Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

er det slik at gps funksjonen er håpløs på denne , det er en av funksjonene jeg vil få bruk for

 

Den er ganske håpløs ja. Når tabletten er i bevegelse fungerer ikke GPSen, og den er heller ikke nøyaktig. Sitter du helt i ro hjemme, så treffer den sånn ca. på hvor du er. Derfor så har ASUS valgt å ikke markedsføre med at prime har GPS. Det fjerna de ganske fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det slik at gps funksjonen er håpløs på denne , det er en av funksjonene jeg vil få bruk for

 

Den er ganske håpløs ja. Når tabletten er i bevegelse fungerer ikke GPSen, og den er heller ikke nøyaktig. Sitter du helt i ro hjemme, så treffer den sånn ca. på hvor du er. Derfor så har ASUS valgt å ikke markedsføre med at prime har GPS. Det fjerna de ganske fort.

 

søren og da ... men den oppgraderte versjonen kommer med gps da vel

Lenke til kommentar

Jepp, du får heller vente på den da. ASUS oppdaga for sent i produksjonen at Prime hadde en hardware feil (materialet på baksiden av primen forstyrrer GPS signalene), og måtte bare fortsette. Den nye primen blir egentlig ganske så lik den gamle, bare nå med fungernede GPS og bedre skjerm.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Jepp, du får heller vente på den da. ASUS oppdaga for sent i produksjonen at Prime hadde en hardware feil (materialet på baksiden av primen forstyrrer GPS signalene), og måtte bare fortsette. Den nye primen blir egentlig ganske så lik den gamle, bare nå med fungernede GPS og bedre skjerm.

 

blir ikke lett å overbevise dette hodet om at det blir lenge og vente før noe nettbrett da ...

 

noen som har noen peiling på hvordan det forventede nye vidunderet fra samsung vil yte da .

er det forresten noe håp om 3g på den oppgraderte asus prime

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med Wifi mottakelse, bedre enn telefonen (Galaxy S II), og punktvis bedre enn laptop (Macbook Air)

 

 

Har ikke hatt noen problemer med WiFi etter snart en uke med (svært) mye bruk. Den har vært koblet opp på 3 forskjellige nettverk med 3 forskjellige sikkerhetstyper.

Endret av Mixy
Lenke til kommentar

Ikke si sånt Mixy, når folk kommer med positive tilbakemeldinger får jeg bare enda mer lyst på den. Jeg har overtalt meg selv til at jeg ikke har råd til den p.d.d. siden TF700 eller hva nå den heter kommer nok til å komme (antar jeg) til Norge omtrent samtidig som første lønning fra sommerjobben kommer inn på konto..

Lenke til kommentar

Ikke si sånt Mixy, når folk kommer med positive tilbakemeldinger får jeg bare enda mer lyst på den. Jeg har overtalt meg selv til at jeg ikke har råd til den p.d.d. siden TF700 eller hva nå den heter kommer nok til å komme (antar jeg) til Norge omtrent samtidig som første lønning fra sommerjobben kommer inn på konto..

 

Husk og at TF700 kommer til å koste 6000kr i Norge! Det er hele 1000kr mer enn Prime. Noe som betyr at du må kjøpe Prime! :w00t:

Lenke til kommentar

Tror nok jeg blir sittende på gjerdet en stund til. Var i utgangspunktet skeptisk til å kjøpe en tablet uten 3G, og når det nå i tillegg viser seg at den kommer uten GPS føler jeg rett og slett at den ikke henger med blant 3. gen tablets. Blir spennende å se om Samsung kommer med noe snart :)

Lenke til kommentar

Ikke si sånt Mixy, når folk kommer med positive tilbakemeldinger får jeg bare enda mer lyst på den. Jeg har overtalt meg selv til at jeg ikke har råd til den p.d.d. siden TF700 eller hva nå den heter kommer nok til å komme (antar jeg) til Norge omtrent samtidig som første lønning fra sommerjobben kommer inn på konto..

 

Husk og at TF700 kommer til å koste 6000kr i Norge! Det er hele 1000kr mer enn Prime. Noe som betyr at du må kjøpe Prime! :w00t:

LALALA, jeg hører ikke hva du sier...

 

Jeg frykter at neste utbetaling fra lånekassen blir omgjort til elektronik fra Asus. Jeg må nok bare koble ut internett så jeg slipper å bli fristet.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med Wifi mottakelse, bedre enn telefonen (Galaxy S II), og punktvis bedre enn laptop (Macbook Air)

 

 

Har ikke hatt noen problemer med WiFi etter snart en uke med (svært) mye bruk. Den har vært koblet opp på 3 forskjellige nettverk med 3 forskjellige sikkerhetstyper.

 

Du kan jo teste å kjøre wifi samtidig med blåtann også, er visst en del som har problemer med det(Drastisk dropp i ytelse og ustabil tilkobling mens BT tilkoblingen er aktiv). Virker å være et relativt utbredt problem, men skal være løst i siste revisjon. Satser på at de som kommer til Norge vil være kvitt det problemet, selv om jeg ikke tror det vil bli noe problem for min del. Uten BT skal wifi ytelsen være helt på linje med andre tablet modeller, tror du må være veldig uheldig for å få et eksemplar der wifi ytelsen er generelt dårlig.

Lenke til kommentar

Du kan jo teste å kjøre wifi samtidig med blåtann også, er visst en del som har problemer med det(Drastisk dropp i ytelse og ustabil tilkobling mens BT tilkoblingen er aktiv). Virker å være et relativt utbredt problem, men skal være løst i siste revisjon.

 

Har du kilder på dette? Evt. kan du si noe om hvordan du vet det?

 

For hvis det er sant, jubler jeg :D Gleder meg som en unge

Lenke til kommentar

Nettbrett skal for min del hovedsakelig brukes til film når jeg ligger i senga/sofaen, og på lesesalen de dagene jeg kan trenge internett, men ikke skal skrive oppgaver. Skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å bruke den til å ta notater på forelesninger også. Et nettbrett er i det store og det hele for min del en erstatning fra min ødelagte mini-pc.

Lenke til kommentar

Har du kilder på dette? Evt. kan du si noe om hvordan du vet det?

 

For hvis det er sant, jubler jeg :D Gleder meg som en unge

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1423180&page=16

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1439582&page=12

 

Er jo ikke den beste kilden, men det var her jeg tok det fra. Har kun sett en som skrev at han ikke hadde dette problemet, men det er ihvertfall noe. Tror ikke Asus har uttalt noe om problemet selv. Du kan jo sikkert spørre asus selv i morgen:

Lenke til kommentar

Mens vi venter. Hva skal dere hovedsakelig bruke primen til?

 

For min del blir det mest multimedia og skolearbeid.

Planen er å bruke den til lesing, surfing, videovisning og muligens litt notater. Hvis det kommer støtte for usb lydkort blir den kanskje brukt til musikk og.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...