Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads

Swome

Anbefalte innlegg

Det er stadige utsettelser hos MPX. Har hatt en TF300 bestilling inne i lang tid. Ny dato er 6.6.

Ny dato er 13.jun.2012...

Ny dato er 30.jun.2012

Minner sikkelig på Primen. Utsatt hele tiden...

Har jo venta siden februar elns, først på TF 201, fikk beskjed om at den var utgått, og har siden det ventet på TF300...

http://www.diskusjon...post&p=19161666

Men i dag kom den...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy faen jeg er irritert nå. Kom ny update til Transformer Prime idag. HÅPET at problemet med "wait/close" i nettlesere skulle forsvinne, men NEI. Herregud for en ubrukelig gjeng hos ASUS som driver med firmware til denne paden.

Får bare legge inn custom rom først som sist. Nytteløst dette her

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Prøvd en cold reset? gjorde det for noen timer siden på min tf300, og ikke hatt wait/close problemet siden.

Custom ROM er det beste uansett dog, men venter til det har blitt mere stabilt på tf300 før jeg hiver meg rundt.. Leser om mange som får "paperweigts" etter å ha testet :p

Lenke til kommentar

Har trådløs tilgang til en server med masse gode filmer, går greit å koble opp med en vanlig laptop, kommer da rett inn. Når jeg forsøker å koble opp med TF 201 går det ikke. Noen forslag til hvordan dette kan ordnes utenom å fortsatt bruke laptop?

Lenke til kommentar

Ble til slutt dritt lei hele greia (TF201), nå vil den ikke skru seg på i det hele tatt lenger. Så nå har jeg kontaktet både komplett.no og Asus om å få returnert den tilbake for reklamasjon mot at jeg får penger tilbake. Asus sier dog at dette kun er aktuelt en uke etter kjøpet.. Stemmer det? De vil ha meg til å sende den på reperasjon nå.

Du har vel normalt 14 dagers returrett/angrefrist.

Lenke til kommentar

Hei :) Dette står heelt sikkert i tråden fra før, men jeg har hverken ork, eller tålmodighet til å lese gjennom 114 sider for å finne hva jeg lurer på...

Jeg ser det har kommet en ny Transformer nå, TF700T. Såvidt jeg kan se er specs'a noe heftigere på den, enn på f.eks Prime. Men Prime er jo nesten ikke å få tak i, hva har skjedd med den? Jeg vurderer en av disse som mitt første nettbrett, men bør jeg vente halve sommeren på TF700T, eller er Prime et like godt valg? Jeg har ikke noen vanvittig høye krav, så jeg lurer litt på om jeg skal se om det er mulig å få tak i en Prime 32Gb.. Trenger et nettbrett raskt så det å vente til langt uti juli ser jeg liksom på som et dårlig alternativ... Eller er TF700 så mye råere og bedre at jeg bør vente på den?

Lenke til kommentar

Hei :) Dette står heelt sikkert i tråden fra før, men jeg har hverken ork, eller tålmodighet til å lese gjennom 114 sider for å finne hva jeg lurer på...

Jeg ser det har kommet en ny Transformer nå, TF700T. Såvidt jeg kan se er specs'a noe heftigere på den, enn på f.eks Prime. Men Prime er jo nesten ikke å få tak i, hva har skjedd med den? Jeg vurderer en av disse som mitt første nettbrett, men bør jeg vente halve sommeren på TF700T, eller er Prime et like godt valg? Jeg har ikke noen vanvittig høye krav, så jeg lurer litt på om jeg skal se om det er mulig å få tak i en Prime 32Gb.. Trenger et nettbrett raskt så det å vente til langt uti juli ser jeg liksom på som et dårlig alternativ... Eller er TF700 så mye råere og bedre at jeg bør vente på den?

Jeg tror PS.no har noen få TF201 igjen (Prime), men Infinity (TF700) ser ut til å få samme prisen, så det er jo litt kjipt å ha det "nest beste" bare fordi du ikke vil vente en mnd. :p

Lenke til kommentar

Grunnen til at Transformer Prime er vanskelig å få tak er vel at Asus har begrenset tilgangen, da de ikke klarer å fikse alle feil og bugs den har, kom nylig en ny oppdatering som gjør den litt bedre, men fremdeles har den megatrøbbel med helt essensielle ting som web browsing.

Hadde ikke turt å kjøpe noen Asus Tab, har brent meg to ganger.

Les gjerne igjennom TP forumet på XDA....

Har inntrykk av at de få som er fornøyd med den aldri har prøvd en iPad seriøst, ellers blir de blendet av tech specs på Prime'n.

Lenke til kommentar

Infinity kjører jo samme oppsett bare høyere cloak med høyere oppløsning, og akkurat som med nylig lanserte TF300 som har samme problemet som T201 så kan du banne på at T700 vil ha akkurat samme problemet og det kan være årsaken til "delaysa".

Men forstår meg ikke på asus - dem spyr jo ut modeller hvor software er halveis ferdig ; nå nylig padfone og de ovenfon nevnt.

Så akkurat en demo av win8 RT på Tegra3 og det gikk silkemykt aka ipad3 -- så bunn og grunn så må det være driver issius med google/nvidia som er problemet.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorvidt det er mulig å bruke 3G USB-stick på en TF300T m/tastatur? Ringte ASUS for å høre med dem og de mente det gikk fint. For å dobbeltsjekke, så ringte jeg etterpå Telenor for å høre med dem og der fikk jeg som svar at 3G-stick-ene til Telenor ikke støttet Android (eller omvendt).

Lenke til kommentar

Glem det jeg sa om at tf201 oppdateringen gjorde store endringer. Etter coldboot varte det i ca 5 minutter, så var alle problemene tilbake.

Jeg sliter VELDIG mye med ANRs, spill klikker hele tiden (skjermen flimrer), tableten lagger i menyer etc. Vurderer virkelig å legge inn custom ROM.. Noen andre som har gjort dette, og hvilke erfaringer har dere? Er det verdt det?

Lenke til kommentar

Grunnen til at Transformer Prime er vanskelig å få tak er vel at Asus har begrenset tilgangen, da de ikke klarer å fikse alle feil og bugs den har, kom nylig en ny oppdatering som gjør den litt bedre, men fremdeles har den megatrøbbel med helt essensielle ting som web browsing.

Hadde ikke turt å kjøpe noen Asus Tab, har brent meg to ganger.

Les gjerne igjennom TP forumet på XDA....

Har inntrykk av at de få som er fornøyd med den aldri har prøvd en iPad seriøst, ellers blir de blendet av tech specs på Prime'n.

For noe vas. Hadde et produkt til 6k ikke fungert like bra som det gjør, i mitt tilfelle, så hadde jeg straks sendt den tilbake. Da jeg bruker Prime'n både i arbeid og privat.

Lenke til kommentar

Da kan jeg forsikre deg om at du er ikke blant flertallet.

Vanlige bugs på TP:

Batteri lader seg ut selv om enheten er skrudd av (feilen kom med .21 oppdateringen)

Svakt trådløst signal

Dårlig eller ikke fungerende GPS

'Stopped responding' meldinger på mange programmer - spesielt web browsing, spiller ingen rolle hvilken browser.

Svært varierende ytelse mot lagringsenheter.

Dette er bugs som er bekreftet.

Vas i følge deg da...

EDIT:

Og generell treg ytelse på web browsing også da

Selvfølgelig er ikke alle plaget av dette - da hadde de trukket produktet helt, men mange er.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Da kan jeg forsikre deg om at du er ikke blant flertallet.

Vanlige bugs på TP:

Batteri lader seg ut selv om enheten er skrudd av (feilen kom med .21 oppdateringen)

Svakt trådløst signal

Dårlig eller ikke fungerende GPS

'Stopped responding' meldinger på mange programmer - spesielt web browsing, spiller ingen rolle hvilken browser.

Svært varierende ytelse mot lagringsenheter.

Dette er bugs som er bekreftet.

Vas i følge deg da...

EDIT:

Og generell treg ytelse på web browsing også da

Selvfølgelig er ikke alle plaget av dette - da hadde de trukket produktet helt, men mange er.

Jeg tror du misforstår. Jeg tror på feilene mange har, og ble positivt overraska over mitt produkt da jeg fikk den, og fikk testa den skikkelig ut. Men å si at vi som er fornøyd med Prime er blenda av speccs blir bare dumt.

Jeg har ikke skrudd av enheten siden jeg fikk den, og har null problemer med lading.

Bruker enheten hovedsakelig på tre forskjellige nettverk. Hjemme, jobb og hos gamlingene, uten problemer, og samme dekning som min laptop og S2-mobil.

GPS bruker jeg sjeldent, men har registrert at den tror jeg er noen km unna der jeg egentlig er.

Stopped responding har jeg fått på endel tredjeparts-programmer, men ikke så mye som blir gjennspeilt i forumet, og spesielt ikke etter siste oppdatering fra Asus.

Varierende ytelse mot lagring? Har brukt både minnepinne, Micro-SD, SD, og en full HDD i enheten uten problemer. (Har også PS3 kontroll koblet til USB og brukt Samsung Galaxy S2 som lagring og spillekontroll)

Web browsing har jeg hatt problemer med, men brukte Boat Browser uten problemer frem til i går når jeg installerte Splashtop remote desktop.

Så jeg er nok ikke blenda av speccs, men veldig imponert over den totale ytelsen. :)

Bare sånn off-topic så har vi både iPhone og Mac i hus, og iPad i nabohuset, så jeg har både testa og prøvd å like Apple produkter. Jeg er ingen "hater" :green:

Lenke til kommentar

Jeg hater alt Apple står for og deres oppskrytte noldusprodukter - men innrømmer gjerne at ipad er overlegen Tp..

Og du er fornøyd med TP'en selv om du har opplevd mange av feilene, ja da vet ikke jeg...

Skal ikke så veldig langt opp i tråden her før du finner flere med seriøse problemer.

Med lagringsytelse er det ment mot TP's interne lagringsminne.

Glem det jeg sa om at tf201 oppdateringen gjorde store endringer. Etter coldboot varte det i ca 5 minutter, så var alle problemene tilbake.

Jeg sliter VELDIG mye med ANRs, spill klikker hele tiden (skjermen flimrer), tableten lagger i menyer etc. Vurderer virkelig å legge inn custom ROM.. Noen andre som har gjort dette, og hvilke erfaringer har dere? Er det verdt det?

Kan hjelpe på noe, men det er mer grunnleggende feil som må fikses - hvis de klarer, er ikke det bra etter et halvt år på markedet?

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...