lade den, også da hadde den stått på 0% hele helgen. Men den begynte og lades opp igjen etter at jeg hadde hatt i laderen hele dagen, så skal prøve å la den stå over natten.

Lenke til kommentar

Har prøvd det. Det funket ikke sist gang dette skjedde, og det funket ikke denne gangen heller dessverre. Men må si at sist gang dette skjedde så skrudde ikke Prime'n seg på av seg selv nå laderen ble satt i, men det gjør den nå.

Nå prøver jeg bare å ha laderen i docken uten at Prime'n er koblet til, men det oransje lyset bare fortsetter å blinke...

Lenke til kommentar

Har leita etter Asus Prime på nett ganske lenge (norske leverandører). Bestile får to mnd siden på mpx, men etter at de i dag utsatte ankomst fra 15 mars (sååå nær) til 1. april, klikka det nesten! Heldigvis (på tross av 300kr påslag) redder netonnet dagen, løp og kjøp =) :

http://www.netonnet.no/art/data/nettbrett/nettbrett/asus-eeepadtransformerprime32gb/165390.5323/

Endret av skjeggleif
Lenke til kommentar

Solgte den for $640, kjøpte den for $700 for en måned siden, så var ikke så voldsomt tap.

Nei den er bare for treig til å være en quad core, pluss at wifi er så dårlig at den takler ikke å streame media lokalt fra desktopen min, og da blir den ubrukelig for min del.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at du kan klage på at den er for treig. Min er i hvert fall lynrask. Wifi har jeg også problemer med og har en dialog med Asus for tiden for å høre om det er noe de kan fikse. Bortsett fra dårlig wifi er jeg veldig fornøyd så lang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...