Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Hvordan er wifi/bt/gps forresten?

 

Med wifi analyzer så går pila på gult -60/-70 dbm hvis jeg går ned i stua. Kan noen med en android telefon se hvor langt borte fra ruteren for at det går mot gult? Har ikke noen problemer med wifi ellers, funker like fint å surfe alle steder i huset. BT funker fint. GPS funka ikke helt optimalt. Ifølge den satt jeg 50m nedi veien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ups sender av og til faktura for fortolling i etterkant.

 

Om varen skal fortolles så ordner UPS dette for deg, de legger også ut for deg og tar renter på dette beløpet + et gebyr for at de gjør dette. Så fortollinga blir noe dyrere enn f.eks om det hadde gått via posten. Selv om posten opererer med gebyrer de også.

Lenke til kommentar

Husk at GPS ikke er laget i det hele tatt for å fungere inne/ut vindu. For satelittdekning må man ha synslinje til satelittene.

 

Både og... Det er fortsatt radiobølger, så de vil penetrere noen objekter, det er derfor du kan få GPS dekning på mobilen innendørs noen steder, inkludert i bilen.

 

Men for best signal så anbefales mottakeren å være utendørs med direkte synslinje til satelitten ja.

Lenke til kommentar

Husk at GPS ikke er laget i det hele tatt for å fungere inne/ut vindu. For satelittdekning må man ha synslinje til satelittene.

 

Både og... Det er fortsatt radiobølger, så de vil penetrere noen objekter, det er derfor du kan få GPS dekning på mobilen innendørs noen steder, inkludert i bilen.

 

Men for best signal så anbefales mottakeren å være utendørs med direkte synslinje til satelitten ja.

 

Dette er en ganske komplisert problemstilling, men det er flere ting som bidrar. Du kan få mer eller mindre riktig posisjon nede i en mørk kjeller, pga at moderne telefoner(så vidt jeg vet ikke prime) bruker AGPS, Assisted Global Positioning System(Om agps ved hjelp av mobilnett: http://gps.about.com/od/glossary/g/A-GPS.htm)). Dette er et system som benytter seg av andre "sensorer" til å assistere posisjonsberegningen, hovedsaklig ved å triangulere posisjonen i mobilnettet, altså bruke avstanden til mobilmaster til å anslå posisjonen. AGPS kan også blandt annet benytte seg av barometer(galaxy nexus, motorola xoom), som hjelper til å anslå høyden, noe som passer bra siden høydemåling er GPS sitt svakeste felt.

 

Det er også riktig at gps-signalet kan penetrere enkelte objekter, i tilleg til at de kan reflekteres av en flate før de treffer mottakeren. Med en enkel gps-mottaker vil nok dette øke robustheten, men i presisjonsmåling(profesjonell bruk, landmåling) er dette en større utfordring, da det oppleves som støy i målingene.

 

Usikker på om prime har barometer, men hvis gps motakkeren er så dårlig er det kanskje like greit?

 

Limetime :)

Lenke til kommentar

som lyd og bilde sa om denne. den har for mye pc trekk for å være eit rent nettbrett. sikkert toppvare for de som skal kombinere dette. men begrenset pc bruk grunnet android, men hadde vurdert hvis den kom men win. holder meg trofast til min gt10.1 fremmtill at gtp1000 kommer ned i pris eller kommer med win8 ;-)

Lenke til kommentar

som lyd og bilde sa om denne. den har for mye pc trekk for å være eit rent nettbrett. sikkert toppvare for de som skal kombinere dette. men begrenset pc bruk grunnet android, men hadde vurdert hvis den kom men win. holder meg trofast til min gt10.1 fremmtill at gtp1000 kommer ned i pris eller kommer med win8 ;-)

 

hæ?

 

bare fordi den kan dockes, så er dette for mye pc trekk? Hva andre ting skiller den fra din gt10.1 ?

Lenke til kommentar

Vet du om det gjelder generelt når BT star på, eller om den må ha tilkobling til No?

Så ikke denne før nå. BT må være koblet til noe for at det skal trigge problemet, det skjer oftest når det er kontinuerlig datatrafikk over bt, som f. eks. ved lydoverføring til et headset. Postet en link til forum på forrige side.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat en oppdatering til mitt brett.. mange som rapporterer bedre GPS :thumbup:

 

 

http://phandroid.com/2012/01/19/asus-issues-gps-software-update-for-transformer-prime-rolling-out-now/

 

Selv om jeg ikke kjøper brettet for GPS'en så er det godt å se at ASUS tar tilbakemeldingene på alvor å faktisk gjør noe med det, enn f.eks hva Samsung har hatt til vane å gjøre med sine tilbakemeldinger(tenker spesielt på originale galaxy taben).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...