Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads

Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GPS funker mye bedre nå ja. Får opp flere satilitter når jeg sitter inne. Får bare håpe de finner en fix for oss med dårlig wifi også. Ikke mange metrene jeg må gå bort fra ruteren før videoer jeg streamer fra pcen begynner å lagge.

Veldig bra at jeg så innom tråden her før jeg la bestilling ser jeg. Har ventet på Prime lenge nå, og tenkte faktisk å legge inn en bestilling på Komplett eller tilsvarende i dag. Også ser jeg at masse folk har problemer, og at en ny forbedret utgave kommer om bare noen få måneder.

Det vil selvfølgelig alltid komme noe nytt, men om man uansett må vente til midten/slutten av februar for å få levert en 32GB champagnefarget Prime uten 3G, som folk i tillegg klager masse på (Wifi), også snakkes det om en forbedret utgave 2-3 måneder senere. Kanskje noen av de andre produsentene klarer å komme med nye brett også i mellomtiden. Nå er jeg plutselig veldig glad for at jeg ventet litt :)

Lenke til kommentar

Hvis tilgjengeligheten til den "gamle" Prime ikke blir i orden før slutten av februar så vil man ha mars, april og mai (3 måneder) fram til 1. juni. Det vil jo selvfølgelig mest sannsynlig bli leveringsproblemer av den nye Prime'n 1. juni også. For ikke å snakke om mulige utsettelser på veien. Men 3 måneder etter den "gamle" er jo uansett ikke så veldig feil. Om det går litt lenger tid så får det bare gjøre det da. Poenget mitt var uansett at det er ganske håpløst å kjøpe Prime nå (slutten av februar?) når en forbedret utgave er så nært forestående. At noen andre kommer med noe enda bedre igjen innen 6-12 måneder kan så være. Men her er det jo snakk om mye kortere tid. Om ikke annet så vil jeg tro at prisen på "gamle" Prime skal betydelig ned utover våren.

PS: Jeg mener ikke at Prime er noe dårligere produkt bare fordi noe nytt/bedre er på vei. Den er jo fortsatt akkurat like bra som den ville vært om noe annet ikke hadde vært annonsert. Men enkelte ganger er det store forbedringer rett rundt hjørnet, og da kan det lønne seg å vente.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at det kommer flere shipments med docks (champagne) til prime før i midten av Februar i USA. Disse vil sikkert også bli utsolgt på 10 minutter. Hvis ikke docks selges separat i Norge, så ser jeg ikke en annen mulighet enn at jeg må kjøpe grå dock til champagne prime. :/

Lenke til kommentar

ååå. Ser jeg leste litt for raskt. Du har alt kjøpt Prime uten dock? Ser for meg at å ha en del av hver farge blir et irritasjonsmoment etter en stund. Er du helt avhengig av docken akkurat nå da? Den funker jo fint uten også. Jeg tenker å kjøpe bare tabben her i USA også kjøpe dock når jeg kommer meg tilbake til Norge en eller annen gang.

Jeg har ikke lest tråden, så ikke skyt meg om du har nevnt tidligere hvorfor du må ha docken nå.

Lenke til kommentar

Er du helt avhengig av docken akkurat nå da?

Vel, jeg pleier å arbeide mye på mine lengre bussreiser (som forøvrig bare blir oftere og oftere), og kunne tenke meg å bruke Primen til det. Har kun bærbare med meget beskjedne 2-3 timer batteri, så 16 timer med Primen vil passe ypperlig. Det at den er liten og lett å bære med seg, gjør den heller ikke mindre attraktiv til mitt bruk, hehe.

Lenke til kommentar

Fikk min Transformer Prime i dag, og for å si det enkelt:

Jeg har aldri skjønt hvorfor alle er så gira på tablets, men nå skjønner jeg. Den er rett og slett fantastisk (og jeg har ikke oppgradert til 4.0 enda, hjelpe meg) :thumbup:

Hehe... gled deg til du oppdaterer den .. det vil føles som å få et helt nytt brett :thumbup:

Lenke til kommentar

Den siste casen der så bra ut ja. Mulig jeg kjøper den jeg og, blir en stund å vente på dock så. ;)

Tok å installerte alle de gratis emulatorene på SlideME (GBcoid, SNesoid, Nesoid, Gearoid og betalte 5 dollar for N64oid). Etter å ha satt frameskip på 0 på samtlige emulatorer, så kjører de fantastisk bra. Ett spill som slet på Galaxy tab 10.1 var majoras' mask på N64oid. Med en gang man kom ut i byen så kjørte det hele på 15 fps eller mindre. Med Prime så kjører nå alt uten noe lagg what-so-ever. Husker da jeg så Swedroid sin emulator vid på youtube før jeg fikk prime. Der sa han at Majoras mask ikke kjørte så bra som han håpet på, men det var bare fordi han ikke hadde satt frameskip på 0, men på det defaulte som var 2. Kan trygt si at prime har levd opp til forventingene. :D

Lenke til kommentar

Ups sender av og til faktura for fortolling i etterkant.

Om varen skal fortolles så ordner UPS dette for deg, de legger også ut for deg og tar renter på dette beløpet + et gebyr for at de gjør dette. Så fortollinga blir noe dyrere enn f.eks om det hadde gått via posten. Selv om posten opererer med gebyrer de også.

UPS har 3ggr. så høye gebyrer enn posten.

Hvis du handler fra USA lønner det seg f.eks å bruke USPS isteden, for de samarbeider med det norske postvesenet og du slipper det syyykt dyre fortollingsgebyret til UPS.

Unngå forøvrig også FedEX og DHL om du kan... USPS :thumbup:

Skal du handle fra england anbefaler jeg Royal Mail :thumbup: , da får du også hente på posten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...