Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads

Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som begynner å bli utrolig utålmodig nå? En uke igjen... +++

Siste jeg hørte fra ps.no var at de sender min i morgen :)

Wow! Vet du om det er flere tilgjengelige i morgen? Det står "På lager - Bestillingsvare".. :dribble: Betyr det at den er på lager? :dribble:

Lenke til kommentar

Det blir spennende å finne ut om wifi problemene er noe bedre med den europeiske utgaven av prime. Venter fortsatt på at Asus skal komme med en uttalelse om hvilke valg vi med dårlig wifi signal har, og om det da er wifi kortet som er dårlig eller aluminium casen som forstyrrer signalene.

Lenke til kommentar

Hei!

Når vil den nye ASUS Eee Pad Transformer Prime TF201 komme ut?

Noen som har en slags anelse hva en 16gb versjon kommer til å ligge i pris i forholds til dags 16gb?

Vurderer å kjøpe meg et nettbrett, men er veldig usikker på hvordan av de jeg skal vente på.

Lenke til kommentar

Hei!

Noen som har en slags anelse hva en 16gb versjon kommer til å ligge i pris i forholds til dags 16gb?

Vurderer å kjøpe meg et nettbrett, men er veldig usikker på hvordan av de jeg skal vente på.

Den har kommet ut, de fleste nettbutikkene i Norge får første forsendelse nøyaktig om en uke. Den kommer forresten kun i 32 og 64gb versjon. Første forsendelse, med 32gb, har en pris på 5,000 NOK.

Lenke til kommentar

Hei!

Den har kommet ut, de fleste nettbutikkene i Norge får første forsendelse nøyaktig om en uke. Den kommer forresten kun i 32 og 64gb versjon. Første forsendelse, med 32gb, har en pris på 5,000 NOK.

Aha, ser jo http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=652778. 5000 med docking(altså tastatur?) Lurer på hva den vil koste uten tastatur.

Ser de fleste nettbutikker har utsolgt førsteversjon med 16gb, så blir vel litt vanskelig å skaffe seg? Utgått av produksjon nå?

Er det virkelig vært å kjøpe den nye, eneste jeg kan se er at den har 4kjerner og litt skarpere skjerm, samt litt lengre batteritid?

Lenke til kommentar

TF201 har betre byggekvalitet, meir metall, mindre plast enn TF101. Dette er kanskje årsaka til problem med GPS/WLAN, men byggekvalitet er byggekvalitet. Personleg tykkjer eg maskinvareoppgraderinga er verdt prisen (eg har jo ikkje samanlikna dei side ved side, men mange artiklar, bloggar og forumtrådar viser at TF201 yter merkbart betre), så eg kjøper TF201 i staden for ein billig TF101.

Lenke til kommentar

Er det virkelig vært å kjøpe den nye, eneste jeg kan se er at den har 4kjerner og litt skarpere skjerm, samt litt lengre batteritid?

Sammenlignet med den gamle transformer, så er den nye absolutt verdt det ja. Skjermen er skarpere, lysere, har bedre farger (men samtidig ikke i nærheten så fargerik som Galaxy tab 8.9/10.1), lettere, tynnere og har da lengre batteritid grunnet den 5. CPU kjerna som, sammen med en oppgradert GPU, tar seg av lettere prosesser.

Når det kommer til ytelse, så er tegra 3 chippen mye kraftigere på papiret enn det den viser seg i virkeligheten. Websurfing er veldig lik på begge tablettene, noe som er rart med tanke på hardwaren i prime. TF101 sin tegra 2 chip har og store problemer med videoavspilling, og støtter kun enkelte av de lette mkv enkodingene. Laster du ned en 720p fil fra sjørøverbukta, så vil den fungere dårlig med TF101, men kjøre plettfritt på TF201.

Den ekstremt lyse super ips+ skjermen er og mye mer egnet for bruk utendørs, enn TF101 sin skjerm er, noe som for mange er et viktig selling point. TF201 kjører og alle live wallpapers uten at det begynner å hakke, slik som med TF101. TF201 er den første tabletten som faktisk føles ut som om den har blitt laget etter år 2000, mens tablets som Galaxy tab, HP touchpad og Xoom godt kunne blitt laget for 10-15 år siden for min del mtp. brukeropplevelsen.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...