Gå til innhold

Samletråd for ASUS Transformer pads


Swome

Anbefalte innlegg

Ble til slutt dritt lei hele greia (TF201), nå vil den ikke skru seg på i det hele tatt lenger. Så nå har jeg kontaktet både komplett.no og Asus om å få returnert den tilbake for reklamasjon mot at jeg får penger tilbake. Asus sier dog at dette kun er aktuelt en uke etter kjøpet.. Stemmer det? De vil ha meg til å sende den på reperasjon nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lastet ned og installert, skal leke fram nå så la oss alle krysse fingrende at dette er starten på noe godt noe.

 

Lastet ned, installerte, også stjal samboeren den for å spille.

 

...Meh...

 

Ble til slutt dritt lei hele greia (TF201), nå vil den ikke skru seg på i det hele tatt lenger. Så nå har jeg kontaktet både komplett.no og Asus om å få returnert den tilbake for reklamasjon mot at jeg får penger tilbake. Asus sier dog at dette kun er aktuelt en uke etter kjøpet.. Stemmer det? De vil ha meg til å sende den på reperasjon nå.

De har rett til å forsøke reperasjon 3 ganger etter handel. Med mindre handelen ble gjort på nett, og er innenfor 14 dagers regelen.

Lenke til kommentar

Den er gjort på nett, og det er lenge siden 14 dager fristen gikk ut. Men hva er 2-års reklamasjonsgarantien til for? Pynt?

 

Nei, den er selvsagt ikke til pynt. Men selger må få muligheten til å rette opp i en feil som kanskje forelå ved kjøp av produktet. Og da har dem mulighet til å enten ta den tilbake, og gi deg ny/pengene igjen, eller reperasjon.

Lenke til kommentar

Den er gjort på nett, og det er lenge siden 14 dager fristen gikk ut. Men hva er 2-års reklamasjonsgarantien til for? Pynt?

 

Komplett har vel 45 dagers returrett? Så du bør jo være godt innenfor den.

Men vet at ved bruk av vanlig angrerett på 14 dager, så er det som ett krav at du ikke har tatt i bruk produktet som ditt eget. Kravet til ripefritt produkt stiller også høyt.

 

http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=45dager

Lenke til kommentar

Selgeren vil alltid ha rett til å prøve og fikse enheten to ganger av samme feil før den kan heves. (Tredje innleveringen skal kun selgeren sjekke om det er samme feil som de to forrige)

 

Jeg vurderer å gjøre det samme. Etter oppdateringen må jeg si at den faktisk gjorde nettleseren min verre. Virker som ingen verdens ting ble fikset med den siste oppdateringen. Får ikke spilt 3D spill enda da skjermen bare låser seg fast med blinkende skjerm. Så... Hva har de egentlig fikset eller hva er det som er nytt med .28 firmwaren?

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Jeg fant ut var det er. Cold reset er når du starter tableten ved å holde inn ned-volum- og powerknappen og la den starte av seg selv. (NB ikke trykk på noe da).

Det du bekskrev Mala er Soft reset det (tror jeg :-P )

Lenke til kommentar

Den er gjort på nett, og det er lenge siden 14 dager fristen gikk ut. Men hva er 2-års reklamasjonsgarantien til for? Pynt?

 

Uhm...vi har 5års reklamasjonsrett i Norge. Du blander angrefrist og reklamasjonsrett tror jeg.

 

Uansett så er det bare å sende på rep. Hvis de ikke klarer å utbedre samme feil etter 3 forsøk mener jeg det er så kan du heve kjøpet.

Lenke til kommentar
Jeg fant ut var det er. Cold reset er når du starter tableten ved å holde inn ned-volum- og powerknappen og la den starte av seg selv. (NB ikke trykk på noe da). Det du bekskrev Mala er Soft reset det (tror jeg :-P )

 

Ha, se der ja! Er jo så mangt med disse brettene :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk en MYE bedre opplevelse etter en cold resett ; slå av tableten - ta ut strømmen og om du fikk med dockingstasjonen ta den inn der; hold power + volum down inne i 10-12 sekunder og la den boote opp; IKKE confirm wipe-delen og la den gå forbi der : da vil du få linux-kedle og signatur match og den gjør alt av seg selv. Du mister ingenting ved å gjøre det sånn.

Lenke til kommentar

Slenger meg på den, Dukien. For min del forsvant "Svarer ikke"-feilmeldingene etter cold reset. Før jeg tok den opplevde jeg 10-15 slike feilmeldinger på ca ti minutt. Oppfordrer alle som ikke merker noe særlig etter updaten, eller som har problemer, om å ta cold reset :) Det hjelper mye!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...