Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Ikke si sånt Mixy, når folk kommer med positive tilbakemeldinger får jeg bare enda mer lyst på den. Jeg har overtalt meg selv til at jeg ikke har råd til den p.d.d. siden TF700 eller hva nå den heter kommer nok til å komme (antar jeg) til Norge omtrent samtidig som første lønning fra sommerjobben kommer inn på konto..

 

Husk og at TF700 kommer til å koste 6000kr i Norge! Det er hele 1000kr mer enn Prime. Noe som betyr at du må kjøpe Prime! :w00t:

 

Personlig er jeg litt skeptisk til at prisen blir så høy. Antar at konkurransen fra andre tegra 3 brett presser prisene ned, hvis ikke blir den totalt utkonkurrert på pris (vil jeg tro).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er synd at Asus ikke har gjort mer ut av laptop-biten. Hadde den f.eks. hatt en full desktoplinux-versjon når den ble koblet i docken, kunn jeg enkelt forsvart kjøpet ved at det var en ny laptop også. De kunne sømløst integrert samme apps på både standard Android og PC-biten, slik at man kunne ha samme grensesnitt om man ville, eller ha "normalprogrammene" når man trengte en "full pc".

Lenke til kommentar

Synes det er synd at Asus ikke har gjort mer ut av laptop-biten. Hadde den f.eks. hatt en full desktoplinux-versjon når den ble koblet i docken, kunn jeg enkelt forsvart kjøpet ved at det var en ny laptop også. De kunne sømløst integrert samme apps på både standard Android og PC-biten, slik at man kunne ha samme grensesnitt om man ville, eller ha "normalprogrammene" når man trengte en "full pc".

Høres ut som om du egentlig ville at det skulle vært en pc, og de lager asus ganske mange av fra før...

Lenke til kommentar

Høres ut som om du egentlig ville at det skulle vært en pc, og de lager asus ganske mange av fra før...

Jeg vil at den skulle være begge deler. Og jeg synes det er litt rart at de ikke har gjort noe mer ut av det, når de satser hardt på å skille seg ut nettopp fra e andre tabletene som "bare" er tablet, og fronter "the transformation" mellom tablet og, nødvendigvis, noe annet (PC ville da vært mest nærliggende som dette "noe andre").

 

Selv droppet jeg Transformer fordi den bare var en glorifisert tablet som kun skilte seg fra andre ved at tastaturet kunne gi tableten mer batterilevetid. Jeg håpet de kokte sammen noe mer spennende når de fikk en firekjerner å leke seg med. :)

 

Hele salgsargumentet til TP er jo at den er noe mer enn bare en tablet - da er det synd den er så veldig lite mer.

Lenke til kommentar

Jeg vil at den skulle være begge deler. Og jeg synes det er litt rart at de ikke har gjort noe mer ut av det, når de satser hardt på å skille seg ut nettopp fra e andre tabletene som "bare" er tablet, og fronter "the transformation" mellom tablet og, nødvendigvis, noe annet (PC ville da vært mest nærliggende som dette "noe andre").

 

Selv droppet jeg Transformer fordi den bare var en glorifisert tablet som kun skilte seg fra andre ved at tastaturet kunne gi tableten mer batterilevetid. Jeg håpet de kokte sammen noe mer spennende når de fikk en firekjerner å leke seg med. :)

 

Hele salgsargumentet til TP er jo at den er noe mer enn bare en tablet - da er det synd den er så veldig lite mer.

Ser den, men tror ikke du ville fått til så mye mer uten å faktisk lage en laptop. Måtte vel blitt noe slikt: http://www.engadget.com/2010/01/05/lenovo-ideapad-u1-hybrid-hands-on-and-impressions/

Lenke til kommentar

Det blir litt for my andre veien igjen. :wee: Og Windows på noe slikt, usj.

Egentlig kunne jeg tenkt meg en 10"-utgave av Always Innovatings TouchBook. Den kom vel dessverre aldri helt ut av beta-stadiet.

 

Men det spørs om jeg noen gang får drømmedingsen så lenge Android tross alt er Android, og ikke MeeGo, som jeg personlig håpet skulle gjøre det bra på tabletmarkedet.

 

Det tremger jo ikke være en full-blown linuxdistro heller, men det hadde ihvertfall vært kjekt å få en enkel måte å installere og kjøre desktop-varianten av Libreofice og andre open source-programmer man kunne hatt god nytte av i laptopmodus.

Lenke til kommentar

Har forhåndsbesstilt en nå. Blir min første nettbrett. Sittet på gjerdet en stund, apple produkter med deres restriksjoner passer ikke meg og galaxy sin har virket for "svak". Men når jeg hørte om Transformer Prime så følte jeg det var på tide med et innkjøp.

Har lagt til merke at en ny og "bedre" versjon skal komme av Transformer Prime. Men skeptisk til høyere oppløsning osv uten oppjustering av processor ect. fører så mye godt med seg.

Lenke til kommentar

Det blir litt for my andre veien igjen. :wee: Og Windows på noe slikt, usj.

Egentlig kunne jeg tenkt meg en 10"-utgave av Always Innovatings TouchBook. Den kom vel dessverre aldri helt ut av beta-stadiet.

 

Men det spørs om jeg noen gang får drømmedingsen så lenge Android tross alt er Android, og ikke MeeGo, som jeg personlig håpet skulle gjøre det bra på tabletmarkedet.

 

Det tremger jo ikke være en full-blown linuxdistro heller, men det hadde ihvertfall vært kjekt å få en enkel måte å installere og kjøre desktop-varianten av Libreofice og andre open source-programmer man kunne hatt god nytte av i laptopmodus.

 

På XDA ligger det tråder som omhandler dual booting med diverse Linux-distroer og Android (bl.a. Ubuntu). Ser ut til å fungere bra, om jeg har forstått rett.

Lenke til kommentar

Er det samme firmware/software versjon på TP enten man kjøper den i USA eller i Norge? Det jeg egentlig er ute etter er å finne ut om man får norsk tegnsetting på tastaturet (Æ,Ø og Å på det virtuelle tastaturet, og ikke det som følger med om man kjøper docking) dersom man kjøper den i USA, eller om man må installere ny firmware eller noe annet før dette vil fungere.

 

Er det også korrekt at man får kun kjøpt tablet m/docking dersom man bestiller på komplett? Jeg har ikke noe behov for docking, og ønsker kun selve nettbrettet.

Lenke til kommentar

Er det samme firmware/software versjon på TP enten man kjøper den i USA eller i Norge? Det jeg egentlig er ute etter er å finne ut om man får norsk tegnsetting på tastaturet (Æ,Ø og Å på det virtuelle tastaturet, og ikke det som følger med om man kjøper docking) dersom man kjøper den i USA, eller om man må installere ny firmware eller noe annet før dette vil fungere.

 

Er det også korrekt at man får kun kjøpt tablet m/docking dersom man bestiller på komplett? Jeg har ikke noe behov for docking, og ønsker kun selve nettbrettet.

 

Du vil nok ikke få æ/ø/å på det originale skjermtastaturet, men det er jo bare å installere et tredjeparts tastatur som jeg har gjort :)

 

Og såvidt jeg forstår er det slik at vi kun får versjonen med dock, i alle fall i starten.

Lenke til kommentar

Er det samme firmware/software versjon på TP enten man kjøper den i USA eller i Norge? Det jeg egentlig er ute etter er å finne ut om man får norsk tegnsetting på tastaturet (Æ,Ø og Å på det virtuelle tastaturet, og ikke det som følger med om man kjøper docking) dersom man kjøper den i USA, eller om man må installere ny firmware eller noe annet før dette vil fungere.

 

Er det også korrekt at man får kun kjøpt tablet m/docking dersom man bestiller på komplett? Jeg har ikke noe behov for docking, og ønsker kun selve nettbrettet.

 

Du vil nok ikke få æ/ø/å på det originale skjermtastaturet, men det er jo bare å installere et tredjeparts tastatur som jeg har gjort :)

 

Og såvidt jeg forstår er det slik at vi kun får versjonen med dock, i alle fall i starten.

 

Takker...

 

Var ikke klar over at man kan installere 3rd party sw for tredjeparts tastatur...Er en tilhenger av android, men dette er faktisk min første device som kommer til å kjøre android.Ser derfor frem til å teste litt og se hva man kan få ut av dette OS'et.

Lenke til kommentar

Bestilte en jeg også, koster $600 her i USA nå pga mangel. Leter også etter en dock i Champagne Gold, men det er så absolutt ikke å oppdrive noen steder.

 

Leter etter samme. Utrolig merkelig at det ikke er å få tak i ja. Har pre-ordra 3 forskjellige steder, og det står at de får inn mer i starten av Februar. Forhåpentligvis skjer det noe på nowinstock.net denne uka (sett opp alerts via email på den siden). De gangene bestbuy, tigerdirect, eller noen andre får docks på lager, så går det 10 min så er det utsolgt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...