stianost Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Lurer på om noen har et P4 874 HK å anbefale. Jeg ser etter et bra hovedkort, helst Abit da jeg har dårlig erfaring med Asus Hovedkort. 800Mhz FSB og plass til 8 harddisker er et must. Jeg har sett litt på Abit IC7, men har ikke vært borti Seriel ATA før. Har dette kortet plass til 8 harddisker eller må jeg kjøpe ekstra kontroller? Lenke til kommentar
DrSilence Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Abit IC7-G. råtass-kort Det støtter 4 SATA disker (2 på chipset støtter raid 0, pluss 2 på silicon image chip støtter raid 0/1) I tillegg to ordinære IDE porter som støtrter opptil 4 enheter. Så, ja, in a sence, så støtter dette kortet 8 disker ...har kortet selv, og er storfornøyd. Det er lækkert! DrS Lenke til kommentar
stianost Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Finnes det ATA <-> SATA omformer? Har ikke tenkt å kjøpe nye harddisker helt enda. Har 8 "vanlige" harddisker nå. Lenke til kommentar
smh Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Finnes det ATA <-> SATA omformer? Har ikke tenkt å kjøpe nye harddisker helt enda. Har 8 "vanlige" harddisker nå. Ja, sjekk på: http://www.jotec.no/nyheter.htm Sjekk nederst på siden. Lenke til kommentar
DrSilence Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Ja, det finnes. Abit har inkludert en med IC7-G-pakken.. Det skal være mulig å få kjøpt disse løse, men jeg vet ikke hvor. http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl..._NAME=SERILLEL2 DrS Lenke til kommentar
stianost Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Takk for svar! Et siste spørsmål, hva slags ram bør jeg kjøpe? SDRAM funker vel ikke på dette kortet? Lenke til kommentar
EggeN Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 DDR400 / PC3200 minimum ja. Helst skal du vel være oppe i 1024 mb.. For du driver vel med video/mp3 redigering eller lignende? (ettersom du har så mange harddisker). Lenke til kommentar
stianost Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Ja noe sånt Lenke til kommentar
stianost Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Hva med vifte da? Har tenkt på en P4 3.0ghz, vil gjerne klokke den opp litt 8) Er denne noe særlig? Hadde vært kjekt å kjøpe alle delene på Komplett.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...8&GrpID=10&s=pl Lenke til kommentar
DrSilence Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 tja. for en stund siden ble det nå sagt at boxed-kjøleren til intel egentlig ikke var så verst, selv om man "klokker opp litt" Har nå aldri hatt problemer med boxed selv, men nå er ikke jeg så hard på overklokkingen, da. DrS Lenke til kommentar
stianost Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Så det er med vifte i den pakken? (Blitt hjernevasket i militæret, mistet alle hjerneceller som har med PC å gjøre) Lenke til kommentar
DrSilence Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Ja, så lenge du kjøper "boxed" versjonen, og ikke bulk. Nå er det vel hovedsakelig boxed som selges rundt om kring. DrS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå