Gå til innhold

Nokia 6600 eller Siemens SX1

Hes

Anbefalte innlegg

Mornings ... jeg har ca. 5500 ,- og jeg skal kjøpe meg tlf om ikke så lenge ... så jeg tror jeg vente til disse modellene er på marked. så jeg lurer på hva jeg burte kjøpe ? og hva som er best og alt i den duren.. :wink:

Takk for alle svar på forhånd :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SX1 selvsagt :D

Den er den eneste som støtter stereo MP3, og er den eneste med radio (stereo også), den har mye bedre høyttaler, raskere CPU, litt større display, er lettere og mindre, MMC hot-swap, raskere GPRS, penere menyer (mener nå jeg da) og føles mer solid (ikke så plastikk-aktig som 6600).

SX1 kommer også med flere pre-installerte programmer (bl.a video-opptaker og Instant Messaging klient).

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger har du skrevet mld på SX1? I og med at du sier de "suxx0r" regner jeg med at du har prøvd dem, og da selvfølgelig skrevet endel for å prøve å bli vant til dem.

Er det ikke slik at ingen av disse mobilene er på markede enda. Og siden du kommenterte på "suxxor" kommentaren, hvorfor reagerte du ikke på han andre sine kommentarer om: "penere menyer (mener nå jeg da) og føles mer solid (ikke så plastikk-aktig som 6600)."

Han har jo gjort seg opp en mening uten noen av telefonene finnes for salg eller testing...så..hmm...hvordan kan man anbefale noe som helst? Og hvorfor reagerte du ikke?

AKIRA

Lenke til kommentar

AKIRAx24: Du er oppmerksom :)

Grunnen til at jeg ikke kommenterte Molna sine utsagn om SX1s menyer og "handfeeling" var at han så vidt jeg vet har testet ut en prototype av SX1. That's why :)

Man kan jo anbefale mobiler i forhold til informasjonen som er lagt fram om den, og det er jo liten tvil om at SX1 har spesifikasjonene på sin side :)

Lenke til kommentar

Hadde 6600 for ikke så lenge siden, men den bugget såpass at den måtte sendes i retur. Ikke hørt noe siden... Nå har jeg aldri testet de 2 mobilene side om side, men 6600 føles i allefall endel større. SX1 er jo ganske så flat, mens 6600 er ca halvcentimetern tykkere.

Hvis du absolutt ikke liker tastene på SX1, kan du selvsagt velge 6600 i stedet, ingen dårlig mobil det heller :)

Lenke til kommentar

Takk for hjelpa .. men jeg tror jeg har et virus i huet eller noe ... liksom .. nokia nokia nokia nokia .. det er litt dumt .. jeg følger at nokia er bedre .. :( det beste er vel og vente til begge er på marked og at jeg tester begge i butikken :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ

Hehe, er nok mange som har det viruset. Her på forumet er det nok av fol k til å kurrere deg (molna f.eks.. :wink: )

Jeg ville nok prøvd å rive meg vekk fra ditt nokia mani, siden SX1 virker som en bedre mobil.

Du trenger ikke å spise kjøttkaker bare fordi du er ikke er vandt til å spise lasagne :)

Lenke til kommentar

For meg begynner "hva som er best" å ikke være så viktig lenger. Men heller at jeg bygger meg opp en kjennskap til OS og hvordan det kommuniserer med min PC.

Jeg har 7650 nå, og lagt inn masse adresser, innstillinger for SMS og mail og syncer med min kalender. Når 6600 kommer skal det bare være å velge i PCsuiten som kommer "upgrade from 7650" så er alle innstillinger ført over og jeg kan fortsette i løpet av minutter som før. Nå skal det sies at dette kanskje vil funke for SX1, siden den bruker samme OS, men feks å bytte til Qtek, eller SE P800..vil være så å si umulig uten å bruke en del tide på konfigurasjoner osv.

Så for meg er det litt irrelevant hva som er BEST, men heller hva jeg kan bruke med minst mulig tid forsvunnet i å sette seg inn i ting. Nokia 6600 står på min liste.

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg var nesten sikker på at jeg skulle kjøpe sx1, men etterhvert begynte siemens å utsette, fjerne funksjoner (java 2.0, ikke lenger 40 toners polyfoniske toner og lignende ting som de hadde reklamert for i starten)

Det var da jeg begynte å tvile, spesielt siden nokia 6600 har en nyere versjon av symbian (symbian 7.0 vs 6.1) og den har java 2.0 og ikke minst et vanlig tastatur.

Dessuten er linsen på 6600 større enn på sx1, og alle som kan litt foto vet at dess større linse, dess bedre kvalitet på bildene.

Dessuten er nokia kjent for å ha gode taster.

Jeg vet fortsatt ikke om jeg skal velge 6600 eller sx1, men 6600 virker mer "fremtidsrettet".

@molna

Vet du hvor rask cpu 6600 har, siden du sier sx1 er raskere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...