Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trenger litt hjelp med å analysere om jeg har fått en defekt Prime eller ikke.

 

Jeg fikk tilsendt en Prime fra Digital Impuls tidligere i uken, men vet ikke helt om jeg kan ha fått en av de defekte modellene. Jeg ringte Digital Impuls angående angreretten og de sa jeg måtte bare benytte meg av den dersom jeg ville det. Men han nevnte også at jeg var den første som hadde ringt og hadde problemer med deres eksemplarer.

 

Jeg har heller ingen andre enheter å sammenligne med, utenom laptop.

 

Når jeg bruker laptop på mitt rom i 2. etasje (router er i første) har jeg som regel 5 bars (fullt opp) på wifi. Hastigheter via Speed Test på laptop gir meg 37.33 mbps ned og 13.02 mbps opp første gang. 27.81 ned, 11.77 opp andre gang og 33.55 ned og 12.94 opp tredje gang. Altså gjennomsnittlig: 32,89 ned og 12,57 opp.

 

Speedtest sin app på Prime, i samme posisjon som laptop, gir meg følgende: 8,90 ned og 3,78 opp (hastighet ned hoppet opp og ned mellom 3 og 9 mbps) første gang, 8,47 ned og 3,58 opp andre gang, og 7,79 ned og 3,59 opp tredje gang. Altså gjennomsnittlig: 8,3 mbps ned og 3,65 mbps ned.

 

Når laptop er i samme rom som router: 42,19 ned og 27,35 opp første gang, 43,34 ned og 27,57 opp andre gang, og 41,76 ned og 28,17 opp tredje gang. Gjennomsnittlig: 42,43 ned og 27,69 opp.

Prime i samme rom: 34,86 og 28,71, 42,26 og 32,64, og 27,22 og 25,44. Gjennomsnittlig: 34,78 mbps ned og 28,93 opp.

 

Laptop 2 etasje: 32,89 mbps ned og 12,57 mbps opp.

Prime 2 etasje: 8,3 mbps ned og 3,65 mbps opp.

 

Laptop stue: 42,43 mbps ned og 27,69 mbps opp.

Prime stue: 34,78 mbps ned og 28,93 mbps opp.

 

Slik jeg ser det med mitt (absolutt utrente og utekniske øye), stiller Prime tett opp til laptopen når den er i samme rom (dog ca 8 mbps forskjell i ned-hastighet). Men med en gang ett tak/gulv kommer i mellom blir det helt andre resultater. Så mitt spørsmål er da om dette er vanlig/ikke noe jeg burde bry meg mer om, eller om det faktisk er en god nok grunn til at jeg bør sende tilbake?

 

Til info er jeg STORfornøyd med den ellers. Men wifi er jo akilleshælen til denne dingsen.

Lenke til kommentar

Hvordan skal man egentlig koble til docken? Jeg prøvde på rappen, men det er jo steinhardt å få den ned. De gummisakene som er inni brette, skal de fjernes? De dyttes inn i brette når jeg prøver å koble til.

Du må ta ut gummibeskyttelsen ja, 3 stk. så dytter du den nedi, pil mot pil.

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp med å analysere om jeg har fått en defekt Prime eller ikke.

 

Jeg fikk tilsendt en Prime fra Digital Impuls tidligere i uken, men vet ikke helt om jeg kan ha fått en av de defekte modellene. Jeg ringte Digital Impuls angående angreretten og de sa jeg måtte bare benytte meg av den dersom jeg ville det. Men han nevnte også at jeg var den første som hadde ringt og hadde problemer med deres eksemplarer.

 

Jeg har heller ingen andre enheter å sammenligne med, utenom laptop.

 

Når jeg bruker laptop på mitt rom i 2. etasje (router er i første) har jeg som regel 5 bars (fullt opp) på wifi. Hastigheter via Speed Test på laptop gir meg 37.33 mbps ned og 13.02 mbps opp første gang. 27.81 ned, 11.77 opp andre gang og 33.55 ned og 12.94 opp tredje gang. Altså gjennomsnittlig: 32,89 ned og 12,57 opp.

 

Speedtest sin app på Prime, i samme posisjon som laptop, gir meg følgende: 8,90 ned og 3,78 opp (hastighet ned hoppet opp og ned mellom 3 og 9 mbps) første gang, 8,47 ned og 3,58 opp andre gang, og 7,79 ned og 3,59 opp tredje gang. Altså gjennomsnittlig: 8,3 mbps ned og 3,65 mbps ned.

 

Når laptop er i samme rom som router: 42,19 ned og 27,35 opp første gang, 43,34 ned og 27,57 opp andre gang, og 41,76 ned og 28,17 opp tredje gang. Gjennomsnittlig: 42,43 ned og 27,69 opp.

Prime i samme rom: 34,86 og 28,71, 42,26 og 32,64, og 27,22 og 25,44. Gjennomsnittlig: 34,78 mbps ned og 28,93 opp.

 

Laptop 2 etasje: 32,89 mbps ned og 12,57 mbps opp.

Prime 2 etasje: 8,3 mbps ned og 3,65 mbps opp.

 

Laptop stue: 42,43 mbps ned og 27,69 mbps opp.

Prime stue: 34,78 mbps ned og 28,93 mbps opp.

 

Slik jeg ser det med mitt (absolutt utrente og utekniske øye), stiller Prime tett opp til laptopen når den er i samme rom (dog ca 8 mbps forskjell i ned-hastighet). Men med en gang ett tak/gulv kommer i mellom blir det helt andre resultater. Så mitt spørsmål er da om dette er vanlig/ikke noe jeg burde bry meg mer om, eller om det faktisk er en god nok grunn til at jeg bør sende tilbake?

 

Til info er jeg STORfornøyd med den ellers. Men wifi er jo akilleshælen til denne dingsen.

Jeg har ikke lest så mye om det - men tror det er noen WiFi problemer med prime ja. Hvis jeg ikke tar helt feil så jobber asus med en fix på problemet? Korriger meg hvis jeg tar feil..

Jeg fikk også min fra digital impuls, ingen problemer med den så langt. Men merker at WiFi ikke er helt optimalt.

 

EDIT: Kjørte speedtest nå (1m unna AP), målte 11/9Mb. Har 70/10 linje.

Endret av c7Nn
Lenke til kommentar

Noen andre som har noe å skyte inn angående wifi-problemer? Både om dere har problemer og om dere kan teste i lignende tilstander, uten at dere merker problemer? Har planlagt at denne skal erstatte laptopen helt, så kjipt om jeg må sitte på gulvet foran routeren om den skal fungere optimalt.

Lenke til kommentar

Noen andre som har noe å skyte inn angående wifi-problemer? Både om dere har problemer og om dere kan teste i lignende tilstander, uten at dere merker problemer? Har planlagt at denne skal erstatte laptopen helt, så kjipt om jeg må sitte på gulvet foran routeren om den skal fungere optimalt.

 

Jeg har litt bedre signal enn min galaxy s2 i et helt annet rom ca. 5 meter fra routeren. Får omtrent samme hastighet både opp og ned som min laptop. Får hakket bedre hastighet enn Sg2. Der jeg testet fra mottar jeg 2 streker på wifien

Endret av Lightly
Lenke til kommentar

Jeg har en post med mine egne resultater litt tilbake i topicen her.

Merker iaffal selv at upload er veldig mye raskere enn download uansett hvor jeg er i huset.

Den har veldig bra tilkobling i rommet som er rett under routern, og ganske greit i stua 2 rom bortenfor.

Eneste stedet der den virkelig begynner å svi er der laptopen min også sliter.

Laptopen min er bedre på alle områder, men TPen er bedre enn mobilen (SG2) på alle områder.

Vet ikke hvorfor upload er så mye bedre dog

Lenke til kommentar

Hvordan ladet dere den for første gang? Har hørt at den skal lades i 8 timer uten å være i bruk. Lader dere den med docken eller uten docken og så docken etterpå?

 

Får min i morgen, ber til alle guder om at det ikke er noe problemer med den.

 

For å svare mitt eget spørsmål og kanskje hvis noen andre har samme spørsmål. For min del så ladet jeg selve tablet først i 8 timer uten og fikle med den. Deretter får docken samme behandling.

Lenke til kommentar

Har D-link DIR-855 - testresultater ca 6 meter + vegg fra ruter:

 

*Stasjonær PC m/ Samsung's TV Wifi-dongle: ca 50mb/s på 2.4GHz-nett, og 120mb/s på 5GHz-nettet

*HTC Desire HD (AndFTP): ca 13mb/s

*Asus Transformer Prime: ca 13mb/s

 

DHD rett ved router: ca 20mb/s

Prime rett ved router: Ca 24mb/s

 

Jeg legger merke til at på wifi-tilkoblingen til både mobilen og brettet (når jeg trykker på info om tilkobling), så er dette maks 65mb/s når jeg har disse helt inntil ruteren. Når jeg sitter da på målepunktet varierer det fra 24-52mb/s.

 

Tilsynelatende er den ikke verre enn mobilen, men jeg synes den virker mer ustabil - her om dagen hadde jeg fra 0-1 signal på wifi, mens jeg hadde max / max -1 på mobilen når de lå ved siden av hverandre. I dag er de noenlunde like.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke lest så mye om det - men tror det er noen WiFi problemer med prime ja. Hvis jeg ikke tar helt feil så jobber asus med en fix på problemet? Korriger meg hvis jeg tar feil..

Jeg fikk også min fra digital impuls, ingen problemer med den så langt. Men merker at WiFi ikke er helt optimalt.

 

EDIT: Kjørte speedtest nå (1m unna AP), målte 11/9Mb. Har 70/10 linje.

 

Her finner du status på wifi-problemet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...