NoNickAtAll Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 (endret) Fikk på ny epost fra multicom..... Fra: Multicom Kundeservice [mailto:[email protected]] Sendt: 31. oktober 2011 14:32 Til: xxxxxxxxxxxxxxx Emne: Forsinket ordre xxxxxxxxx Hei! Din vare HAMA Pico Universal 12V USB billader, 2.1A, passer er litt forsinket inn til oss. Den vil ankomme oss en dag denne uken. Din ordre vil bli pakket og sendt så fort siste vare kommer inn. Beklager forsinkelsen av din ordre! Ha en fin dag! Med vennlig hilsen <navn fjernet> __________________________________ Multicom Norge AS, 4865 Åmli Tlf 37 08 10 00 - Fax 37 08 10 01 http://www.multicom.no Mitt svar: Hei. Samme greia nå altså som sist. Dere reklamerer med 100+ på lager og dere har ikke 1.stk på lager. Dere burde heller kontaktet kunden og tilbydt et alternativ til varen i stedet for etter en uke sende epost og si det tar en uke til før de blir sendt. Dere burde øyeblikkelig reagert og informert meg , eller om ikke mye annet ha forandret statusen i nettbutikken Deres ( ligger enda når jeg skriver denne e-posten med 100+ på lager) Det er en useriøst av Dere å drive slik dere gjør. Det er ikke mer en noen uker siden Dere hadde samme unnskyldning og . (Ordre #xxxxxxx) Da lå også varene som 100+……. Dere kan betrakte denne e-posten som avbestilling av varene….. Denne e-posten vil også bli en tråd på www.diskusjon.no Tidligere kunde: xxxxxxxxxxxxxx Endret 2. november 2011 av Asteroidea 3 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 31. oktober 2011 Del Skrevet 31. oktober 2011 Dette er likt hos mange webmercs butikker. Som du sikkert vet er lagerstatus lager hos leverandør og ikke hos butikken, og dette lageret er gjerne i Danmark eller Sverige - litt avhengig av leverandør, så det kan gå noe tid. Så om dette er uholdbart bør du ikke bestille hos webmercs butikker, men heller bestille hos dustin/mpx/komplett. Men ja virker som multicom har brukt noe mer tid enn det som er normalt for webmercsbutikker. Lenke til kommentar
thundertiger Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Jeg har gjort akkurat det samme som TS. Jeg forsøkte på tre ulike tidspunkt å bestille tre ulike varer hos Multicom. Alle skulle være på lager. Hver gang tok det +/- en uke før jeg fikk beskjed om at de ikke kunne levere varen innen rimelig tid. Det har ikke blitt flere forsøk på å handle hos Multicom etter det. Lenke til kommentar
NoNickAtAll Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Svar på mail fra Multicom Hei! Beklager dette! Mindre enn 5% av våre ordre får problemer og det at du skal oppleve det to ganger på rad er mildt sagt gørr kjedelig. En ting jeg kan garantere deg er at vi på Multicom hater at slike ting skjer og at vi til stadighet jobber på å forbedre våre rutiner. Vil ta med meg dette på ledermøtet vårt i morgen og belyse det under avvik som er et punkt på vårt ukentlige møte. Konsekvens får det! Da har jeg følgende to alternativer til deg: 1. Vi kansellerer ordren. 2. Du velger å la ordren stå og får 187,44 kroner i rabatt. Da dekker du inn frakten og postoppkrav gebyret pluss at du får rabatt på varene. Vi tjener ikke en krone på ordren. Den går i null fra vår side! Hva ønsker du? Ønsket mitt er at du blir fornøyd! Med vennlig hilsen <navn fjernet> Salgssjef __________________________________ Multicom Norge AS, 4865 Åmli Tlf 37 08 10 00 - Fax 37 08 10 01 http://www.multicom.no Endret 2. november 2011 av Asteroidea Lenke til kommentar
NoNickAtAll Skrevet 2. november 2011 Forfatter Del Skrevet 2. november 2011 (endret) Mitt svar: Det er bra Dere tar det alvorlig. Men jeg synes ikke det er bra av Dere uansett fordi lagerstatus i nettbutikken viser for eksempel som nå, 100+ på lager på ting Dere ikke har på lager. Dere har blitt valgt av meg pga. at Dere "har varene på lager" og skal sende varene forholdsvis fort , noe som for meg er viktigere en pris. Dette innebærer for kundene at vi ikke får varene til ønsket tid og at vi evt. betaler mer en varene koster andre plasser med "lenger leveringstid". Takker uansett for tilbakemelding , men ønsker ikke å vente på en vare Dere "venter inn en dag i denne uken", nesten 14 dager etter bestilling. Hilsen xxxxxxx xxxxxxxxx Tlf xxxxxxxx -----Opprinnelig melding----- Fra: <navn fjernet> [mailto:[email protected]] Sendt: 1. november 2011 13:33 Til: xxxxxxxxxxx Emne: SV: Forsinket ordre xxxxxxxxx Endret 2. november 2011 av Asteroidea 1 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Privatnavn er fjernet fra innleggene. Det er ingen grunn til å henge ut privatpersoner som handler på vegne av et firma. Du burde selv fjernet disse navnene når du også velger å anonymisere deg selv. 2 Lenke til kommentar
NoNickAtAll Skrevet 3. november 2011 Forfatter Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Privatnavn er fjernet fra innleggene. Det er ingen grunn til å henge ut privatpersoner som handler på vegne av et firma. Du burde selv fjernet disse navnene når du også velger å anonymisere deg selv. Enig..... Det var ikke i tankene mine, men burde selvfølgelig ha gjort det....... Er uansett ferdig med denne saken. Greit nok av Multicom å tilby meg en liten kompensasjon, men så lenge varene ikke kommer når de skal hjelper dette ikke meg. Endret 3. november 2011 av NoNickAtAll Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 Ja herregud for noe lureri. Syns ikke Multicom har gjort noe hårreisende i denne saken i det hele tatt. Som tidligere sagt i tråden har de faktisk 100+ på lager, men lageret er ikke lokalt. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 3. november 2011 Del Skrevet 3. november 2011 (endret) Sakset fra OSS/FAQ'en til Multicom.no: "Jeg så at dere hadde 1500 LCD-TV'er av en modell på lager. Stemmer det? Svar: Lagerstatusen viser varene som er tilgjengelig hos oss og våre sentral-lager. Lageret i Stockholm og København leverer varer til hele Norden, og derfor har vi så mange varer tilgjengelig. Uansett hvor varen ligger, tar det ikke mer enn noen dager før varene er på vei til deg." Ta en titt på den siste setningen der. Jeg tolker det dithen at uansett om lageret ligger i Uganda så skal det ikke ta mange dagene før varen er på vei til deg som kjøper. Ikke uker! Jeg gjør som trådstarter jeg ser etter hvem som har muligheten for å sende ut varen så snart som mulig, så kommer pris i andre rekke. Da har det ganske mye å si! Endret 3. november 2011 av Rookie_NO Lenke til kommentar
NoNickAtAll Skrevet 4. november 2011 Forfatter Del Skrevet 4. november 2011 Bedre fra andre komplett(e) levrandører ja.... Selv om varene ikke var på lager når jeg bestillte fra multicom.............. 1 av 1 kolli Inn på terminal. OSLO 2011-11-03 20:19 Sortert til port på terminal OSLO 2011-11-03 20:19 Inn på terminal XXXXXXX 2011-11-04 07:19 Lastet opp for levering innen 16:00 XXXXXXX 2011-11-04 07:39 Fikk forøvrig en mail til fra multicom med takk for tilbakemelding og beklager. Synest forøvrig multicom har vært ok på mail og tilbakemeldinger etter jeg tok kontakt. Er fortsatt ikke fornøyd med lagerstatus og levering Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Dette hadde vært et ikke-problem om de kunne ha skrevet fjernlager i stede for lager. Skriver de lager, så forventer man som kunde at butikken man handler fra faktisk har varen lagerført hos seg. Men skriver de fjernlager så forstår man at det tar ekstra tid. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 Multicom bruker generelt betegnelsen "tilgjengelig" istedet for formulering som "på lager" etc, og har dette greit forklart i FAQ'en sin: Hvorfor står ordren fortsatt til behandling selv om jeg la inn ordren for 4 dager siden?Svar: Det kan ta inntil 5 arbeidsdager før vi får sendt din pakke. Vi har flere lager, og hvis du bestiller varer som ligger på forskjellige lager, vil disse bli samlet på et sted for å sendes samlet. Dette gjør vi for at fraktkostnadene skal bli lavest mulig. Ved å benytte flere lager, hvorav flere sentral-lager, gjør at vi kan holde lavere priser enn våre konkurrenter. Denne besparelsen kommer deg som kunde tilgode. Syns det er drøyt å kalle dette lureri fra Multicom, de skal jo tjene penger, og reklamerer vel ikke høyest med det de kanskje ikke er best på, nemlig leveringstid. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. november 2011 Del Skrevet 4. november 2011 De skriver: "Lagerstatus: ?? tilgjengelig" Da forventer eg som kunde at de har de på lager for rask tilgjengelighet, og ikke et fjernlager som tar ekstra lang tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå